Skip to main content

Ik maak gebruik van een webtool / online software die erg traag werkt op mijn wifi. Schakel ik over op een hotspot via mobiel, dan geen problemen.

 

Wifi en Hotspot via telefoon, beide provider KPN.

Wat is hier het probleem? Dit heb ik al geprobeerd en loste het niet op:

software ontwikkelaar gebeld, kon niks vinden en gaf aan dat ik de enige ben met deze melding op dit moment

bedrade aansluiting op hetzelfde netwerk

andere pc

ander browser firefox/chrome/edge

benaderen via duckduckgo

alle geschiedenis coockies ed gewist

incognitomodus

 

En hoe snel is je Internetverbinding überhaupt? Klopt dat met wat haalbaar is?


Internet verbinding is

PING: 14

D: 38 mbps

U: 7 mbps

 

Is in overeenstemming met wat haalbaar is.

Rest van het internet is ook nooit traag.

Software heeft ruim een jaar probleemloos gedraaid; na een vakantie was het mis.

 

Ben ondertussen ook in overleg met de softwareontwikkelaar maar het lijkt een lokaal probleem.


Van de software ontwikkelaar krijg ik het volgende mee: de websockets worden geweigerd, dat is het probleem.

Ondertussen ook de systeembeheerder ingeschakeld, maar wie weet is er hier iemand die ook een oplossing heeft.


Even een nieuw topic met wat vernieuwde info.

 

Ik maak gebruik van een webtool / online software die erg traag werkt op mijn het zakelijke internetnetwerk. Schakel ik over op een hotspot via mobiel, dan geen problemen. Op andere -ook KPN- netwerken ook geen problemen.

 

Wat is hier het probleem? Dit heb ik al geprobeerd en loste het niet op:

bedrade aansluiting op hetzelfde netwerk

andere pc

ander browser firefox/chrome/edge

benaderen via duckduckgo

alle geschiedenis coockies ed gewist

incognitomodus

internetsnelheid up/down is in overeenstemming met wat haalbaar is op mijn locatie

eerder heeft het altijd goed gewerkt, probleem lijkt uit het niets (na de vakantie) ontstaan

 

Als ik tijdens het trage laden op F12druk krijg ik de volgende foutmeldingen. De software ontwikkelaar kan er niet direct iets aan doen (lokaal probleem). Klantenservice KPN kan me ook niet helpen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Gebruikt u misschien een addblocker ofzo? Alternatieve DNS server? KPN malewarefilter?


Kan het allemaal wel over typen, maar lees link.

 

https://docs.microsoft.com/en-us/aspnet/core/fundamentals/websockets?view=aspnetcore-5.0#handle-client-disconnects

 

gr.

R


Logeer eens test met: LiveDomView

Winsocket kan heel weinig hebben en is afhankelijk van configuratie, client, server, netwerk, UP protocol, Handshake die zeer onveilig CSRF gebruikt

Maar wait Time Connectie en URL zijn van groot belang.

 

De server kan te veel anvragen krijgen en als hij deze niet kan verwerken worden ze parkeert o.a. interne geheugen…

En als de server eenmaal tijd  voor jou heeft, heb je standaard 30sec om te reageren om de  en de gevraagde data beetje bij beetje te ontvangen...gaat nrmaal snel.

Reageert de dient niet binnen die 30 sec. dan krijgt de client alle data in één keer en dat trekt de client niet, dus daarom zetten de Beheerders de tijd dat de server op antwoord wacht  langer of zet het uit.

Mocht je op een netwerk zitten waar veel clients op zitten en de server veel aanvragen krijgt, kijkt hij naar de prioriteit van de aanvraag.

De belangrijkste eerst enz...en verdeeld de snelheid onder de clients en log jij nu net in, krijg je een URL toegewezen voor dat netwerk met de bijbehorende snelheid.als die elke client heeft en daar moet je het mee doen, zolang je opdat netwerk bezig bent.

Afsluiten en opnieuw opstarten heeft geen zin op hetzelfde netwerk, want je krijgt hetzelfde weer, dus de snelheid en bij geluk ook dezelfde URL.

Is deze vergeven...dan zegt DOM...dat de URL...BAD is..dus geen verbinding.

De tijd dat je weer een nieuwe URL krijgt, kan op de client of de sever zijn geconfigureerd.

De client is afhankelijk van zoveel factoren, dat je als leek blijft zoeken..spreek uit ervaring.

Vraag of het mogelijk is een andere service te gebruiken ipv Websocket.

Succes…

R

 

  

 

 

 

 


Ik heb een externe monteur ingeschakeld.


Hi @WillemAlexander1982! Ik heb je topics samengevoegd; één is voldoende! :wink: Dus alleen bij het gebruik van de webtool/ online software is de internetverbinding (bekabeld of draadloos) traag? :thinking: Ik lees dat je al het één en ander uitgeprobeerd hebt; het modem is ook al eens handmatig gereset? Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de externe monteur en hoop dat hij het voor je kan oplossen!


Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de externe monteur en hoop dat hij het voor je kan oplossen!

Heb je een update voor ons, @WillemAlexander1982


Ja het is opgelost! Lag aan de router na het KNP modum. Daarin stond een instelling die bepaalde zaken blokkeerde.


Toch wel… Weet je ook nog welke instelling dat was? Dat is voor eventuele meelezers ook goed om te weten! :relaxed: