Skip to main content

Sind kort hebben wij een  nieuwe kpn box 12. In principe werkt het goed.

echter soms “hapert “ de televisie. 
nu begrijp ik dat het wellicht aan de nieuwe kpn box 12 in combinatie met de oude glasvezel box kan liggen.

verder zou de oude glasvezel box ook vervangen moeten worden als ik nu een hogere internet snelheid zou willen.

Kan ik een nieuwe glasvezel kastje krijgen, zonder kosten?

Wat voor ONT heb je hangen ?


Een genexis


Een genexis

Ja daar zijn er heel veel van, verouderende en moderne. Kan je iets duidelijker zijn ?


Deze box heb ik ongeveer 10 jaar geleden gekregen. Vrij in het begin dat er glasvezel werd aangelegd in hoofddorp


Het is de genexis gigabit glasvezel modem


Hoi @Demuytjes .  Die haperingen kunnen ook ergens anders wegkomen. Ik sluit niks uit maar we moeten dit verder analyseren.

De kortste route is bellen met 0800 0402 en dan kunnen ze je lijn doormeten.  Als blijkt dat je NTU de verbinding verliest, wordt dat vaak wel duidelijk uit zo'n meting.


Ik zou denken aan de tv zelf, een LG?

Of aan de aangesloten tv ontvanger. 10 jaar zeg je, welke ontvanger is dat dan?

Toch niet nog de Motorola vip1853?

Met een haperende tv zou ik helemaal niet aan de ONT of modem denken. 


Dank voor reactie. Hef is geen LG en de tv ontvanger is de nieuwste van kpn en net vervangen.


Dan gaat mijn verdenking naar de tv.

Kun je 'hapert' omschrijven?

En wat is het merk en type van de tv?


Het is sony  43 inch kd-43xg8305.

geluid en beeld gaan af en toe haperen en het beeld ( en geluid) staan ook soms stil.

 


Hmm, als het beeld blijft stilstaan en er is een losse ontvanger kan dat weer niet de tv zijn.

de tv ontvanger is de nieuwste

Is dat het boxje wat ze TV+ noemen? Oftewel de Sagemcom DIW7022?

En hoe is die dan aangesloten op het modem. Wifi? Ethernet kabel?


Klopt, de kastjes zijn via wifi aangesloten. Het wifi signaal is , zo ver ik kan zien, sterk( wifi icoon is volledig gevuld).

 


Het is de genexis gigabit glasvezel modem

Dat is een NTU voor AON aansluitingen. Ook bij mij hangt zo'n NTU in de meterkast en dat ding doet z'n werk al vele vele jaren prima.

Ik heb ook geen last van haperingen op de TV+ Box.


Tja, via de wifi van de Box12 zou het ook met multicast moeten werken. Zeker als de ontvangst 100 % is. Maar … probeer het eens met Video Mode op unicast.


Dank zover voor het meedenken.


Tja, via de wifi van de Box12 zou het ook met multicast moeten werken. Zeker als de ontvangst 100 % is. Maar … probeer het eens met Video Mode op unicast.

En als dit geen verbetering geeft, als je wilt, test het ook even (tijdelijk) via een kabel. Dan kunnen we gelijk kijken of het tóch met de wifi te maken heeft. 


Afgelopen week heb ik doormiddel van een extra super wifi punt het wifi bereik verbeterd.

Het wifi signaal is nu sterker en stabiel. Het extra super wifi punt ( draadloos verbonden aan het modem) direct aan de tv gekoppeld.

Nu een stabiel beeld en geluid.

dus het is opgelos🎉🎉