Skip to main content
Beantwoord

Mijn homepage bewerken

  • December 31, 2020
  • 28 reacties
  • 496 keer bekeken

Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img

Hou kom ik op een site waarop/waarmee ik mijn KPN-homepage kan bewerken.
Ooit gestart onder Hetnet, daarna over in KPN. Een tijdlang uit de lucht geweest.
Uiteindelijk weer actief geworden en bewerkbaar (gebrekkige editor dat weer wel).

Voor het laatst in 2008 bijgewerkt. En nu wilde ik er weer wat mee doen. Ik vind mijn page op het internet. maar nu hoe kom ik nu in “de werkpage”?

   

Beste antwoord door Aad1950

Dit zegt me niets. Dit heeft verder niets met ons te maken, maar ik denk graag mee. 

Het gaat erom dat je index.htm bestand klopt, die je opent in Kladblok bijvoorbeeld. Die moet in ieder geval de volgende structuur hebben. Dan heb je een lege pagina. Alles tussen body en /body kun je zelf invullen om de pagina te vullen. Hopelijk zegt je dit iets. 

 

<html>

<head>
<title></title>
</head>
<body>


</body>
</html>

Bedankt voor het meedenken. Ga weer proberen, ik zal de mapjes “Sti_Trace.log ( leeg )” en “index.html.cnt (regel 00000001106 )” en

“private  (regel 00000001109 )” verwijderen en alleen “index 5.html” controleren/wijzigen (heeft de structuur zoals je beschrijft) en uploaden. 

 

 

Alex_P, Bedankt. dat was de truuk. Pagina is weer beschikbaar en met de aangebrachte testwijzigingen. ik kan verder met HTML worstelen.  :grin::mask: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 31, 2020

Telefonische vraag leverde als antwoord dat ik op 'n FTP site moest zoeken?


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 31, 2020

Inmiddels dit gevonden; benieuwd of het wat oplevert.

Om de bestanden van uw website in te zien of te bewerken hebt u een ftp programma nodig. In uw ftp programma voert u de hostnaam ftp://home.kpn.nl en poort 21 in. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord van MijnKPN.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 31, 2020

Hi Aad, welkom hier. 

Inmiddels dit gevonden; benieuwd of het wat oplevert.

Om de bestanden van uw website in te zien of te bewerken hebt u een ftp programma nodig. In uw ftp programma voert u de hostnaam ftp://home.kpn.nl en poort 21 in. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord van MijnKPN.

Dit klopt helemaal. Het programma Filezilla wordt meestal gebruikt. Je kunt dan een aangepaste versie van je Index bestand uploaden. Enige kennis van HTML is wel handig. 


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 31, 2020

FileZilla gedownload/geinstalleerd. 

Bovenstaande uitgevoerd (ftp://home.kpn.nl poort 21 en username en password); waarschuwing van “onbeveiligd versturen” genegeerd maar.

echter inloggen lukt niet? Wat gaat er verkeerd? Ik hou er ff mee op.


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 31, 2020

Gebruikt; FileZilla Versie 3.51.0 van  https://filezilla-project.org/  :thinking:


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 31, 2020

Dan moeten we even kijken of je de juiste gegevens gebruikt. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 31, 2020

Dan moeten we even kijken of je de juiste gegevens gebruikt. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Ik heb het e.e.a. Aangevuld

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 1, 2021

Als je inlogt met aadkra****@hetnet.nl en het bijbehorende wachtwoord moet het lukken. Hier in ieder geval wel. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 1, 2021

Als je inlogt met aadkra****@hetnet.nl en het bijbehorende wachtwoord moet het lukken. Hier in ieder geval wel. 

Huh? Hoe kan dat nou? U weet het wachtwoord toch niet? Dat staat als het goed is versleuteld opgeslagen. Mag ik hopen toch?


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 1, 2021

Als je inlogt met aadkra****@hetnet.nl en het bijbehorende wachtwoord moet het lukken. Hier in ieder geval wel. 

Huh? Hoe kan dat nou? U weet het wachtwoord toch niet? Dat staat als het goed is versleuteld opgeslagen. Mag ik hopen toch?

Zeker! Ik kan alleen meekijken en zien dat het actief is. Het wachtwoord zelf kan ik niet inzien.


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 1, 2021

Hmm, ik ging er van uit dat ik mijn KPN mail account moest opgeven ipv hetnet. Die had ik nog wel geprobeerd maar mogelijk niet met het juiste WW want lukte ook niet. Ik zal het opnieuw proberen. Ik laat het resultaat weten.


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 1, 2021

Alex_P Bedankt,

inloggen met “hetnet” en het juiste ww gaf resultaat. ik zie een overzicht met rechts de mappen van de externe site en links mijn C.schijfmap waarnaar de bestanden zijn geexporteerd. Op het index.html bestand klikken levert de webpagina op in een edge.pagina die niet te bewerken is.

Ik neem aan dat ik een geschikt programma moet gebruiken om de HTML pagina te bewerken. Wat is een aan te bevelen programma voor het bewerken of wat is hiervoor het meest geschikte/gebruiksvriendelijke. In de “Microsoft-store” worden vele gratis apps aangeboden voor “html-bewerken” 

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 2, 2021

Euhm... kladblok. Daar kun je html bestanden mee bewerken.


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

 

Euhm... kladblok. Daar kun je html bestanden mee bewerken.

Dat wel, maar dat ziet er nog minder vriendelijk uit dan de editor die ik destijds van ‘hetnet’ heb gebruikt. ik was meer op zoek naar een WYSIWYG uitvoering. Er worden een aantal “free”:grinning:  aangeboden maar misschien is er een aan te bevelen vanuit gebruikerservaring. 

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 3, 2021

Daar heb ik geen ervaring mee.


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 3, 2021

Jammer, voorlopig met kladblok verder dan. Ik heb ‘n paar gratis versies geschikt voor win.10 bekeken/geprobeerd maar die weigerde het bestaande bestand te openen wegens   “Onbekende fout” of “onjuiste bestandsindeling”. 
Een nieuwe website of blog maken met die pakketten is het slimme lokkertje om je eraan te binden. We zoeken verder....
 


I.i.g. Bedankt voor de reactie.


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 6, 2021

Helaas,

Met filezilla de webpagina bestanden binnengehaald; klopte allemaal, lokaal opgeslagen.

Met Code-writer (kladblok of notes) het html betstand bewerkt en geupload. Alles succesvol verstuurd/geüpload. Echter de kpn webpagina blijft nog steeds de oude. al 'n keer of 4 overnieuw geprobeerd, maar resultaat blijft hetzelfde.

Wat doe ik verkeerd?:rolling_eyes:  


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 6, 2021

Heeft u een index.html pagina?


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 6, 2021

Heeft u een index.html pagina?

Ja, die heb ik


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 6, 2021

En de bestanden staan niet in een subdirectory ofzo?


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 6, 2021

En de bestanden staan niet in een subdirectory ofzo?

in de originele index.html staat 1 regel. De index.html die ik heb geupload kan ik openen in microsoft edge of in google en dan zie ik de versie met de gewijzigde inhoud alleen dan zonder de plaatjes.  ??

De plaatjes staan in meegestuurde mappen 

 


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 6, 2021

En de bestanden staan niet in een subdirectory ofzo?

in de originele index.html staat 1 regel. De index.html die ik heb geupload kan ik openen in microsoft edge of in google en dan zie ik de versie met de gewijzigde inhoud alleen dan zonder de plaatjes.  ??

De plaatjes staan in meegestuurde mappen 

 

Als ik de pagina nu op internet zoek (na verversen,) vind ik hem wel, maar klik ik erop dan krijg ik de volgende boodschap: 

403 - Forbidden: Access is denied


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 7, 2021

Dan klopt er toch iets niet in je index bestand. 

Uit nieuwsgierigheid, welke regel staat daar? 


Aad1950
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 7, 2021

Dan klopt er toch iets niet in je index bestand. 

Uit nieuwsgierigheid, welke regel staat daar? 

Beste Alex_P

Voor de volledigheid wat meer dan alleen die ene regel want ik vermoed dat er iets niet goed is gegaan met downloaden/uploaden.

De volgende bestanden komen nu in mijn FileZilla scherm (Externe site)

bovenscherm:

-map /

           map ? Private

           Map ? Plaatjes

            Map ? PLAATJESMAP

onderscherm:

map ..                  ( bevat28 bestanden en 3 mappen, tot grootte 550.325 bytes)

Sti_Trace.log      ( leeg )

index.html.cnt    ( CNT-bestand) bevat regel 00000001106 )

index 5.html        ( bevat de site in html van 2008, waarin ik wat gewijzigd heb)

private                  ( bevat index.html met regel 00000001109 )

de losse plaatjes en de mappen PLAATJESMAP, PLAATJES 2

 

 

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 8, 2021

Dit zegt me niets. Dit heeft verder niets met ons te maken, maar ik denk graag mee. 

Het gaat erom dat je index.htm bestand klopt, die je opent in Kladblok bijvoorbeeld. Die moet in ieder geval de volgende structuur hebben. Dan heb je een lege pagina. Alles tussen body en /body kun je zelf invullen om de pagina te vullen. Hopelijk zegt je dit iets. 

 

<html>

<head>
<title></title>
</head>
<body>


</body>
</html>