Skip to main content
Beantwoord

Mijn wifinetwerk in de Mijn KPN app werkt niet na verhogen snelheid naar 4 Gbps

• February 5, 2026
  • 5 reacties
  • 67 keer bekeken

Vanmorgen is onze glasvezel verbinding omgezet van 1 Gbit/s naar 4 Gbit/s, we hebben nu een box 14. We hadden een v10. De 3 SW2’s zijn ook overgezet. ( 2 bekabeld, 1 draadloos).

Alles werkt prima, echter alleen in de MijnKPN app werkt het onderdeel mijn wifi netwerk niet. Blijft laden gebeurt niets. 

De box 14 heeft firmware: V14.C.24.04.06

Ook dat is best gek want zou iig moeten updaten naar V14.C.24.07.02. 

Volgens mij staat dit in verband met elkaar. 

Heb het volgende gedaan om het op te lossen wat helaas niet gelukt is:

via modem interface reset, daarna 10 minuten gewacht, toen met paperclip box 14 reset, weer 10 minuten gewacht, daarna box 14 uit en weer aangezet.

Als laatste een aantal uren gewacht zonder resultaat.

Beste antwoord door TDN

@TDN hoi, als ik op de link klik dan krijg ik na de inloggen het volgende te zien: Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk. ​@KPN 

ben thuis met mijn eigen wifi verbonden

Je V14 is nog niet succesvol aangemeld. Maak een hard-reset nogmaals met de V14 om de aanmelding te forceren. Als je dan steeds niet lukt bij servicetools te inloggen, moet je klantenservice bellen. Indien je nog de V10 hebt, kan je proberen de V10 te gebruiken om bij servicetools te komen.

5 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2026

Kan niemand van kpn hier op reageren?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

@MRdwizzle Waarschijnlijk staat nog jouw V10 in KPN backoffice. Welke modem krijgt je te zien bij?

https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2026

@TDN hoi, als ik op de link klik dan krijg ik na de inloggen het volgende te zien: Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk. ​@KPN 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 6, 2026

Je V14 is nog niet succesvol aangemeld. Maak een hard-reset nogmaals met de V14 om de aanmelding te forceren. Als je dan steeds niet lukt bij servicetools te inloggen, moet je klantenservice bellen. Indien je nog de V10 hebt, kan je proberen de V10 te gebruiken om bij servicetools te komen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2026

@TDN ja dat was m! Box 14 heeft nu nieuwste firmware 

V14.C.25.08.08 en wifi netwerk is nu zichtbaar in mijnKPN app!

Wat gisteren niet is gebeurd is dat de SW2’s zijn afgekoppeld, wat ik nu heb gedaan is die uitgezet en afgekoppeld, daarna resetten en dat werkte. Ik zit nu toevallig ook in het boekje te kijken modemwissel box 14 en daar staat dat ook expliciet in. Grappig want de monteur zei gisteren je moet gewoon afwachten. 😀

Voor mij ook een leerpunt RTFM haha, maar was op het verkeerde been gezet gisteren.

Dank voor de moeite!