Skip to main content
Vraag

Mijn internet valt steeds uit sinds werkzaamheden

• 10 maart 2025
  • 7 reacties
  • 56 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Sinds kort valt het internet in mijn huis om de haverklap uit.

Meestal hersteld dit na korte tijd weer (30 seconden).

Als ik in de logs van mijn router kijk zie ik dat mijn externe verbinding verbroken wordt omdat ik Echo Requests mis.

Er zijn recent werkzaamheden aan het netwerk in mijn wijk geweest, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het daarmee te maken heeft.

Het glasvezelmodem herstarten lijkt het probleem niet op te lossen.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

7 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 maart 2025

Ik krijg net de melding dat er morgennacht meer werkzaamheden gepland zijn.

Mogelijk verhelpt dat het probleem.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14775 reacties
  • 12 maart 2025

Ah, dat gaat dan om de komende nacht ​@tbnk?

Laten we hopen dat het morgen allemaal weer beter zal zijn! 🤞🏼

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14775 reacties
  • 17 maart 2025

Hoe gaat het nu met je verbinding ​@tbnk? Valt het nog steeds weg of is alles na de meest recente werkzaamheden weer stabiel? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 maart 2025

Het gaat met vlagen, dus soms even lastig te controleren.

Maar het valt nog steeds weg. Afhankelijk van de dag kan het meerdere keren per uur gebeuren, of soms slechts een paar keer per dag.

Via de telefonische klantenservice nog geporbeert het een en ander te resetten, maar die konden niks vinden.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14775 reacties
  • 24 maart 2025

Hmm, nog niet ok dus. Volledige lijnverbrekingen zijn terug te zien in een lijnmeting, als ze vanuit de klantenservice niks kunnen vinden, dan lijkt het er op dat de verbinding totaan je woning wel stabiel blijft 🤔

Op het moment dat alles er uit ligt, wat gebeurt er dan met de lampjes van je modem én van je glasvezel aansluitpunt aan de muur? Branden er dan bepaalde lampjes met een andere kleur dan groen, of zijn ze wellicht helemaal uit?

Zou je het glasvezel aansluitpunt ook eens een minuut of 3 van de stroom af willen halen? Dat wil nog wel eens helpen bij het oplossen van dit soort problemen!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 24 maart 2025

Ik heb het glasvezel aansluitpunt al vaker van de stroom af gehad nu.
De lampjes daar blijven gewoon branden.

Ik zie in de logs van de router dat ie geen LCP echo’s binnen krijgt, en dat ie dus concludeerd dat ie geen verbinding heeft.

Mijn vermoeden is dat dit ergens in de afhandeling van de pakketjes niet goed gaat, nite per se in de kwaliteit van de vezel.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14775 reacties
  • 26 maart 2025

Hmm, als het glasvezelpunt verder in orde lijkt te zijn, en de lijn zelf ook, dan verplaatst de aandacht zich nu toch weer richting het modem ​@tbnk

De meldingen over de LCP echo's zijn een symptoom van een wegvallende verbinding, ze zijn helaas verder niet erg informatief. Zou je de kabel die van het glasvezelpunt naar het modem loopt eens willen vervangen? Kan zijn dat er iets niet helemaal zuiver meer is met die kabel, dus dit is zeker het proberen waard!
Verder heb je aangegeven dat je het modem hebt herstart, maar zou je hem ook eens een volledige reset willen geven? Houdt er dan wel rekening mee dat eventuele aangepaste instellingen, teniet worden gedaan.

Reageer