Skip to main content
Beantwoord

Mijn switch werkt niet sinds de overstap naar KPN

• December 29, 2025
  • 5 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik ben 16 december overgestapt van ziggo naar KPN. Alles werkt naar behoren alleen de switch geeft geen signaal door. Er brand ook geen lampje dat ie aan is.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Ari B, welkom op de community en welkom bij KPN! De switch werkte niet helemaal mee, maar dat is goed opgelost via de klantenservice begrijp ik. Daarmee komt het helemaal goed verwacht ik 🙂

Bij een switch is het belangrijk dat die IMGP snooping ondersteund, dat kan zowel bij een managed als unmanaged switch.

5 reacties

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • December 29, 2025

Er brand ook geen lampje dat ie aan is.

Stroomadapter kapot?

JanD
Superuser
  • December 29, 2025

Beste ​@Ari B welk merk en type switch gebruik je?

Heb je de switch al eens een fabrieks-reset gegeven, als dat mogelijk is.

Want bij een beheerbare switch heeft deze waarschijnlijk nog de IP-range van Ziggo in het geheugen zitten en dat klopt dus niet meer.

• Auteur
  • December 31, 2025

Ja heb ik gedaan. inmiddels contact met KPN gehad en krijg een nieuwe. dank voor het antwoord.

• December 31, 2025

Want bij een beheerbare switch heeft deze waarschijnlijk nog de IP-range van Ziggo in het geheugen zitten en dat klopt dus niet meer.

In principe maakt dat geen bal uit. Een switch doet niets met ip adressen. Het is een doorgeefluik. 

Maar een reset kan nooit kwaad...

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 1, 2026

Hoi ​@Ari B, welkom op de community en welkom bij KPN! De switch werkte niet helemaal mee, maar dat is goed opgelost via de klantenservice begrijp ik. Daarmee komt het helemaal goed verwacht ik 🙂

Bij een switch is het belangrijk dat die IMGP snooping ondersteund, dat kan zowel bij een managed als unmanaged switch.