Skip to main content
Beantwoord

Mijn PC kan mijn wifi niet zien

• August 21, 2025
  • 26 reacties
  • 158 keer bekeken

Hoi, Ik heb vandaag een kpn wifi aangezet, all mijn apperatuur (telefoon, ipad etc) kan de nieuwe wifi vinden. Maar mijn pc kan het niet zoeken, maar wel van de buren. Help mij alstublief :(

Beste antwoord door Leen59

Je moet echt WPA2-personal kiezen in het dropdown menu

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

26 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Laat de PC bij netwerkinstellingen alle netwerken vergeten en daarna opnieuw zoeken. Als jouw netwerk gevonden is dit als privé instellen.

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Ik heb de pc al paar keer opnieuw gestart, wifi ook. Maar nogsteeds vind hij niet de wifi die ik nodig heb. 

Laat de PC bij netwerkinstellingen alle netwerken vergeten en daarna opnieuw zoeken. Als jouw netwerk gevonden is dit als privé instellen.

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Staat de PC niet te ver van het modem?

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Denk het niet teminste, de modem zit naast de meterkast (omdat daat de glasvezel is gelegd) en ik ben boven.

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Probeer het eens beneden, ik neem aan dat je een laptop hebt.

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Nee een computer (excuus als ik niet duidelijk was). 

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Heb je naast de PC wel goed signaal op telefoon en iPad? Windows PC?

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Ja, alles doet het gewoon. Mijn telefoon en ipad heeft de wifi wel kunnen vinden..

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Ook boven? Probeer anders op de pc de netwerkadapter opnieuw in te stellen.(onder netwerkinstellingen)

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Ja overal inclusief zolder heeft verbinding. Ik heb geprobeerd de netwerkadapter te verwijderen en dan weer de computer opnieuw te starten. Adapter is er wel weer maar heeft de probleem niet te kunnen fixen

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Welk modem heb je 

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Kpn box 12

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Probeer in te loggen op het modem en zet ipv6 uit, misschien helpt dat.

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Hoe was de pc voorheen verbonden?

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Is nogsteeds niet gelukt. Resetten van de modem ook niet. Ik heb zelfs extra wifi 5g en 2g aangezet maar die vind het ook niet.

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Lijkt mij toch een probleem in de pc. Maar die vindt wel andere netwerken begrijp ik. Kijk eens wat er gebeurt als je een hotspot op je telefoon aanzet, ziet de pc die dan wel?

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Hotspot vind het dus wel. Hij vind wel de netwerken maar niet die ik nodig heb (de kpn dus)

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Staat in het modem het vinkje bij netwerknaam zichtbaar aan en gebruik je wpa2 ipv 3? Waarschijnlijk wel anders zou je het op je telefoon ook niet zien.

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Er staat wpa2/wpa3-personal.  Bij de moden is alles groen als ik de vraag begrijp

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 21, 2025

Je moet echt WPA2-personal kiezen in het dropdown menu

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Ik doe het morgen wel, te lang bezig geweest. Ik wil je uit mijn hart bedanken dat je me helpt ookal is het zo laat ook💪.

Hoog waarschijnlijk kom ik hier weer terug als ik het nog niet heb gefixed. 

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

Ws krijg je straks nog meer tips. Laat ff weten hoe het afloopt.

weltrusten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 21, 2025

Inderdaad uitsluitend voor WPA2 kiezen en niets anders ​@Sander Vo 

Leen59
Wijsgeer
  • August 21, 2025

@Sander Vo , Hoi, ben je nog verder gekomen?

• Auteur
  • Topper
  • August 21, 2025

Hoii. Ja Wpa 2 kiezen werkte voor mij. Hij kwam eindelijk in mijn lijst. Dankejwel voor jullie hulp🙏.