Skip to main content
Vraag

Mijn mobiele telefoon zegt dat het wifiwachtwoord niet klopt

• January 30, 2025
  • 12 reacties
  • 137 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Mijn probleem vind ik wel terug op internet maar geen adequate oplossing.

Het gaat om het volgende:

Op mijn mobiel (Android) valt regelmatig de wifi weg en verbindt daarna weer voor een paar seconden.  Bij het netwerk straat dan verkeerd wachtwoord. .wat 100% het goede is want alle apparaten hebben dat wachtwoord uiteraard. 

Dat is alleen op mijn mobiel die van mijn man heeft dat niet net zo min als onze andere apparaten.           Heb alles gedaan wat aangeraden wordt zoals netwerk vergeten netwerkinstellingen resetten modem resetten(met KPN medewerkster telefonisch) telefoon opnieuw opstarten enz maar dat werkt maar enkele minuten en dan begint het weer. 

We hebben hier wel een update van het modem gehad wellicht heeft het daarmee te maken. Ik kan zelf  in het modem maar om dingen aan te passen is een ander verhaal.

Zelf denk ik dat het modem vervangen moet worden maar of dat gaat lukken weet ik niet.

Wie heeft voor mij de oplossing? En dan niet weer resetten e.d. dat werkt allemaal niet.

Alvast dank je wel voor het meedenken…

Hanneke

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 30, 2025

Beste ​@hansisj op je mobiel kun je netwerkinstellingen resetten bij de rubriek systeem/opties voor resetten/wifi, mobiel en Bluetooth resetten en daarna via wifi weer proberen verbinding te maken met je thuisnetwerk.

Aan het modem mankeert niets, anders zouden andere apparaten ook geen verbinding kunnen maken.

Succes.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 30, 2025

Dat ga ik (nogmaals) proberen....dank je voor je antwoord.

Ik kom er nog op terug

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 30, 2025

Zoals beloofd…

Het heeft niet geholpen..zodra ik een site of app open gaat de WIFI eraf...en na een tijdje verbind hij weer. 

Mijn bundel gaat op deze manier er snel doorheen daar ik hem vooral in de avond veel gebruik

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 30, 2025

@hansisj Waarschijnlijk is jouw telefoon beetje ouder en ondersteunt het nieuwe WPA3-protocol nog niet. Welke modem en welke telefoon hebt jij? Als het eerst na een update van modem gebeurt, is waarschijnlijk de optie WPA3 standaard actief. Je moet eerst proberen op WPA3/WPA2 te zetten en als dat ook niet helpt, zet het op WPA2. De optie PMF moet waarschijnlijk ook uit staan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 30, 2025

@TDN ...ik heb een Experia Box V10.

En een Samsung S22+

De optie WPA2 is actief

PMF is uit 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 30, 2025

@hansisj Probeer in netwerk instelling van jouw samsung volgende instelling

MAC address type → Phone MAC

DHCP → Static → IP adres = 192.168.2.xxx (192.168.2.254 zou het IP adres van jouw v10 router zijn)

DNS → 192.168.2.254 (of 1.1.1.1 of 8.8.8.8)

DHCP → weer op Automatic terug.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 30, 2025

Oef....dat moet ik even opzoeken…

Ik kan wel in het modem komen...maar zie niks terug behalve DNS...dat klopt.

Ip adres klopt ook

Verder zie ik niks....ben ook niet echt handig…

Misschien kun je zeggen waar ik precies moet zijn?

Ik bewerk dit bericht.…

Mac adressen is nu Phone Mac

DHCP klopt ook

DNS staat op automatisch...moet ik dit nog aanpassen?

Ik test hem vanavond even uit...op hoop van zege🤞🏻

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 30, 2025

Update....tot nu toe niet opgelost.

Google AD geopend en de WIFI klapt eruit...duurde nu enkele seconden voordat er weer verbonden werd

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@hansisj. Wat vervelend dat je wifi steeds wegvalt op je mobiel. Gebeurd dit ook op andere apparaten? Ik begrijp dat je al veel hebt geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan. Omdat het probleem begon na de modemupdate, kan het zijn dat er iets is veranderd in de instellingen van het modem. Je zou het volgende nog kunnen proberen:

• Soms heeft je mobiel moeite met de 2,4 GHz- en 5 GHz-band. Je kunt één van de twee tijdelijk uitschakelen in de modeminstellingen om te zien of dat helpt.
  • Maak twee aparte netwerknamen aan voor 2,4 GHz en 5 GHz en probeer je mobiel met beide netwerken te verbinden.
  • Probeer de beveiliging van je netwerk (WPA2/WPA3) aan te passen in het modem.

Als dit ook niet helpt, kan het nodig zijn om het modem te vervangen. Het is misschien goed om dit opnieuw te bespreken met de klantenservice.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 31, 2025

@Vikash van KPN dank voor je antwoord.

Alhoewel ik een eind kom qua modemkennis, is dit net wat te ingewikkeld voor mij.

Ik zal moeten wachten tot ik iemand vind die dit voor mij doet. 

Handleidingen genoeg op het Internet maar ik durf het niet aan.

Zeker als het (weer) niks oplevert en de boel weer teruggezet moet worden. 

Óf het moet zijn dat KPN dit op afstand kan doen voor mij

Als het probleem in het modem zit waarom dan geen ander lees nieuw modem? Een ander modem zal deze problemen waarschijnlijk niet geven dus waarom niet omruilen?

Lijkt mij het meest klantvriendelijk!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 31, 2025

Beste ​@hansisj een ander modem van KPN is niet zinvol, want alle huidige modems van KPN in omloop hebben  of krijgen gelijksoortige software, dus daar schiet je niets mee op.

Misschien dat een handige kennis of buurjongen je kan helpen.

Succes.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 31, 2025

@JanD Dank voor je antwoord, dat kan ik proberen.

Maar waarschijnlijk schaf ik er zelf een aan.

Lijkt me een betere optie.

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Vul ik nog even aan met..vreemd dat er modems in omloop zijn die qua software niet met mijn mobiel samen kunnen . 

Voel me echt in de steek gelaten nu...en daar ben ik dan zo lang klant voor...