Skip to main content
Antwoord

Mijn IP adres geeft aan regio Amsterdam, terwijl ik in regio Harderwijk woonachtig ben

• November 3, 2025
  • 4 reacties
  • 56 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik gebruik divers apps op mijn pc waarvoor mijn ip adres wordt gebruikt om de locatie te bepalen.(belangrijk dat dit correct staat) Helaas verspringt mijn locatie regelmatig en staat hij aangegeven als de omgeving Amsterdam terwijl dit omgeving Harderwijk zou moeten zijn. is hier een oplossing voor? ik hen de experia v10 i.c.m. een 4g router voor het buitengebied. In het verleden stond de locatie correct. ik kreeg elders dit antwoord (De enige manier waarop die stip ooit weer klopt, is als KPN jou een vast, regio-gebonden IP toewijst) maar hoe regel ik dit heb ingelogd op mijn KPN maar daar kan ik niets vinden.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi  ​@JanJ1953, welkom op onze community! Helaas is het niet mogelijk de geolocatie van je IP adres te wijzigen via ons. IP adressen worden hergebruikt en soms kan het gebeuren dat hij nog op een oude locatie staat.

4 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 4, 2025

Hoi  ​@JanJ1953, welkom op onze community! Helaas is het niet mogelijk de geolocatie van je IP adres te wijzigen via ons. IP adressen worden hergebruikt en soms kan het gebeuren dat hij nog op een oude locatie staat.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

Hallo ​@JanJ1953 IP-adressen zijn geen indicatie voor de locatie van een apparaat. Hoogstens kan er een aanname gedaan worden op basis van extra gegevens. Je ziet ook dat de verschillende IP-locatie-diensten vaak niet allemaal met hetzelfde antwoord komen als je de locatie van een IP-adres opvraagt.

IP-adressen worden per blok ingekocht en op basis van de inkoper kan je nagaan wat het land is waar de adressen gebruikt (gaan) worden en soms ook de regio.

De apps die jij gebruikt voor de locatie zouden ook beter moeten weten, locatie kan alleen op basis van GPS of een (experimenteel) LOC-record in de DNS (in dit geval het reverse adres bij KPN waar je geen invloed op kan uitoefenen).
Wat ​@Thomas van KPN zegt klopt ook wel: de geolocatie van een IP-adres kan je niet zomaar wijzigen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Dank voor jullie antwoorden. Ik vind het vreemd dat de locatie van het begin van het gebruik van de betreffende website nl ads-b exchange wel goed stond en na ongeveer ander half jaar niet meer en heel af en toe weer wel. Je kunt hier zelf helaas niets invullen hij doet dit zelf

• November 6, 2025

nl ads-b exchange 

Als ik https://globe.adsbexchange.com/ open, dan staat deze site bij mij standaard op een locatie in de USA. En ik gebruik geen VPN ofzo.