Skip to main content
Vraag

Mijn internet via kabel zit volgens Google speedtest rond de 100mb, maar ik betaal voor 200mb

• June 14, 2026
  • 2 reacties
  • 53 keer bekeken

• Al vele speedtests gedaan met Google speedtest;
  • Chromebook hebik;
  • Er past geen internetkabel in chromebook (bekabeld internet niet mogelijk);
  • Was voorheen rond de 160-180 mb qua snelheid (heb een 200mb bundel en begrijp dat dat een maximale snelheid is, maar dit lijkt meer op een 100mb bundel)
  • Heb de online KPN tool (voor diagnose) al een paar keer gebruikt, die mijn internet naar een minder druk kanaal zet, dit heeft hij 2x gedaan en dat heeft een klein beetje vooruitgang gebracht, maar het is nog niet in de buurt van de 160mb;
  • Heb al vele dingen geprobeerd: Chrome extensies uitgeschakeld, tabbladen allemaal gesloten, AVG gerund, chromebook herstart en nieuwste chrome update geprobeerd, firefox geprobeerd (was nog veel trager), etc.
  • Het internet is nog veel trager geweest, ik heb meerdere screenshots met een mb van nog geen 50 dacht ik. Die kan ik eventueel posten hier, maar dan moet ik deze opzoeken tussen mijn screenshots, dat is niet heel veel werk.
  • wat ik nog zou kunnen doen: speedtest op smartphone terwijl ik verbonden ben met wifi, ...

2 reacties

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2026

Op dit moment is het internet op mijn smartphone vrij goed, ik heb getest via KPN wifinetwerk, dit betekent dus de oorzaak te vinden is in mijn chromebook. 😫

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah, heel goed dat je al even getest had met je smartphone, waardoor je weet dat het probleem niet bij het netwerk ligt ​@James- 

Ik hoop dat je snel weet te achterhalen wat de boosdoener is. Neem anders even een kijkje op de Chromebook help pagina, specifiek voor hulp bij problemen met je Chromebook!