Skip to main content
Vraag

Mijn welkomstcadeau is kapot (Philips Smart TV)

• January 30, 2026
  • 0 reacties
  • 23 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand van KPN hier even mee kan kijken, want via de klantenservice kom ik er niet uit.

In augustus 2024 heb ik een KPN Internet-abonnement voor 24 maanden afgesloten. Bij dit abonnement zat een Philips Smart TV als welkomstcadeau. Deze tv was voor mij een belangrijke reden om juist voor dit abonnement met deze looptijd te kiezen.

De tv is binnen korte tijd defect geraakt. Later bleek dit een veelvoorkomend probleem te zijn bij de tv’s die KPN destijds als welkomstcadeau verstrekte. Ik heb hierover meerdere keren contact gehad met de klantenservice om een reparatieafspraak te regelen. Er zijn meerdere afspraken bevestigd, maar de monteurs zijn niet verschenen. Uiteindelijk kreeg ik geen reactie meer en is de tv nooit gerepareerd of vervangen.

Dit contact liep zowel via KPN zelf als via de leverancier TP Vision (TPV-Tech), waar volgens KPN de garantie zou liggen. We zijn inmiddels ruim een jaar verder. Ik heb meerdere keren per e-mail contact gehad met TPV-Tech: zij gaven aan dat het geregeld zou worden, vroegen mij om data door te geven waarop de tv opgehaald kon worden, waarna ik vervolgens niets meer hoorde. Dit is meerdere keren gebeurd; er werd simpelweg niet meer gereageerd.

De tv maakt onderdeel uit van het totale aanbod waarvoor ik een langdurig contract ben aangegaan. Als consument heb ik het product via KPN ontvangen en verwacht ik ook dat KPN mij helpt wanneer er iets misgaat, zeker omdat ik meerdere keren via KPN heb geprobeerd dit probleem op te lossen.

Daarnaast gaat het hier niet alleen om een defect product, maar ook om het feit dat er ondanks herhaald contact en toezeggingen geen daadwerkelijke oplossing is gekomen.

Mijn vraag is daarom: kan KPN in dit geval meedenken over een redelijke oplossing, bijvoorbeeld het kosteloos beëindigen van het abonnement gezien het uitblijven van herstel en de gang van zaken rondom de reparatie? Of eventueel een passende compensatie voor de tv?