Skip to main content
Vraag

Mijn TV's verbinden niet met de wifi

• November 20, 2025
  • 8 reacties
  • 57 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vriendin had ziggo en had overal wifi op de TV's.

Nu is ze overgegaan naar KPN glasvezel,

Alles werkt uitstekend, signaal is super door hele huis (boven kpn wifi versteker)

Wifi verbinding met telefoons en ipads gaat vlekkeloos.

Alleen TV's op wifi willen niet verbinden, terwijl signaal sterk is.

Velen malen geprobeerd op nieuwe TV, en iets oudere TV.

Deze TV's hadden eerder met ziggo wel verbinding.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Gerard

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 20, 2025

Beste ​@Gerard 1964 laat op de tv de oude instellingen met Ziggo vergeten.

Ziggo gebruikt namelijk een andere IP-adressering dan KPN.

Wat voor (fout)melding krijg je als je je tv met wifi probeert te verbinden?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

Hoi JanD

na het invullen van het wachtwoord, zie je dat hij bezig is verbinding te zoeken, geeft dan geen melding, maar verbind gewoon niet.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Gerard 1964. Welkom op de KPN Community! Ergerlijk als iets werkt bij de andere provider en dan ineens niet meer als je overstapt. Maar ik denk dat er wel een oplossing voor is. 

Het kan zijn dat de tv's niet Wifi6 compatible zijn. Kan je eens controleren of overschakelen naar Wifi5 een beter resultaat geeft? Je doet dit door eerst in te loggen op de webinterface van het modem via http://mijnmodem.kpn. Daarna ga je naar Wifinetwerk en kies je bovenaan Wifisignaal. Daarna kun je klikken op ‘Wifi 5 compatibiliteit’. Daarna kun je met alle apparaten weer opnieuw verbinding maken en hopelijk ook met de tv's. 

Laat het maar weten of dit gelukt is! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 21, 2025

dank u ik ga zsm proberen.

maar het gaat wel om nieuwe tv. 2025

geen oude modellen. En oude ipads doen het metteen

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Gerard 1964. Arjan is even vrij, vandaar dat ik hier nu reageer. Het kan met wifi soms even zoeken zijn naar wat het beste werkt voor alle apparaten. Heb je Arjan zijn tips al kunnen uitproberen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Hoi alexander,

ik heb nog niet uitgeprobeerd, beetje angstig om instellingen te wijzigen, ben ik niet in thuis.

heb maar voorlopg lancabels aangesloten, die hangen nu tijdelijk door het huis te zweven.

niet zo fijn.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het kan geen kwaad om Wifi 5 te selecteren. Al je apparaten kunnen daarna gewoon nog verbinding maken en je tv's hopelijk ook. En als iets mis gaat met de instellingen, kun je altijd nog het modem weer terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dan wordt wel weer de laatst ingestelde Wifi-naam en wachtwoord weer standaard teruggezet. De meest perfecte situatie is natuurlijk wel een bekabelde verbinding - zoals je dat nu hebt - maar als de kabels niet weggewerkt zijn, dan lijkt me dat ook niet ideaal. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 1, 2025

Oeps , had gereageerd, maar ging iets mis

dank je Arja