Skip to main content

Zwolle, 19.8.2024

Enige tijd geleden een nieuwe modem ontvangen, na installatie van glasvezel. Voorheen had ik met de oude modem en oud netwerk (koper kabel) voldoende signaal via mijn Wifi. Nu wordt dit signaal in andere ruimte (kantoortje naast mijn gang en in de slaapkamer het laatste jaar MINDER EN MINDER en valt mijn IP webcamera sinds vandaag helemaal uit, springt weer aan. Heb nu slecht in boogstreepje of een oranje stipje. Zie dan wel even beeld en dan weer niet, etc,ect. Krijg steeds melding “ kan server niet vinden “ , etc,etc.
OPGELET !, Kennissen van mij hebben Ziggo, betalen iets meer, maar hebben altijd een goed en sterk signaal, welke nimmer minder wordt en altijd STABIEL. KPN moet hier echt iets aan gaan doen en niet alleen maar jaarlijks hun tarief maar blijven verhogen en minder kwaliteit gaan leveren. Mijn postcode is **** ** ***** . Vernam vandaag in de krant, dat de Consumentenbond het zat is , daar er geen enkele concurrentie is (monopolie van Ziggo en KPN). Zo draait KPN bewust het signaal terug, terwijl de klant voor zijn geld meer kwaliteit, signaal behoort te ontvangen.

Hopelijk kan men mijn signaal weer op een optimale kwaliteit terug brengen, zonder gauw even weer een abonnementsverhoging in te voeren, etc

Jaap Kist

 

Admin: adresgegevens verwijderd i.v.m. privacy

U heeft mijns inziens echt geen idee waar u over praat. Wifi is iets wat uit een modem komt en waar geen mens invloed op heeft. Het enige wat kan is dat het modem vanuit de fabriek een minder sterk wifisignaal afgeeft.  Daarnaast is wifi er gevoelig voor omgevingsfactoren. Kpn kan onmogelijk de sterkte van het wifisignaal beïnvloeden. Om wifioverlast naar de buren te voorkomen is het goed dat modems een minder sterk signaal verspreiden. Want waarom zou ik last moeten hebben van het wifisignaal van de buren.  Dat gaat ten koste van mijn wifi. Een goed wifinetwerk krijgt u door op meerdere plaatsen in huis wifi punten te plaatsen. 


Welke Experia/KPN Box heb je nu?

Welke Experia Box had je voorheen?

Wat is de afstand tot die Experia/KPN Box?


Hoi @Jkist, welkom op onze community! Ik zie dat de community al mooi meedenkt, kom je er een beetje uit zo?
We hebben hier ook een handig artikel over!

 


Reageer