Skip to main content

Sinds kort start mijn televisie heel erg traag op.

Is dit een vraag of statement @Paniko ;)

 

ik zou je tv ontvanger eens resetten door deze stappen te volgen:https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


Ha @Paniko, welkom terug! Hoe staat het er nu voor? Heb je de tv-ontvanger inderdaad eens gereset? Ik doe voorzichtig de aanname dat het erom gaat dat het lang duurt voordat je beeld hebt nadat je de ontvanger opstart? Of gaat het echt om de televisie zelf?


Probleem opgelost !!

Heel hartelijk bedankt.


Gelukkig maar! Waar lag het nou aan?


Ik heb het modem gereset. Prima advies dus !


Volgende probleem.

Mijn internetverbinding op mijn pc valt regelmatig weg.

Heb servicetool geprobeerd. In de loop van de verwerking valt ook hier steeds de verbinding weg. Kan de verbetering dus niet voltooien.

 


Hmm.. Gaat het dan om bekabelde verbinding of via wifi? Je bedoelt dat je de Wifi Manager niet kan voltooien? Ik zie een deel van de gedane Wifi Manager terug. Je kunt via Wifi zo'n 64 Mbit/s halen. Daar is in principe niets mis mee, maar dan moet het niet wegvallen natuurlijk. 

 

Wil je eens je glasvezelkastje 2 minuten stroomloos maken? Controleer ook eens of de bekabeling van en naar de Experia Box goed, stevig erin zit?


Is het nog gelukt, @Paniko? 😉 Je weet ons te vinden als je nog ergens tegenaan loopt.


Het betreft mijn PC !

Heb de experiabox van de stroom afgehaald, ca 1 uur. Zonder resultaat.

Als ik bezig ben in een document o.i.d. dan geeft hij plotseling aan...geen verbinding meer.

Als ik dan opnieuw opstart werkt de pc weer.

Dit gebeurt herhaaldelijk.

 


Heb je de pc verbonden met een kabel aan de Experia Box? Of doe je dat via wifi? En op merk je op zo'n moment ook dat interactieve tv wegvalt? 


Mijn verbinding gaat via het stroomnet.


De verbinding van TV valt niet weg als de PC ermee stopt. Het probleem speelt alleen op mijn PC.


Hi! Dus je maakt gebruik van een draadloze verbindingsset? Welk merk+type heb je? Als je echt alleen daarop problemen ervaart is de kans groot dat het probleem in die set zit ergens.


Bij mijn buurvrouw de DVS al enkele jaren geleden vervangen door een wifi-usb-stick op haar stand alone computer. Werkt prima.


Hoe staat het er nu voor, @Paniko? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 


Mijn PC valt nog regelmatig weg. Dan moet ik weer opnieuw opstarten. Erg vervelend als je in een documentje zit.

Overigens..mijn PC werkt via het stroomnet. Van de KPN medewerker vernomen dat dat als bekabeld geldt.


Kan de eerder genoemde USB Wifi-stick voor mij een toegevoegde waarde zijn ?

Heb trouwens de kastjes voor het bekabelen via stroom ook al eens omgeruiltd op advies van de KPN medewerker. Niet het gewenste resultaat overigens.


Kan de eerder genoemde USB Wifi-stick voor mij een toegevoegde waarde zijn ?

Als je op de plek van je computer prima wifi met bv je smartphone heb dan zeker.

Bij haar werkte het met de computer ook niet lekker via DVS. KPN verkoopt die apparaten eigenlijk ook alleen voor de tv ontvangers. Voor internet is er wifi. (of ben ik nou….:upside_down: )


Sorry voor de late reactie, @Paniko! Ik vind het aansluiten van een DVS niet geleden als ‘bekabeld'. Omdat een DVS best storingsgevoelig is. Je kunt inderdaad zo'n wifi stick proberen. Je kunt eens proberen om de DVS opnieuw te koppelen, maar je kunt wellicht ook eens kijken naar onze Super wifi punten. Deze kan je gebruiken om je wifi te versterken en kan je je laptop ook bekabeld op aansluiten. 


Mijn PC valt nog steeds uit te pas en te onpas. Hier wordt ik echt doodmoe van.

Wie helpt mij van deze ellende af ??


De verbinding van TV valt niet weg als de PC ermee stopt. Het probleem speelt alleen op mijn PC.

Dan ligt het dus niet bij KPN.

De internetverbinding met de PC valt weg of de hele PC?

Hoe oud is de PC?

Toch wel Windows 10 hè. De andere besturingssystemen worden door Microsoft niet meer ondersteund. (kunnen nog wel werken, maar qua beveiliging gelijk aan een rieten mand; ook qua besturingsopties).

Via LAN: heb je de DVS al eens gebypassed door een (lange) kabel te gebruiken?

Wifi-stick?


Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vragen van Peter, @Paniko


Dit is een story zonder einde.

Mijn PC-verbinding stopt regelmatig. Moet dan opnieuw opstarten.

De PC is ca. 4 jaar oud.

Ik sta op het punt op te geven.


die internet via stroomnet dingen moet je vermijden

liefst een utp kabel naar die pc leggen

of wat @PeterG aangeeft een usb stick gebruiken

mits je hier wifi ontvangst hebt bij deze pc

een simpele usb stick is deze (maar je heb veel soorten)

ik denk dat deze wel voldoet link:

https://www.alternate.nl/TP-Link/Archer-T2U-wlan-adapter/html/product/1143296?event=search


Dit is een story zonder einde.

Mijn PC-verbinding stopt regelmatig. Moet dan opnieuw opstarten.

De PC is ca. 4 jaar oud.

Ik sta op het punt op te geven.

Wat vervelend. Welk besturingssysteem heeft ie? Het enige ondersteunde van Microsoft is momenteel Windows 10.

Ik neem overigens al een tijdje aan dat we het hier hebben over nog een “ouderwetse” stand alone PC (desktop). Dus kast-los scherm-los toetsenbord. En bedraad. Dat je je PC zelf dan opnieuw moet opstarten betekent dat dáár het probleem in zit. En dat ie dus zelfs bedraad geen verbinding vast houd… is zorgelijk.
Al eens aan een laptop gedacht?

Ik weet niet of ze in deze tijd langs komen maar met Student aan huis heb ik goede ervaringen.

Mijn verbinding gaat via het stroomnet.

Probeer het eens met één directe kabelverbinding.