Skip to main content
Beantwoord

Mijn KPN kabel is per ongeluk doorgezaagd

• August 27, 2025
  • 8 reacties
  • 212 keer bekeken

BIj een klant van mij is de analoge telefoonkabel doorgezaagd, door een aannemer, voor het ISRA punt.
Deze moet dus opnieuw worden afgemonteerd op het ISRA punt.

Nu weet ik dat dit onder het beheer van KPN valt.
De klant neemt internet af van KPN en heeft deze kabel dus nodig.

Kan iemand zeggen hoe hoog de kosten hiervoor worden?

Beste antwoord door DaveA

Zolang er nog voldoende lengte binnen in huis is kan een KPN monteur dit zelf herstellen. Je kan via deze link een afspraak maken: https://www.kpn.com/service/monteur#monteurkeuze

Houdt rekening met sowieso 80 euro voorrijkosten, dit is het minimum. Dit is incl. 45 minuten werk. En eventuele extra tijd bedraagt 20 euro per kwartier. 

8 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 27, 2025

BIj een klant van mij is de analoge telefoonkabel doorgezaagd

Gelukkig is alleen maar analoge kabel, die kan men eenvoudig zelfs herstellen, de kabel middels kroonstekker of solderen weer met elkaar verbinden.

Kan iemand zeggen hoe hoog de kosten hiervoor worden?

Herstelkosten door ingehuurde aannemer van KPN of van KPN zelfs zou niet goedkoop zijn. Als KPN coulance doet, berekent hij alleen voorrijkosten en 15min werken … ongeveer 100 €. Als men pek heeft, kan paar honderd € zijn.

Leen59
Wijsgeer
  • August 27, 2025

Lijkt mij dat de aannemer die de kabel heeft doorgezaagd aansprakelijk is, tenzij hij dit in opdracht van de klant gedaan heeft. Is het binnen- of buitenshuis.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Zolang er nog een stuk kabel binnen aanwezig is kan er een kpn monteur geregeld worden.

Is de aansluiting tot de grond weg dan wordt het een aannemer. Die kan via mijnaansluitingen.nl of via kpn geregeld worden. Voor hersteld van deze aansluiting letop hier zijn kosten aan verbonden

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • August 28, 2025

Zolang er nog voldoende lengte binnen in huis is kan een KPN monteur dit zelf herstellen. Je kan via deze link een afspraak maken: https://www.kpn.com/service/monteur#monteurkeuze

Houdt rekening met sowieso 80 euro voorrijkosten, dit is het minimum. Dit is incl. 45 minuten werk. En eventuele extra tijd bedraagt 20 euro per kwartier. 

• Auteur
  • Topper
  • August 28, 2025

Bedankt voor de reacties!

De kabel ligt in de kruipruimte met voldoende beschikbare lengte.
Het afmonteren op het ISRA punt is een klusje van niks lijkt me.
Wel wil ik voorkomen dat de klant zich later in de vingers snijdt als blijkt dat ze het euvel niet door KPN heeft laten fixen. Vandaar even mijn vraag hier.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 28, 2025

Gewoon een KPN monteur laten komen voor een professionele afwerking, je mag er niet zelf aan 'prutsen'.

• Auteur
  • Topper
  • August 28, 2025

Oke, bedankt voor de reacties!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • August 30, 2025

Goedemorgen ​@Michel_vE en bedankt voor jouw bericht :)
Goed om te zien dat je al op weg bent geholpen door de Community en hopelijk heb je inmiddels een afspraak met de monteur kunnen maken. Deel je de afloop ook hier nog even met ons? Alvast bedankt!