Skip to main content
Beantwoord

Mijn internetverbinding valt regelmatig weg

• April 20, 2026
  • 10 reacties
  • 111 keer bekeken

Sinds een kleine maand heb ik KPN glasvezel en na de eerste stabiele week begonnen daarna wat problemen. Af en toe valt uit het niks de verbinding weg. Soms komt deze ook vanzelf weer terug maar vaak moet ik de modem herstarten. 

Het is heel onregelmatig, soms gaat het uren goed en soms gebeurt het 3x achter elkaar.

Vanmorgen met iemand van de helpdesk gebeld maar die loopt gewoon een script af en dat heeft het probleem niet echt opgelost. Ik heb het moden moeten resetten naar fabrieksinstellingen, wat vrij vervelend is, maar dat heeft het probleem dus ook niet opgelost.

In de logs van het moden zie ik telkens het volgende rond het moment dat het gebeurt:

INTERNET | gmap_wan | 4952 |  IP stack negotiated info parameters:
INTERNET | gmap_wan | 4952 |  - DNSServers :
INTERNET | gmap_wan | 4952 |  - IPv6DelegatedPrefix :
INTERNET | gmap_wan | 4952 |  - ConnectionIPv6Address : fd4e:xxxx:xxxx::x
INTERNET | gmap_wan | 4952 |  - ConnectionIPv4Address : 0.0.0.0
INTERNET | gmap_wan | 4952 |  IP stack negotiated info parameters:
INTERNET | nemo-core | 2788 | Ethernet Link is UP on port(eth4)
INTERNET | pppd_plugin | 3744 | PPP Interface DOWN: Connection terminated
INTERNET | pppd_plugin | 3744 | PPP Interface DOWN: Connection terminated
INTERNET | nemo-core | 2788 | DHCP Client DOWN: Lease Released - IP: [0.0.0.0]

Kan iemand me hiermee helpen? Zijn er andere dingen die ik zelf kan proberen?

Beste antwoord door martijndoes

Het is uiteindelijk opgelost, maar modem was niet t probleem.

Gistermiddag is een monteur langsgeweest ( op eigen risico, telefonische helpdesk vond dat ik nog even moest afwachten … ). het bleek te liggen aan de plek waar de glasvezelkabel binnen kwam, dat witte kastje waar je het zwarte kastje overheen moet schuiven.  Daarin zaten blijkbaar een paar kabeltjes niet goed aangesloten.

Sindsdien gelukkig geen problemen meer gehad.

10 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 20, 2026

Heb je jouw Glasvezelkastje al even een paar minuten stroomloos gemaakt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2026

Heb je jouw Glasvezelkastje al even een paar minuten stroomloos gemaakt? 

Ja dat was een van de acties die ik vanmorgen heb geprobeerd met de helpdesk. 2 min stroom eraf

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 20, 2026

Welke ledjes branden er op je modem en op het glasvezelkastje op moment van uitval?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2026

Welke ledjes branden er op je modem en op het glasvezelkastje op moment van uitval?

Glasvezelkastje: bovenste 2 (Power en Connection, Alarm brandt niet)

Modem: linker 4 (Internet, Wifi, Power, TV). Phone niet (maar dat is logisch)

Als het internet down is, dan knippert het Internet lampje. Als het internet werk dan brandt hij continu

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 20, 2026

Dan moet je toch even KPN terugbellen tijdens openingstijden, en een lijnmeting laten doen. Bij voorkeur op het moment dat de lijn uitvalt. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 23, 2026

Goedemorgen ​@martijndoes , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dat is natuurlijk knap vervelend en kan me ook goed voorstellen dat een reset van het modem niet direct je voorkeur had! 

Dan moet je toch even KPN terugbellen tijdens openingstijden, en een lijnmeting laten doen. Bij voorkeur op het moment dat de lijn uitvalt. 

Dit is inderdaad wel de verstandigste weg om te bewandelen; op het moment dat de problemen zich voordoen zou een lijnmeting meer duidelijkheid moeten verschaffen zodat vanuit daar kan worden gekeken naar een structurele oplossing. Tegenwoordig kun je hier zelf ook een belafspraak voor inplannen met onze Helpdesk, wel zo gemakkelijk! 

Mocht je hier inmiddels al contact over hebben gehad, dan ben ik ook heel erg benieuwd wat daar verder is uitgekomen! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2026

Hoi Jan,

Ik heb inderdaad inmiddels alweer meerdere keren contact gehad. Ze hebben geconstateerd dat mijn verbinding inderdaad heel vaak wegviel. Eergister bijvoorbeeld meer dan 90x op 1 dag.

In eerste instantie was de gedachte dat het misschien werd veroorzaakt door een kapotte stroom-adapter van het modem maar dat bleek helaas niet de oplossing.

Inmiddels is er een geheel nieuw modem naar me onderweg die ik vanmiddag kan ophalen. Hopelijk lost dat het probleem op. Ik zal het hier laten weten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 23, 2026

Bedankt voor de terugkoppeling ​@martijndoes, goed om te lezen dat je hier weer contact over hebt opgenomen met onze Helpdesk en dat het modem wordt omgeruild 💪🏻

Hopelijk is dit inderdaad de oplossing en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • April 25, 2026

Het is uiteindelijk opgelost, maar modem was niet t probleem.

Gistermiddag is een monteur langsgeweest ( op eigen risico, telefonische helpdesk vond dat ik nog even moest afwachten … ). het bleek te liggen aan de plek waar de glasvezelkabel binnen kwam, dat witte kastje waar je het zwarte kastje overheen moet schuiven.  Daarin zaten blijkbaar een paar kabeltjes niet goed aangesloten.

Sindsdien gelukkig geen problemen meer gehad.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 28, 2026

Goedemorgen ​@martijndoes , goed om te lezen dat er een monteur is geweest en dat deze het probleem op locatie heeft weten te verhelpen, top!

En ook fijn dat je dit hier nog eventjes hebt willen delen, wordt heel erg gewaardeerd 💪🏻