Skip to main content

Sinds enige tijd start Google Maps met Washington DC  als start/default locatie
Een forum discussie op een Google forum geeft aan dat dat komt omdat 1) Google haar locatie detectiealgoritme heeft veranderd, en dan 2) dat een verkeerde locatie komt omdat A) regionale settings verkeerd staan of 😎 het gebruikte IP adres niet wordt herkend als een NL adres.
Na checken:  settings staan goed, allemaal op NL, dus het moet het aan de herkenning van het IP adres liggen.
Als het idd het IP adres is, dan moeten er meer KPN klanten zijn die hier sinds recent last van hebben. Dus mijn vragen:

  • Wie heeft hier nog meer last van ?
  • Zoja, KPN, kunnen jullie Google vragen de locatie van jullie IP reeksen in hun locatieDB te updaten?

 

Hallo @MSteltman 

 

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat jouw IP adres aan Washington DC is gekoppeld, welke locatie(s) komen er via deze website naar voren, die geeft de locatie resultaten van diverse locatie databases aan: https://www.iplocation.net/ip-lookup


Heb je het op meerdere devices geprobeerd?


Geen VPN draaien die naar usa server verwijst?


Hoi @MSteltman, welkom bij ons op het forum. Het is wel gek dat Maps denkt dat je aan de andere kant van de wereld bent inderdaad. Mijn eerste gedachte is hetzelfde als wat EAZ al noemt, heb je mogelijk een VPN actief? Dat zou het kunnen verklaren, je eigen IP-adres is dan niet zichtbaar en de VPN verbinding geeft je een ander IP-adres.