Skip to main content
Antwoord

MijnKPN app accepteert wachtwoord KPN Experia Box V10 niet

• November 27, 2025
  • 4 reacties
  • 34 keer bekeken

Hoi,

Mijn thuisnetwerk is recent gemigreerd door KPN:

3 x SuperWifi 1 van oude (fabriek)firmware naar SW1.C.25.14.02
Experia Box V10 van oude (fabriek)firmware naar V10.C.25.08.15

Na wat resets lijkt nu alles te werken op het managen van het thuis netwerk in de MijnKPN app (iOS versie, v6.36.3 | Build 10934) na: de MijnKPN app accepteert het admin-wachtwoord van mijn V10 niet (‘Dit wachtwoord herkennen we niet’).

Op hetzelfde device kan ik echter probleemloos inloggen via de webinterface van de V10 zelf (192.168.2.254) dus het wachtwoord lijkt te kloppen. 

Ik heb met succes het wachtwoord veranderd via de V10 Web interface maar dat heeft niet mogen baten. Er is maar 1 Wifi netwerk actief (alle extra wifi staan dus uit).  In de logs van de v10 zie ik geen FAILED authentication request oid staan; dit zou ik wel verwachten.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

TIA,

Jeroen

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Lukt het nog wel om de interface te benaderen via: mijnmodem.kpn ​@jvandun 
Verder zou ik willen adviseren om een fabrieksreset van de Experia Box V10 te doen om ieder geval weer weer via de normale weg de webinterface te bereiken. 

4 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@jvandun, hier gaat duidelijk iets niet goed. Heb je nog andere devices waarmee nog voor de zekerheid de MijnKPN app getest kan worden? 

• Auteur
  • Helper
  • December 1, 2025

Dag ​@Jeroen van KPN,

Nee, helaas heb ik maar 1 device waarmee ik kan testen. De situatie is hier inmiddels verslechterd: ik heb via de Web UI het ‘hele netwerk’ opnieuw laten opstarten. 

Nu geeft de MijnKPN app aan: ‘niet verbonden met thuisnetwerk’ terwijl ik wel met de (enige) wifi ben verbonden. De web interface is nu ook niet langer meer te bereiken middels de browser, zelfs vanaf meerdere devices.  

Het symptoom is hetzelfde: er wordt getracht de pagina “http://192.168.2.254/captivePortal.html” te openen. In Safari krijg ik vervolgens: “Could not reach the gateway. Make sure you are connected to the same network as your home gateway”. In Edge krijg ik een “404 - Not Found”

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 2, 2025

Lukt het nog wel om de interface te benaderen via: mijnmodem.kpn ​@jvandun 
Verder zou ik willen adviseren om een fabrieksreset van de Experia Box V10 te doen om ieder geval weer weer via de normale weg de webinterface te bereiken. 

• Auteur
  • Helper
  • December 7, 2025

Dag ​@Jeroen van KPN ,

Interface was via mijnmodem.kpn ook niet meer benaderbaar.

Fabrieksreset van de V10 heeft geholpen, dit topic kan worden gesloten, bedankt voor het meedenken!