Skip to main content
Beantwoord

mijnmodem.kpn geeft aan dat ik geen toestemming heb

  • April 22, 2020
  • 17 reacties
  • 1945 keer bekeken

Hallo, ik kan 192.168.2.18 niet meer benaderen in mijn browser, het geeft aan dat ik geen toestemming heb. Op geen enkel apparaat in huis kan ik meer inloggen op de router.

 

Ik moet erbij zeggen dat ik vandaag mijn poort heb open gezet om een server te draaien voor een specifieke game. 

 

Kan iemand mij a.u.b. helpen, ik kan niets meer in mijn router wijzigen omdat ik niet kom ingelogd doordat ik geen toestemming krijg tot de router via mijn webbrowser. 

Beste antwoord door wjb

Jouw Experia Box heeft toch IP adres 192.168.2.254 en niet 192.168.2.18?

Wat gebeurt en als je naar http://192.168.2.254 gaat?

Wat is de exacte foutmelding?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 23, 2020

Jouw Experia Box heeft toch IP adres 192.168.2.254 en niet 192.168.2.18?

Wat gebeurt en als je naar http://192.168.2.254 gaat?

Wat is de exacte foutmelding?


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi @KM1414 en welkom op het forum! 

Wat gebeurt en als je naar http://192.168.2.254 gaat?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Lukt het met dit IP adres wel? 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2020

mijnmodem.kpn zou met een V10 zonder meer moeten werken. Met andere modems weet ik het niet. Dat IP adres eindigend op 254 werkt met álle Experiaboxen.


  • Helper
  • May 19, 2020

Bij mij werken beide links niet: 192.168.2.254 & mijnmodem.kpn

In Safari krijg ik de melding “Can’t find the server” 

Soms lukt het wel , soms niet: Op mijn mac niet met Safari en Firefox, op mijn iPhone wel. En een paar dagen geleden lukte het wel op mijn mac….Tja…...

Op de mac staat het modem bovenaan het DSN lijstje, op mijn iPhone heb ik niets ingesteld.

 

Van KPN verwacht ik dat ze het werkend maken en het werkt niet. Met andere modems heb ik nooit zulke problemen gehad

Ik begrijp mijnmodem.kpn ook niet, vast een idee van een marketing man (of vrouw..). Heb je niets aan (zegt de techneut)

 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2020

(KPN) cookies al eens gewist?


wjb
Wijsgeer
  • May 19, 2020

Ik begrijp mijnmodem.kpn ook niet, vast een idee van een marketing man (of vrouw..). Heb je niets aan (zegt de techneut)

Die is geïntroduceerd om een https verbinding mogelijk te maken en daarbij een groen slotje te krijgen. Aangezien SSL certificaten alleen op domein uitgegeven worden en niet op IP adres moest KPN dus wel een domein introduceren.

Heb je ook al eens geprobeerd om mijnmodem.kpn in jouw hosts bestand op te nemen met het IP adres 192.168.2.254?


  • Helper
  • May 19, 2020

Google eens op “host file edit catalina” . Dat is niet voor de huis, tuin en keuken gebruiker.

Maar dat geldt ook voor Win10. En KPN zou het voor de meeste gebruikers moeten laten werken, niet alleen voor die nerds die hun host file aanpassen. (hoorde ik ook bij)

En waarom doet de ene pc het wel en de andere niet? 

Volgens mij moet dat wel anders kunnen.


  • Helper
  • May 19, 2020

Hmm, ik moet mijn verhaal bijstellen…….

Ik maak gebruik van een VPN sessie van GlobalProtect om verbinding te maken met mijn werk PC. Dan kan ik met Remote Desktop werken.

Als die VPN verbinding er niet is dan werkt het wel en zie ik het modem.

Wel vreemd dat ik mijn printer wel via het IP adres kan zien met de VPN verbinding. Maar dat is geen beveiligde verbinding.


  • Topper
  • May 21, 2020

Ik weet dat dit oud is, maar kan nergens anders wat vinden. Ik heb nu ook het probleem dat ik geen toestemming hebt tot 192.168.2.245. Ik heb op 2 Windows 10 en 1 Android 9 mobiel geprobeerd. Op Chrome en edge. Heeft KPN storing met de modem? Moet ik de modem weer resetten? Dank voor jullie hulp.


wjb
Wijsgeer
  • May 21, 2020

Wat versta je onder "geen toestemming hebben"?

Plaats anders eens een screenshot.


  • Topper
  • May 21, 2020
Dit is wat ik zie als ik wil inloggen.

 


  • Helper
  • May 22, 2020

Als je je wachtwoord kwijt ben kan je je modem mompelt resetten. Even Google-gebruikers en dan vind je wel hoe dat moet


Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 22, 2020

Vaak kan je in een vpn verbinding aangeven of je gebruik wilt maken van de remote gateway. Beter is om dit niet te doen aangezien dan al je verkeer over die vpn heen gaat. Probeer deze setting eens te wijzigen naar lokaal.


  • Topper
  • May 22, 2020

Dank allemaal voor jullie input. Helaas krijg ik niet eens de kans om op de inlog scherm te komen. ik wordt meteen geblokt. Ik zou wel een reset moeten doen en alles opnieuw instellen.


Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 22, 2020

Dank allemaal voor jullie input. Helaas krijg ik niet eens de kans om op de inlog scherm te komen. ik wordt meteen geblokt. Ik zou wel een reset moeten doen en alles opnieuw instellen.

Al een keer geprobeerd je browser geschiedenis te verwijderen.


  • Topper
  • May 22, 2020

Dank allemaal voor jullie input. Helaas krijg ik niet eens de kans om op de inlog scherm te komen. ik wordt meteen geblokt. Ik zou wel een reset moeten doen en alles opnieuw instellen.

Al een keer geprobeerd je browser geschiedenis te verwijderen.

Ja al gedaan, maar kan niet geloven dat al mijn computers en mobiel opeens een fout hebben. Ik vermoed dat KPN iets heeft gedaan en nu zal ik een reset moeten doen.


Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • May 25, 2020

Dank allemaal voor jullie input. Helaas krijg ik niet eens de kans om op de inlog scherm te komen. ik wordt meteen geblokt. Ik zou wel een reset moeten doen en alles opnieuw instellen.

Al een keer geprobeerd je browser geschiedenis te verwijderen.

Ja al gedaan, maar kan niet geloven dat al mijn computers en mobiel opeens een fout hebben. Ik vermoed dat KPN iets heeft gedaan en nu zal ik een reset moeten doen.

Heb je inmiddels een reset geprobeerd? Voor zover ik weet is er aan onze kant niets gewijzigt.