Skip to main content
Vraag

Mijn WiFi valt regelmatig uit

• February 23, 2026
  • 1 reactie
  • 40 keer bekeken

Beste KPN,

Via deze community is dit de laatste optie die ik gebruik om mij tot jullie te richten. Ik heb net om 1600 tot 1630 met een aardig medewerker aan de telefoon gezeten om mijn probleem te bespreken. Helaas werd de verbinding exact om 1630 verbroken en ik wacht nog steeds netjes tot ik terug gebeld wordt maar nu tien min later nog steeds niks. 

Ik vertel opnieuw mijn verhaal. Ik heb al geruime tijd last van uitvallende wifi. Ik heb in 2025 verschillende keren met jullie gesproken wat uiteindelijk resulteerde in het ontvangen van een nieuwe box 12. Het leek even goed te gaan maar langzaam kwam het uitvallen steeds vaker terug. De afgelopen twee weken het ergst waar tijdens het thuiswerken, gamen, opladen en tv kijken de wifi vaak uitviel met letterlijk de notificatie in beeld ‘wifi verbinding verbroken’. 

Boven heb ik een versterker (van jullie jaren geleden ontvangen) omdat op zolder bijna geen wifi bereik is. Deze versterker deed zijn werk goed tot afgelopen jaar en nu zelfs in de kpn app te zien dat hij ‘offline’ staat terwijl het met kabel aangesloten is op de modem. 

Alle stappen die jullie hebben geadviseerd door in de app alles zelf te testen en zelfs met jullie aan de telefoon alles getest te hebben heb ik gevolgd. Ik ga dat niet niet blijven doen anders moet ik mijn werkgever op de hoogte stellen van ‘nevenactiviteiten’. 

De medewerker kon op afstand zien dat er geen wifi uitval is. Bij de modem zelf staan de verbinding lichtjes ook allemaal op groen en knipperen zoals het hoort. 

Sommige apparaten zijn bekabeld aangesloten en sommige gebruiken wifi. Het is dat de apparaten beneden die het meest dichtbij de modem staan geven het vaakst de melding. Deze worden natuurlijk het meest gebruikt. 

De bekabelde apparaten zoals zonnepanelen, oplaadpaal, deurbel hebben ook regelmatig de verbindingen verloren. 

Er werd mij geadviseerd superpunten te kopen of huren voor betere verbinding. Dat zou misschien de bovenste verdieping helpen maar niet beneden waar apparaten(ook bekabeld) vrij dichtbij staan. Het lost dus mijn klachten niet volledig op en houdt in dat ik meer ga betalen voor het niet oplossen van alle klachten. 

Voor dat de verbinding bij de medewerker weg viel (Blijkbaar hebben jullie een limiet van max 30 min aan de tel) gaf hij aan dat er wellicht een monteur ‘gratis’ langs kon komen. Zou het aan het glasvezel liggen? en nee niet op afstand meekijken maar dat er iets fysiek mis is? Ligt het aan het glasvezel apparaat?

Ik ben moedeloos, als trouwe klant die nooit eerder heeft geklaagd en jullie mooi aanbiedingen aan nieuwe klanten en dat ik nooit ergens een slaatje ergens uit bij jullie heb geslagen is dit niet waarvoor ik ga blijven betalen. Ik heb meerdere abonnementen bij jullie voor mijn gezin. Dit vertelde ik ook aan de medewerker en die zei netjes maar elders zult u ook de problemen blijven ervaren. Ja misschien wel, daarom hoop ik dat u begrijpt hoe groot de teleurstelling is. 

Kijkt u maar in mijn dossier en ik hoor graag van u. 

Het is nu 1700u en ben nog steeds niet terug gebeld sinds de verbinding verbroken is. 

Help!

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 25, 2026

Goedemiddag ​@J0nes, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai :(

Allereerst bedankt dat je de situatie en het probleem waar je tegenaan loopt zo goed en duidelijk hebt beschreven, dat helpt ons ook weer enorm om je hier zo goed mogelijk bij verder te helpen. Ik  kan me tot bepaalde hoogte ook voorstellen dat je de verwachting had te worden teruggebeld nadat de verbinding was verbroken. Uit eigen ervaring weet ik ook dat dit helaas niet altijd mogelijk is, soms is het zo druk dat er simpelweg geen ruimte is om een klant terug te bellen bij wie de verbinding is verbroken en in dat geval zit er eigenlijk maar 1 ding op en dat is zelf terugbellen (en ik snap ook dat dit niet altijd even prettig is voor een klant). 

Voor dat de verbinding bij de medewerker weg viel (Blijkbaar hebben jullie een limiet van max 30 min aan de tel) gaf hij aan dat er wellicht een monteur ‘gratis’ langs kon komen. Zou het aan het glasvezel liggen? en nee niet op afstand meekijken maar dat er iets fysiek mis is? Ligt het aan het glasvezel apparaat?

Onze collega's van de Helpdesk hebben geen maximale gesprekstijd dus dat is ook niet de reden dat de verbinding werd verbroken. Dat zou ook een enorm klantonvriendelijk beleid zijn; sommige calls kunnen binnen een paar minuten worden afgehandeld maar bij complexere vraagstukken kunnen mijn collega's de tijd nemen die ze nodig achten om de klant verder te helpen. Ik begrijp wel dat deze ervaring bij jou wellicht de indruk heeft gewekt dat we met een maximale gesprekstijd werken maar dat kan ik bij deze echt ontkrachten. 

Sommige apparaten zijn bekabeld aangesloten en sommige gebruiken wifi. Het is dat de apparaten beneden die het meest dichtbij de modem staan geven het vaakst de melding. Deze worden natuurlijk het meest gebruikt. 
De bekabelde apparaten zoals zonnepanelen, oplaadpaal, deurbel hebben ook regelmatig de verbindingen verloren. 

Begrijp ik goed dat ook apparaten die bekabeld zijn aangesloten de verbinding verliezen? Dat zou betekenen dat er toch sprake kan zijn van een probleem met de glasvezelverbinding. Wat je zelf alvast kunt doen; reset het glasvezelkastje eens door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken. Waar ik in eerste benieuwd naar ben, is of de apparaten die bekabeld zijn aangesloten daarna nog steeds de verbinding verliezen. 

Er werd mij geadviseerd superpunten te kopen of huren voor betere verbinding. Dat zou misschien de bovenste verdieping helpen maar niet beneden waar apparaten(ook bekabeld) vrij dichtbij staan. Het lost dus mijn klachten niet volledig op en houdt in dat ik meer ga betalen voor het niet oplossen van alle klachten. 

Superwifi is een prima oplossing om er voor te zorgen dat je zowel boven als beneden gebruik kunt maken van een 'beter' wifi signaal. Maar voor apparaten die bekabeld zijn aangesloten maar toch problemen ervaren is dit natuurlijk geen oplossing. Daarom even kijken wat het resetten van het glasvezelkastje doet, hopelijk lost dat deze problemen alvast op zodat we ons verder volledig op je wifi kunnen focussen. 

Het is nu 1700u en ben nog steeds niet terug gebeld sinds de verbinding verbroken is. 

Ben je uiteindelijk nog teruggebeld of heb je zelf nog teruggebeld? Zo ja, ben ik benieuwd of daar nog iets is uitgekomen! Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet en indien nodig kijken we vanuit daar verder wat er in jouw situatie nodig is om weer goed gebruik te kunnen maken van de wifi. Had je trouwens de KPN Wifi Manager ook al eens doorlopen? Benieuwd of dat eventueel nog iets oplevert en zorgt voor de gewenste verbetering. Hoor graag weer van je!

Â