Skip to main content
Vraag

Mijn internet valt steeds wel maar de TV werkt nog wel

• December 26, 2024
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Ik heb al ruim een half jaar problemen met mijn internet

De internet verbinding valt regelmatig weg, zowel de vaste apparaten doen het dan niet meer alsmede de internet van de wifi. Wifi netwerk blijft wel in stand.

de TV doet het altijd.

heb al een nieuwe modem geprobeerd, wifi zenders uitgezet en geprobeerd met de wifi van de modem maar het probleem blijft. na het opnieuw opstarten van de modem is alles weer in orde. 

wat zou dit kunnen zijn

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 26, 2024

Beste ​@GJ vd E je schrijft dat je wel altijd tv hebt, maar geen internet.

Dat strookt niet met elkaar.

Ook tv-kijken is van internet afhankelijk, dus je kunt niet tv kijken zonder internet.

Welke apparatuur heb je precies van KPN in bruikleen en hoe heb je e.e.a. aangesloten.

Noem ook eventuele versterkers, switches, powerlines e.d. op, al of niet van KPN.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 26, 2024

Dat kan niet. Als internet het niet doet doet de tv het ook niet.

Werkt de tv-ontvanger via WiFi of is-ie bekabeld aangesloten, ​@GJ vd E?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 26, 2024

Ik vind het ook raar maar het is echt zo.

TV ontvanger is vast aangesloten net als de PC en de omvormer van de zonnepanelen. Deze vallen dat weg net als het internetsignaal van de wifi.

maar de TV blijft werken.

na het opnieuw opstarten van de modem is alles weer in orde (tijdelijk dan)

• December 26, 2024

Dat kan niet. Als internet het niet doet doet de tv het ook niet.

Werkt de tv-ontvanger via WiFi of is-ie bekabeld aangesloten, ​@GJ vd E?

Nee, het klopt wel wat ​@GJ vd E zegt. Sinds ik glasvezel heb, heb ik dat ook een paar keer ervaren. Internet, zowel Wi-Fi als bekabeld, doet het niet, maar op de V10 branden alle lampjes groen. Alle apparaten op het netwerk (server, printer, pc, laptop, slimfoons) kunnen elkaar gewoon vinden en de tv/radio (5202, is een ander VLAN dan het internetsignaal) blijven ook gewoon werken, maar internet via apps of browser is niet meer mogelijk. Het herstarten van de V10 biedt geen soelaas. Alleen het (2 min) spanningsloos van de NT werkt, en daarbij blijft de V10 gewoon aan. Iedere keer dat de V10 uit geweest is moet ik (soms enige tijd) daarna ook de NT herstarten. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • December 30, 2024

Dat is inderdaad vrij specifiek ​@GJ vd E. Het gaat om een glasvezelverbinding? Dan zou ik eens de tip van Henk volgen en het glasvezelpunt herstarten. Mocht dit blijven spelen dan zou ik even contact zoeken met de klantenservice. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!