Skip to main content
Beantwoord

Mijn wifi is ineens heel instabiel

• December 16, 2025
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds gisteravond is wifi in huis extreem instabiel. Heb de wifi verbeter stappen doorlopen maar zonder resultaat. Valt continue weg. Geen foutmeldingen op kpn 12 modem. Ook met speedtest heel instabiel. Snelheid 300 en dan valt ie gelijk helemaal terug, vaak ook naar 0.

Iemand nog tips?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@DanielF1980, goed dat je dit meldt. Instabiele wifi is bepaald niet handig dus ik denk met je mee! 

Als het bekabeld en via de wifi wegvalt dan krijg ik het vermoeden dat er in de algehele verbinding iets niet goed zit. 
Je modem en je adapter zijn al vervangen, dus als je dit nog niet gedaan hebt dan kun je het beste weer met ons bellen, of een belafspraak inplannen. Dan kan mijn collega dit verder met je doorlopen en hopelijk is de oplossing dan snel gevonden.

Mocht bellen niet lukken en mocht het internet nog steeds instabiel zijn, heb je dan ook het glasvezelpunt (als je glasvezel hebt) stroomloos gemaakt voor 2 minuten en daarna weer aangesloten? 
Zo ja, heb je dan ook andere apparaten aangesloten op je modem? Denk aan een eigen router, switch, of een NAS? 

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 16, 2025

update: gebeld met kpn, zou aan adapter modem liggen, echter deze had niet een serienummer uit de problemen range. Maar goed, kon een nieuwe ophalen in de KPN winkel. Gelijk gedaan, zelfde probleem. Terug naar winkel → modem vervangen, alles opnieuw geinstalleerd. Nog steeds zelfde probleem.

Dus sinds gisteravond continue wegvallen wifi snelheid/ wifi icoon blijft wel in beeld op smartphone maar paar seconden geen verbinding, overigens niet alleen bij wifi, ook bekabeld zelfde probleem

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 18, 2025

Hi ​@DanielF1980, goed dat je dit meldt. Instabiele wifi is bepaald niet handig dus ik denk met je mee! 

Als het bekabeld en via de wifi wegvalt dan krijg ik het vermoeden dat er in de algehele verbinding iets niet goed zit. 
Je modem en je adapter zijn al vervangen, dus als je dit nog niet gedaan hebt dan kun je het beste weer met ons bellen, of een belafspraak inplannen. Dan kan mijn collega dit verder met je doorlopen en hopelijk is de oplossing dan snel gevonden.

Mocht bellen niet lukken en mocht het internet nog steeds instabiel zijn, heb je dan ook het glasvezelpunt (als je glasvezel hebt) stroomloos gemaakt voor 2 minuten en daarna weer aangesloten? 
Zo ja, heb je dan ook andere apparaten aangesloten op je modem? Denk aan een eigen router, switch, of een NAS? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 18, 2025

Hoi ​@Sanne van KPN thanks voor je reactie. Na het installeren van het nieuwe modem lijkt het nu wel stabiel. Echter heb ik wel ook mijn nas uitgezet om uit te sluiten dat het daaraan ligt. Het nas heb ik sinds 2 weken, dus de problemen zijn niet direct ontstaan na het plaatsen hiervan.

Verder heb ik 2 managed switches op het modem aangesloten, maar die zitten er al sinds oktober op dus niks verandert.

Wel mijn vraag hoe het nas en de bekabelde pc aan te sluiten? Rechtstreeks op een gele poort vh modem of liever op de switch (die op het modem is ingestoken)

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het hangt van de apparatuur af, maar je kunt zelf testen of de NAS beter draait wanneer deze direct op je modem of via de switch aan is gesloten. 🙂 Zo kun je zelf ook achterhalen wat voor jou het prettigste werkt. 

Fijn dat het met het nieuwe modem nu wel stabiel is! Mocht daar toch verandering in komen, laat het hier gerust weer weten.