Skip to main content
Beantwoord

Mijn koperverbinding van Odido heeft vermoedelijk kabelbreuk, KPN verwijst me weer naar Odido

• February 5, 2026
  • 2 reacties
  • 61 keer bekeken

Sinds 6 januari 2026 heb ik geen internet meer. Ik heb een aantal keer gebeld met Odido (mijn provider) over mijn internet en die gaven gelijk in het begin aan dat het een probleem buiten Odido betreft en dat dit verantwoordelijkheid is van KPN. De melding is doorgezet (dit is naar mij gemaild) naar de netwerkpartner om contact met mij op te nemen.

Tot heden heeft KPN geen contact met mij opgenomen. Ik heb 17x gebeld in de afgelopen maand en Odido heeft 5x een melding doorgestuurd naar KPN. Er is een Odido monteur geweest om te kijken en die heeft ook aangegeven dat het een probleem met het koperpunt (IS/RA) is. Monteur heeft ook de melding doorgestuurd met factuur en foto (deze heb ik ingezien, was rond 24 januari) en raad eens. Weer geen reactie van KPN. 

Ik heb KPN inmiddels ook al 5x gebeld met verzoek om dat te repareren, maar KPN haalt zijn handen ervan af en schuift verantwoordelijkheid terug naar Odido. terwijl het toch echt KPN is die verantwoordelijkheid heeft over de aansluitpunt en lijn. 

Gisteren is er een nieuwe melding gestuurd vanuit Odido, maar ik hoor weer niks van KPN. Ik begin mijn geduld te verliezen en ik heb nog steeds geen internet. Kan KPN een monteur op me af sturen om die verdomde lijn te repareren??? 

Beste antwoord door PeterG

Wat een onzin van Odido. Zij zijn je provider en kunnen met je klantnummer (!) een melding maken bij KPN Netwerk/Glaspoort. 

Je bent hier bij KPN de provider ​​​​​​.  Die kunnen niks met je melding. Daar is een klantnummer voor nodig en dat heb je niet bij deze provider. 

Je eigen provider is bij storing altijd je enige aanspreekpunt. 

Via de community kan dit al helemaal niet behandeld. Ook niet voor klanten van KPN de provider. 

Succes en sterkte met je contact bij Odido. 

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 5, 2026

Wat een onzin van Odido. Zij zijn je provider en kunnen met je klantnummer (!) een melding maken bij KPN Netwerk/Glaspoort. 

Je bent hier bij KPN de provider ​​​​​​.  Die kunnen niks met je melding. Daar is een klantnummer voor nodig en dat heb je niet bij deze provider. 

Je eigen provider is bij storing altijd je enige aanspreekpunt. 

Via de community kan dit al helemaal niet behandeld. Ook niet voor klanten van KPN de provider. 

Succes en sterkte met je contact bij Odido. 

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 5, 2026

Ik heb KPN inmiddels ook al 5x gebeld met verzoek om dat te repareren, maar KPN haalt zijn handen ervan af en schuift verantwoordelijkheid terug naar Odido. terwijl het toch echt KPN is die verantwoordelijkheid heeft over de aansluitpunt en lijn. 

KPN trekt zijn handen hier niet vanaf maar kan van jou geen opdracht (of communicatie) verwerken. Ik neem tenminste niet aan dat jij de uiteindelijke rekening wilt betalen.

Dus dit is echt iets voor Odido om hier achteraan te zitten.

Gisteren is er een nieuwe melding gestuurd vanuit Odido, maar ik hoor weer niks van KPN. Ik begin mijn geduld te verliezen en ik heb nog steeds geen internet. Kan KPN een monteur op me af sturen om die verdomde lijn te repareren??? 

Als jij het niet zelf wilt betalen moet je dat dus niet willen.

Bel Odido en vraag of ze de melding nu doorgezet hebben. Ik weet dat de helpdesk van Odido een ramp is, allemaal studenten in deeltijd in dat call-center, maar hopelijk krijg je (uiteindelijk) een betere aan de lijn die wel de status kan zien.