Skip to main content
Beantwoord

MijnKPN geeft 200/200 abonnement aan, echter is glasaansluiting volgens mij nog niet actief

• December 23, 2025
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

Zoals de titel al aangeeeft, 2 weken geleden is de glasvezel aansluiting gerealiseerd in de meterkast thuis (wit kastje), volgens mijnKPN zou mijn abbo 200/200 moeten zijn (heb nu nog DSL 200/60 DSL)… De laatste maanden hebben ze hier glasvezel overal aangelegd en een paar weken geleden was een onderaannemer (?) bezig om de aansluitingen thuis te realiseren.

Volgens mijnKPN 200/200 terwijl ik nog geen apparatuur heb ontvangen, is dat normaal? Onder ‘bestelling’ zie ik niets meer staan sinds de aansluiting is gerealiseerd, dus ik vroeg me af hoe het nu zit.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Intrepid, aan het screenshot te zien is glasvezel in ieder geval aan te vragen op jouw adres. Als het in huis is aangesloten zoals je noemt klopt dat ook. Maar welke je nu gebruikt is een goede vraag. Ben je nog verbonden met de DSL/koper kabel, of is het glasvezelkastje al in gebruik genomen?

Als dat nog niet zo is zal het op een gegeven moment overgezet gaan worden, dan hebben we het over enkele jaren. Ik kan me voorstellen dat je daar niet op wilt wachten als je het nog niet gebruikt, je kunt een terugbelafspraak maken via onze site. Een collega kan daar samen met je kijken of je overgezet kunt worden van DSL naar glasvezel 🙂

6 reacties

• December 23, 2025

Niks van aantrekken. Bij mij staat er 100/10. Terwijl we al meer dan een jaar glasvezel hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2025

@Marlon92 Dank voor de terugkoppeling.

Algemene vraag:
Moet ik nog iets doen om de overstap van DSL → Glasvezel een ‘duwtje’ te geven of gaat dat vanzelf ooit een keer gebeuren?

In theorie kan het best nog wel een tijdje duren voordat KPN het DSL netwerk gaat uitschakelen. Ik ben eigenlijk benieuwd op welke termijn ik iets kan verwachten. Misschien kijkt iemand van KPN mee en kan daar iets over zeggen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

Algemene vraag:
Moet ik nog iets doen om de overstap van DSL → Glasvezel een ‘duwtje’ te geven of gaat dat vanzelf ooit een keer gebeuren?

Kun je als fictieve nieuwe klant, via een postcodecheck met jouw adres, hogere snelheden bestellen? Als het mogelijk is, je kan in MijnKPN proberen jouw snelheid b.v. op 500/500 voor een maand te bestellen en dan weer terug naar 200/200 als je geen behoefte hebt voor hogere snelheid, maar alleen voor stabiliteit van glasvezel. Als een snelheidsverhoging in MijnKPN niet mogelijk is, probeer via klantenservice of een migratie eerder mogelijk is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2025

Dit zijn de smaken waar ik uit kan kiezen: 

Screenshot boven laat zien uit welke smaken waar ik uit kan kiezen. 500/500 staat er niet bij, de overige opties zijn wel te selecteren.

P.S.: Resizen van het plaatje (copy/paste) wil niet echt lukken, helaas...

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 26, 2025

Hoi ​@Intrepid, aan het screenshot te zien is glasvezel in ieder geval aan te vragen op jouw adres. Als het in huis is aangesloten zoals je noemt klopt dat ook. Maar welke je nu gebruikt is een goede vraag. Ben je nog verbonden met de DSL/koper kabel, of is het glasvezelkastje al in gebruik genomen?

Als dat nog niet zo is zal het op een gegeven moment overgezet gaan worden, dan hebben we het over enkele jaren. Ik kan me voorstellen dat je daar niet op wilt wachten als je het nog niet gebruikt, je kunt een terugbelafspraak maken via onze site. Een collega kan daar samen met je kijken of je overgezet kunt worden van DSL naar glasvezel 🙂

• December 26, 2025

Ik heb toendertijd via de chat op Facebook de overgang naar glasvezel geregeld. Dat ging heel goed.