Skip to main content

hallo,

 

ik heb zeer regelmatig problemen met het internet zowel bekabeld als met wifi is er geen internet.

zie onderstaande log van mijn modem. hoe kan ik dit probleem oplossen.

 

 

Met Vriendelijke Groet,

Erwin

Goedemorgen @Erwin.B en welkom hier op ons forum!

Dat is knap irritant dus goed dat je hier melding van maakt. Sinds wanneer ervaar je deze problemen eigenlijk? Kun je ook eens kijken hoe de lampjes op het modem (Experia Box) branden wanneer dit probleem zich voordoet? Voor dit soort zaken kun je ook altijd contact opnemen met onze helpdesk (te bereiken op het gratis nummer 0800 0402). Ik zou je daarom ook willen aanraden om eens met ons te bellen op het moment dat je verbinding wegvalt, dan kunnen we je verbinding op dat moment doormeten en vanuit daar verder kijken wat er nodig is om dit probleem te verhelpen. 


Hallo,

 

Bedankt voor je antwoord. Het lampje van internet knippert. Wifi knippert, de rest brandt groen behalve voor bellen die is uit. Het weg vallen van de verbinding is gisteravond extreme vaak weg gevallen. Het bellen met jullie teidens het weg vallen van de verbinding is lastig omdat dit steeds op verschillende momenten gebeurt. Het weg vallen van de verbinding is 2 weken geleden al begonnen. 

 

Groet, Erwin 


Bedankt voor de terugkoppeling @Erwin.B!

Het lijkt erop dat de lampjes branden zoals ze zouden moeten branden. Heb je toevallig een glasvezelverbinding? Zo ja, zou je dan het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken?


Hallo,

 

Volgens mij klopt dat niet met de lampjes het lampje meest links internet knippert maar volgens mij moet deze gewoon branden en het lampje van telefoon moet ook branden dus dat klopt niet.

 

Ik heb de glasvezel kastje al een keer gereset volgens de instructies die je heb opgegeven 

 

 


Hallo,

 

Volgens mij klopt dat niet met de lampjes het lampje meest links internet knippert maar volgens mij moet deze gewoon branden en het lampje van telefoon moet ook branden dus dat klopt niet.

 

Ik heb de glasvezel kastje al een keer gereset volgens de instructies die je heb opgegeven 

 

 

Als het lampje Internet knippert, dan betekent dit dat er een actief signaal is @Erwin.B. Als je ook de telefoon hebt aangesloten op de Experia Box dan dient het lampje van de telefonie wel te branden. Zou jij je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kijk ik vanaf hier eens met je mee.


Hallo

 

Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Het lampje voor internet en telefoon brand continu op mijn modem maar als de verbinding weg valt en dan kijk op de modem zie ik dat het lampje van internet dan knippert en het lampje van de telefoon uit is 

 

 


Hallo

 

Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Het lampje voor internet en telefoon brand continu op mijn modem maar als de verbinding weg valt en dan kijk op de modem zie ik dat het lampje van internet dan knippert en het lampje van de telefoon uit is 

 

 

Dankjewel @Erwin.B. Ik heb ook meteen wat metingen uitgevoerd maar zie op dit moment niks geks. Laten we eerst eens kijken of het resetten van het glasvezelkastje voor verbetering zorgt, kan best zijn dat het euvel daarmee is al verholpen. 


Ik heb het resetten vorige week al gedaan en dat heeft niet geholpen heb vandaag al 5 x problemen gehad 

 

Op een rijtje 

Reset glasvezel kast gedaan ( geen veranderering)

Modem zelf naar fabrieks instellingen gezet ( geen verandering)

 

Wat zijn de volgende opties


Het lastige is dat ik op dit moment geen problemen terug kan zien in de metingen die ik heb uitgevoerd @Erwin B. Op basis van die informatie kan ik normaal gesproken een storingsmonteur aansturen. Ik kan wel een monteur voor je inplannen alleen kan ik je niet de garantie geven dat dit een gratis bezoek gaat zijn. Mocht blijken dat het probleem in het KPN domein ligt, dan zullen er aan dit bezoek uiteraard geen kosten aan zijn verbonden. Maar mocht het probleem buiten onze macht liggen (dus in je eigen domein) dan is de kans groot dat hier wel kosten voor in rekening worden gebracht. 


Maar wat in mijn domein zou de storing voor het opnieuw opstarten van de moden kunnen zijn.

 

Wat ik terug lees uit de log zie ik dat de modem opnieuw opstart op verschillende tijden. Welke fout zorgt er voor dat een modem opnieuw opstart


en wat hebben jullie met mijn modem gedaan waar om hebben jullie mijn wachtwoord gereset.

 

 


Maar wat in mijn domein zou de storing voor het opnieuw opstarten van de moden kunnen zijn.

 

Wat ik terug lees uit de log zie ik dat de modem opnieuw opstart op verschillende tijden. Welke fout zorgt er voor dat een modem opnieuw opstart

Durf ik ook niet meteen te zeggen @Erwin B. Die logs zijn vaak wel symptomen en geen oorzaak van het probleem. Wat in jouw domein voor storing kan zorgen, zijn de kabels. Ik zou die voor de zekerheid allemaal eens goed langslopen en controleren. Mocht je er zeker van zijn dat dat stukje verder helemaal in orde is, dan kan ik een monteur voor je inplannen. 


en wat hebben jullie met mijn modem gedaan waar om hebben jullie mijn wachtwoord gereset.

 

 

We/ik hebben niks met je modem gedaan. 


Hoe kan het dan dat mijn wachtwoordt gereset is 


Hoe kan het dan dat mijn wachtwoordt gereset is 

Daar heb ik geen verklaring voor @Erwin B, ook ik sta daarin even voor een raadsel.