Skip to main content

Mijn internet is te vroeg opgezegd

  • 4 September 2024
  • 62 reacties
  • 1101 keer bekeken

Ik heb internet per 27 aug  tijdelijk opgezegd. De opzegging zou 26 sept ingaan, echter de verbinding is op 4 sept al verbroken wegens een storing volgens KPN. Dat zou minimaal 3 werkdagen gaan duren.

Is dit een wraak wegens opzegging? Ik betwijfel of ik nog bij KPN terug kom.

 

Vraag me af wat er gaat gebeuren met de gekoppelde streamingdiensten die ook per direct zijn beëindigd. Kan iemand van KPN daar iets van zeggen?

Wat bedoel je hiermee, Peetman? Als je hele abonnement beëindigd is, dan geldt dat ook voor eventuele streamingsdiensten die je via ons hebt lopen. Wel kan het zijn dat die nog wel iets langer te gebruiken zijn via eigen apps omdat beëindiging van zul soort diensten ook door de externe partij verwerkt moet worden. Als je toch iets anders wilt weten, geef het aan.

 

Als je een abonnement met een streamingsdienst had dan is de streamingsdienst ook al gisteren beëindigd, terwijl het abonnement eigenlijk nog door had moeten lopen. Internet en Tv werken nu weer, maar de streamingsdiensten zijn niet actief. Gaat het lukken om het account dat je tot gisteren kon gebruiken weer werkend te krijgen?


@Erik van KPN 

Mijn abonnement is gisteren ook een maand te vroeg beëindigd. Inmiddels is internet en tv weer beschikbaar, maar het HBO Max en Disney* abonnement dat via KPN liep zijn niet meer beschikbaar. Als dat niet meer terugkomt is het handig om te weten, want dan kan ik het zelf regelen om een nieuw abonnement op de streamingdiensten te nemen.


Ik heb vanochtend mijn modem herstart en toen dat niet werkte gereset, helaas nog steeds geen internet!

 

Beetje balen dat overal staat dat het al sinds gisteren is opgelost.


Hallo is de storing nou al opgelost ?

Ik heb sinds woensdag geen internet meer dit omdat jullie mij te vroeg hebben overgezet.

Het is alweer vrijdag en nog steeds ben ik niet aangesloten. 

Het lijkt erop als je van provider wil wisselen dat je dan door kpn gestraft wordt.

Het gaat weer een keer mis hoe lang moet ik nog wachten ?

Want bellen heet geen zin want niemand kan of wil wat voor je doen.

 


@J oost Het klopt dat e.e.a. voor een bepaalde groep klant is mis gegaan na systeem problemen. Voor meer informatie en updates kan je hier naar toe gaan ws bij je ook 1 vd getroffen klanten. Succes!

https://www.kpn.com/wijziging-abonnement 


KPN, op woensdag 4 september kreeg ik deze sms:

 

Beste klant, je internet en TV werken nu misschien niet. We hebben je opzegging te vroeg verwerkt. We werken aan een oplossing maar dit lukt waarschijnlijk niet meer vandaag. Sorry hiervoor. Morgen krijg je daarom een e-mail van ons over je laatste factuur. Rond 9 uur 's ochtends sturen we je een update. Groet, KPN

 

Een email van jullie over mijn laatste factuur heb ik echter nooit gehad.

Ik ben toch wel benieuwd naar wat daar in kan staan..?


Het zou gisteren ma 15.00 opgelost moeten zijn maar niks is minder waar.

Tig keren je modem opstarten en enzo het maakt niks uit.

Vanaf woensdag al zonder internet  en het is alweer vrijdag en nog niks opgelost.

Waar blijft de service?..?.


@J oost ok man dan zou ik het toch blijven melden bij 0800-0402 dan gaat het bij jou helemaal mis of er speelt wat anders..


Ook hier de 2e (+ halve) dag zonder dienst. 🃏


@J oost @iokpn Internet en TV zou weer moeten werken! Is dit niet het geval? Herstart dan jouw modem. Dit doe je door hem stroomloos te maken. Wacht 30 seconden en sluit hem daarna weer aan. Wacht tot het modem volledig is opgestart. Dit kan zo'n 10 tot 30 minuten duren.

 

Wat betreft de streamingsdiensten: We werken op dit moment nog aan een oplossing. 


@J oost @iokpn Internet en TV zou weer moeten werken! Is dit niet het geval? Herstart dan jouw modem. Dit doe je door hem stroomloos te maken. Wacht 30 seconden en sluit hem daarna weer aan. Wacht tot het modem volledig is opgestart. Dit kan zo'n 10 tot 30 minuten duren.

 

Wat betreft de streamingsdiensten: We werken op dit moment nog aan een oplossing. 

 Gewoon blijven copy-pasten dan gaat het lukken vandaag! De verbinding is nog steeds niet hersteld.


Naar welke provider stap jij over, @iokpn? We zien dat het bij sommige klanten die overstappen naar een andere provider op het KPN netwerk inderdaad nog niet werkt. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing!


Naar welke provider stap jij over, @iokpn? We zien dat het bij sommige klanten die overstappen naar een andere provider op het KPN netwerk inderdaad nog niet werkt. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing!

Ah, dat is ook mijn situatie inderdaad! Bedankt voor de update, ik zou dit ook even op de storingspagina plaatsen zodat iedereen hiervan op de hoogte is.


De bedoeling was dat ik naar budget zou overstappen maar pas rond de 23e.Dat opstarten van de modem al tig keren geprobeerd maar niks helpt ! Ik mag hopen dat het voor het weekend wordt opgelost !

 


@J oost Ah, voor jou geldt hetzelfde als voor @Hercules24, aangezien Budget over het KPN netwerk levert.

We zien dat het bij sommige klanten die overstappen naar een andere provider op het KPN netwerk inderdaad nog niet werkt. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing!


Ik lijk in hetzelfde schuitje te zitten als @Hercules24 en @J oost : nog steeds geen internet, waarbij ik ga overstappen naar Odido, over het KPN netwerk (over 2 weken).
Vanochtend nog een tijd met technische helpdesk gesproken, ze snapten het toen ook niet waarom ‘t niet nog niet werkt, maar mogelijk is dit nieuwe info.
Ondertussen is er al wel (door KPN helpdesk) weer een monteur ‘besteld’, komt deze middag, in de hoop dat die ‘t zou kunnen oplossen. Maar het lijkt mij dat dit meer iets aan de achterkant is dan wat een monteur ‘aan de voorkant’ zou kunnen fixen.

NB: gisterenochtend is er ook al een monteur geweest. Toen was ons eerst nog niet duidelijk dat internet was opgezegd, totdat hij dit als oorzaak te horen kreeg.
Volgens hem waren er 3 (van de 4) poorten overgezet naar Odido.

Er blijkt overigens wel “iets” te gebeuren: in de modem was vanochtend nog te zien dat poort 4 van de ethernet verbinden ‘up’ was (1, 2, 3 ‘down’): ondertussen is nu ook poort 4 ‘down’.


Ja de monteur was gisteren bij mij ook al geweest modem vervangen en het kastje waar de glasvezel binnen komt.Zodra hij na wat onderzoek in zijn tablet zag staan dat ik de 23e de overstap ga maken naar budget thuis ,ja ik kan niks voor je doen en het zal aan budget de nieuwe provider liggen ,Hij wist niet hoe snel hij de spullen bij elkaar moest pakken en weg was meneer.Maar het blijkt dus gewoon aan kpn te liggen.

.En we wachten af nog steeds geen internet !!


Er blijkt overigens wel “iets” te gebeuren: in de modem was vanochtend nog te zien dat poort 4 van de ethernet verbinden ‘up’ was (1, 2, 3 ‘down’): ondertussen is nu ook poort 4 ‘down’.

Bovenstaande was onzin, ik zat naar de modem LAN poorten te kijken, niet de (WAN) netwerk lijnen 🙃

 


Na 50 uur storing blijft het onduidelijk hoe lang dit nog voortsleept?


Er wordt aan gewerkt, @iokpn, maar dit zijn geen dingen die met 1 druk op de knop hersteld zijn. Houd de storingspagina op onze website in de gaten. En verder krijg je per sms en/of e-mail bericht zodra we voor jou verdere informatie hebben.

https://www.kpn.com/wijziging-abonnement


Ja dat is van jou kant ook makkelijk gezegd wij zijn degene die zonder internet  en tv zitten!Het lijkt erop dat er vandaag 06 09 ook weer niks gaat gebeuren (want zo voelt het ). Afsluiten is zo gebeurd maar iedereen terug zetten moet zeker nog uitgevonden worden.En we wachten ook weer deze daf af (3e dag).


Bij ons is het ‘opgelost’ door de monteur: hij zag dat idd alle vlan’s al van odido waren, en dat waarschijnlijk de odido verbinding ook al ‘online’ was.
En omdat ik van odido al het hele installatiepakket (incl ONT kastje) had ontvangen, heeft hij (als test) die voor ons aangesloten, en zie daar: weer internet verbinding 😎 en ook de TV 🤣
Dat is +/-2 weken eerder dan gepland, maar dit werkt tenminste, dus wij blij!

Alleen nog even afwachten hoe odido dit gaat vinden, maar dat is iets wat kpn zelf maar moet afstemmen me ze.


Voortaan toch maar een backup maken dan
@Erik van KPN
Misschien moet jij je CTO lief aankijken?


Hallo wij hebben nu al 3 dagen geen internet doordat kpn ons meteen heeft afgesloten ipv de 19 de wij lopen hierdoort egen ernorme verliezen aan zo n 1.500 euro per dag weet iemand waar ik die op terug kan verhalen bvd

admin: vraag naar topic verplaatst


@Eule39 dat is niet terug te halen. 


Reageer