Skip to main content
Beantwoord

Mijn VVE meldt dat het niet mogelijk is om glasvezel aan te leggen in mijn flat

• April 28, 2025
  • 9 reacties
  • 146 keer bekeken

Ik krijg bericht van de VVE dat het niet mogelijk is glasvezel aan te leggen in mijn flat. Er staat ook dat we er niet op moeten rekenen dat de kpn onderhoud blijft doen. Kan ik dan bij de kon blijven?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Ja hoor, u kunt gewoon bij kpn blijven en er veranderd dan verder niks voor u. Als KPN besluit dat het niet mogelijk is.

Veel VVE besturen wijzen glasvezel af, omdat ze er geen zin in hebben.
In dit geval blijft KPN koper niet actief houden toch ?

Weet je waarom het niet mogelijk was ​@Jen1969 ?
VVE keuze of KPN ?

KPN sluit enkel koper af op adressen waar glasvezel beschikbaar is of beschikbaar gemaakt kan worden. Als in dit geval een schouw is gedaan met de conclusie dat glasvezel niet mogelijk is dan wordt het koper niet afgesloten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 28, 2025

Ja hoor, u kunt gewoon bij kpn blijven en er veranderd dan verder niks voor u. Als KPN besluit dat het niet mogelijk is.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • April 28, 2025

VVE keuze of KPN ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 28, 2025

Inspectie kpn & VGT. Betonboring niet mogelijk i.v.m. stortingdgevaar. Meterkast buiten de woning.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • April 28, 2025

VVE keuze of KPN ?

KPN sluit enkel koper af op adressen waar glasvezel beschikbaar is of beschikbaar gemaakt kan worden. Als in dit geval een schouw is gedaan met de conclusie dat glasvezel niet mogelijk is dan wordt het koper niet afgesloten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 28, 2025

Maar er komt ook geen onderhoud meer aan koper (zegt de VVE)

• April 28, 2025

Maar er komt ook geen onderhoud meer aan koper (zegt de VVE)

Dat kan de vve wel zeggen maar uiteindelijk blijft KPN zelf verantwoordelijk voor het netwerk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 28, 2025

Ze hebben het aan de kpn gevraagd.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 28, 2025

Maar wat is onderhoud? Het ligt er in sommige plekken al 80 jaar. Er gaan geen nieuwe innovaties meer komen en KPN zal niet jaarlijks de kabel opgraven om hem af te kwasten, maar het zal blijven werken tot glasvezel wel mogelijk gaat zijn. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat jammer dat glasvezel niet kan worden gerealiseerd op jouw adres ​@Jen1969. Maar als er een schouw is geweest dan lijkt me dit een verstandige keuze. We zetten dan zoals ​@Ik_Combineer al aangeeft niet zomaar de koper uit dan.