Skip to main content
Beantwoord

Mijn modem gooit het Wifi-netwerk er keer op keer uit

  • 4 August 2024
  • 2 reacties
  • 60 keer bekeken

Wij hebben glasvezel van Kpn, 1gb up en 1gb down..

Sinds een tijdje gooit de modem heel het netwerk eruit. Tv zegt dat hij niet verbonden is met het netwerk (kbx code 1002)

Tevens de wifi versterkers op de bovenste verdiepingen. Als ik de wifi test heeft hij maximale snelheid.

De eerste medewerker van kpn heeft hem eerst weer naar fabrieksinstellingen gezet, waardoor dit probleem is ontstaan. 

De tweede medewerker heeft het netwerk weer opgebouwd, maar nog steeds ervaren wij het probleem meerdere malen per dag, en het begint nu wel vervelend te worden. 

Alle apparaten zijn via wifi verbonden op de pc en bewakingscamera na.

De tv heeft geen mogelijkheid tot een bekabelde versie.

De wifi is sterk genoeg 985 mb/ps bij de tv.

Dat is het probleem ook niet, anders zou hij niet de versterkers boven er ook uitgooien. 

We moeten ook telkens het modem van de stroom afhalen en resetten willen we weer verbinding krijgen, terwijl hij wel normaal wifi geeft op volle snelheid tijdens de storing.

Mijn vermoeden is dat we kampen met een defect modem.

De telefonische medewerkers doen hun best maar dit euvel is meer als een softwarematig probleem. 

(Zwarte modem / mini tv ontvanger DIW7022)

2 ronde zwarte wifi versterkers..

 

Wij hebben glasvezel van Kpn, 1gb up en 1gb down..

Sinds een tijdje gooit de modem heel het netwerk eruit. Tv zegt dat hij niet verbonden is met het netwerk (kbx code 1002)

Tevens de wifi versterkers op de bovenste verdiepingen. Als ik de wifi test heeft hij maximale snelheid.

De eerste medewerker van kpn heeft hem eerst weer naar fabrieksinstellingen gezet, waardoor dit probleem is ontstaan. 

De tweede medewerker heeft het netwerk weer opgebouwd, maar nog steeds ervaren wij het probleem meerdere malen per dag, en het begint nu wel vervelend te worden. 

Alle apparaten zijn via wifi verbonden op de pc en bewakingscamera na.

De tv heeft geen mogelijkheid tot een bekabelde versie.

De wifi is sterk genoeg 985 mb/ps bij de tv.

Dat is het probleem ook niet, anders zou hij niet de versterkers boven er ook uitgooien. 

We moeten ook telkens het modem van de stroom afhalen en resetten willen we weer verbinding krijgen, terwijl hij wel normaal wifi geeft op volle snelheid tijdens de storing.

Mijn vermoeden is dat we kampen met een defect modem.

De telefonische medewerkers doen hun best maar dit euvel is meer als een softwarematig probleem. 

(Zwarte modem / mini tv ontvanger DIW7022)

2 ronde zwarte wifi versterkers..

 

Hoi @Victor1978 . Misschien is driemaal scheepsrecht?  Ik zou met dit verhaal weer teruggaan naar de telefonische helpdesk. Als het goed is zien ze de logs van de collega's en ook het punt waarop zij gebleven zijn in hun technische analyse.

Op het forum pakken we geen individuele kwesties meer op. 


Het bleek een defecte modem te zijn.

Netjes omgewisseld, en geen problemen meer.. (tot nu toe)


Reageer