Skip to main content

Mijn internet is te vroeg opgezegd

  • 4 September 2024
  • 62 reacties
  • 1098 keer bekeken

Ik heb internet per 27 aug  tijdelijk opgezegd. De opzegging zou 26 sept ingaan, echter de verbinding is op 4 sept al verbroken wegens een storing volgens KPN. Dat zou minimaal 3 werkdagen gaan duren.

Is dit een wraak wegens opzegging? Ik betwijfel of ik nog bij KPN terug kom.

KPN doet niet aan wraak…

Is gewoon toeval en een storing kan enkele uren of enkele dagen duren.

Als ze aangeven dat het 4 werkdagen duurt dan zal je daarna weer gewoon verbinding hebben.

 


Wraak nog wel. Tuurlijk, KPN doet dit bewust 🙄 Hoe bedenk je het? De storing is een toevalligheid. Kan gebeuren. Het wordt vanzelf weer hersteld. Er zit niets anders op dan af te wachten. 
 


Tja @benijofar , je bent helaas niet de enige. Ik heb opgezegd per 31-10-24 en ook mijn internet is sinds vanmiddag stopgezet door een fout bij kpn. Ze zeggen dat het om een technische storing gaat maar ook dat honderden klanten die in de toekomst hebben opgezegd, vandaag zijn afgesloten. Die 'technische' storing is dus een software- of menselijke fout (en in het geval van een softwarefout óók een menselijke fout!). Wraak zal het niet zijn, dat is wel wat ver gezocht maar erg vervelend is het wel. Wij werken met z'n tweeën thuis en zijn daarvoor afhankelijk van onze internetverbinding. 

Overigens konden ze aan de telefoon nog niet zeggen hoe lang het gaat duren.

Ik begrijp vooral niet waarom ze, uren nadat dit duidelijk werd, nog steeds de getroffen klanten niet hebben gemaild. Toch weer zo'n groot bedrijf dat vooral met zichzelf en niet met zijn klanten bezig is. Al geloof ik heus dat ze echt proberen het snel op te lossen. Mij is het niet snel genoeg...


Ik heb helaas ook het probleem. Heb per 30 september opgezegd, maar sinds vanmiddag niets meer.

Zeer vriendelijke medewerkster gesproken en die gaf inderdaad aan dat hun een fout hebben gemaakt. Als je belt, kunnen ze met voorrang iets voor je doen. Helaas wel een wachttijd van meer dan 15 min.

Volgens kpn zou ik vanavond weer verbinding moet hebben zodat ik morgen weer thuis kan werken. Ik hoop het anders zit er niks anders dan een vrije dag opnemen en de kosten hiervan bij KPN neerleggen 


Mij is gezegd dat er binnen 3 werkdagen iemand zou bellen om het te proberen op te lossen. Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Het aansluiten was ook al zo’n pijnlijk proces dat weken heeft geduurd. En we zijn nou niet bepaald de prioriteit- klanten…. Ik woon in nieuwbouw, het is zo goed geïsoleerd dat ik nul bereik thuis heb. Dus zodra de  deuren dicht zijn zijn wij van de wereld afgesloten….


Idem. Sinds circa 13:45 pppoe hungup. Einde abo echter: 19/9. Met een vriend als KPN heeft Nederland geen vijand nodig. Maar dat terzijde.


Helaas merken we dat sommige klanten per ongeluk te vroeg zijn afgesloten van hun verbinding, en we begrijpen hoe vervelend dit voor jullie moet zijn. We zijn druk bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Als het goed is hebben jullie hier inmiddels al een sms over ontvangen. In deze sms geven we ook aan dat morgen om 9 uur wederom een update wordt verstuurd. We vragen jullie vriendelijk om nog even geduld te hebben terwijl we alles herstellen. Onze excuses voor het ongemak, en we hopen dat jullie snel weer zonder problemen online kunnen zijn.


Nou KPN, er wordt weer fijn gecommuniceerd! Ik krijg net deze sms: 

"Beste klant, helaas hebben we je internet en TV vannacht niet kunnen herstellen. Vandaag werken we hard verder. We zullen in de loop van de dag updates plaatsen op kpn.com/wijzigingabonnement. Onze klantenservice kan je helaas niet helpen. Groet, KPN"

 

Maak nou éérst even de pagina aan en zet daar op dat je daar in de loop van de dag updates plaatst en stuur daarná de sms, in plaats van dat klanten bij het klikken op de link een 404 krijgen. Typisch!

En zorg er nou gewoon voor dat het weer werkt. Zo moeilijk kan dat niet zijn!


Als ik die pagina probeer te openen krijg ik geen foutmelding in beeld @AMMO, ik krijg dit te zien op https://www.kpn.com/wijziging-abonnement

 


De SMS bevat een verkeerde link. Daar zit namelijk geen streepje tussen wijziging en abonnement.


De link kpn.com/wijzigingabonnement werkt hier gewoon, @Gdjemrndk!


Ah, ze hebben nu inderdaad een redirect toegevoegd 


Als ik in de sms op de link klik krijg ik nog steeds een 404. Niet alleen het afbreekstreepje ontbrak maar de punt erachter wordt meegenomen in de link. Zonder de punt erachter werkt het wel.


Dat het koppelstreepje mist maakt niet uit, de redirect verwijst het door naar de juiste pagina. De punt er achter is het vooral blijkbaar. Dat geven we door zodat ze kunnen kijken of daar rekening mee gehouden kan worden.


Hi Kpn we zijn inmiddels ruim 24 uur verder en nog steeds geen aansluiting en geen enkele update via SMS of wat dan ook. Steeds zelf bellen en dan krijg je jullie geweldige collega's aan de lijn, uiteraard charcastisch bedoelt.

Kunnen ook geen enkel update geven alleen we zijn druk bezig, maar voor de klanten die toch weg wil zullen jullie vermoedelijk niet snel handelen.

 

Kortom wanneer kan ik weer thuis werken, tv kijken of iets dergelijk.

 

Please communiceer 


@Jasper van KPN  Is het mogelijk om een Direct Online Pakket bij een winkel op te halen zo lang deze storing nog duurt?


@Jasper van KPN  Is het mogelijk om een Direct Online Pakket bij een winkel op te halen zo lang deze storing nog duurt?

Let op dit is geen chat en reactie van een medewerker kan enkele dagen op zich laten wachten!

Beter is bellen met KPN voor zulke vragen


Hoi @Gdjemrndk. Ik vrees dat dit niet een optie is omdat bij mijn weten de winkels deze niet standaard op voorraad hebben. Ik weet dat er op dit moment hard aan een oplossing wordt gewerkt.


Pffff nou nou, het internet werkt weer. Op de bewuste pagina staat dit bericht:
 

Laatste update: 5 september, 15:00

  • Internet en tv-kijken moet weer werken. Werkt het nog niet? Herstart dan je modem

Maar waarom KPN daar niet (zoals beloofd) even een sms over stuurt zodat je het ook weet! Wat denken ze, dat we de hele dag zitten te proberen of het weer werkt? Ik had dit graag meteen om 15.00 uur willen weten. Tjonge jonge, is dat nou zo moeilijk!

Op mijn Experiabox brand trouwens nog wel het Service lampje, dat deed het eerder nooit. Maar mijn internet doet het gelukkig wel weer!


SMS wordt nog verstuurd, Ammo. Of misschien heb je hem inmiddels ontvangen. We kunnen dat niet allemaal tegelijk doen, dus dat gaat gefaseerd vanaf het moment dat we de update op de storingspagina hebben geplaatst.

 

Wat we zien is dat internet en tv weer zou moeten werken. Het kan voorkomen dat het bij een individuele klant toch nog zo is dat een of beide van die dingen niet werkt. Herstart dan in dat geval inderdaad je modem. Verdere updates plaatsen we, zodra die er zijn, op de storingspagina, en daarna informeren we per sms. 


“Laatste update: 5 september, 16:45

Internet en tv-kijken moet weer werken”

Mee eens! Maar helaas, pppoe sessie terminate zichzelf nog steeds, ping 100% packet loss.

Betreft een verprutste overstap naar youfone, n.b. een dochteronderneming van KPN. Petje af aan alle aandeelhouders.


@Erik van KPN Als het gefaseerd versturen zolang moet duren dan betreft het vast heel erg veel klanten. Als jullie om 15.00 uur al weten dat het weer werkt terwijl ik nu (17:47 uur) nog steeds geen sms heb gehad. Zoals ik al zei: voor sommige mensen is het echt belangrijk dat ze meteen weten dat het weer werkt. Maar blijkbaar boeit dat KPN niet echt. Je zou ook een email kunnen sturen als een sms zo traag gaat..?

Mijn modem ge-herstart en na enige werkte alles weer naar behoren. Voor wat betreft TV ben ik wel al mijn instellingen kwijt (zenderlijsten en dergelijke) en zie ik een andere zenderlijst dan ik gewend was. Zo had ik bijvoorbeeld NPO 1 (001) en NPO 1 GLAS (661) maar die laatste zie ik niet meer in de lijst staan. Maar het ziet er verder gewoon goed uit.

Nu hopen dat het zo blijft tot het moment dat ik heb opgezegd...


Helaas doet ie het momenteel nog steeds niet.

 

Hopelijk komt KPN ne 2 dagen met het nieuws dat internet het weer doet

 


Vraag me af wat er gaat gebeuren met de gekoppelde streamingdiensten die ook per direct zijn beëindigd. Kan iemand van KPN daar iets van zeggen?


Mijn modem ge-herstart en na enige werkte alles weer naar behoren. Voor wat betreft TV ben ik wel al mijn instellingen kwijt (zenderlijsten en dergelijke) en zie ik een andere zenderlijst dan ik gewend was. Zo had ik bijvoorbeeld NPO 1 (001) en NPO 1 GLAS (661) maar die laatste zie ik niet meer in de lijst staan. Maar het ziet er verder gewoon goed uit.

 

Glaszenders tellen, onder water, als een apart zenderpakket dat je krijgt als je een glasverbinding hebt. Kan zijn dat dit stukje nog niet hersteld is. Hopelijk volgt dat dan later nog.

 

Voor degenen waarbij het niet werkt, daar blijven we natuurlijk aan doorwerken zodat we dit voor iedereen kunnen herstellen.

 

Vraag me af wat er gaat gebeuren met de gekoppelde streamingdiensten die ook per direct zijn beëindigd. Kan iemand van KPN daar iets van zeggen?

Wat bedoel je hiermee, Peetman? Als je hele abonnement beëindigd is, dan geldt dat ook voor eventuele streamingsdiensten die je via ons hebt lopen. Wel kan het zijn dat die nog wel iets langer te gebruiken zijn via eigen apps omdat beëindiging van zul soort diensten ook door de externe partij verwerkt moet worden. Als je toch iets anders wilt weten, geef het aan.

 


Reageer