Skip to main content

Altijd fijn als je rond de jaarwisseling een bericht van de belastingdienst krijgt in je Berichtenbox! 
Maar app functioneert ook bij mij niet en mijnoverheid is op diverse browsers niet benaderbaar. 
Althans via WiFi. Via 5G op iPhone 13 werkt het probleemloos.

App Berichtenbox geeft aan “ technisch” problemen.

Helpdesk DigiD kan het niet oplossen.

Ik heb Eset, maar geeft niet aan dat mijnoverheid onveilig is. ( zou wat zijn !)

Waarom lukt het niet de app Berichtenbox te gebruiken via wifi en waardoor kan ik de website van mijnoverheid niet benaderen?

Wat zie je precies als je naar de website gaat? Kan je daar een screenshot van maken?

Het probleem blijkt door ESET te komen. Dit probleem is al een aantal weken. 

Dat uitzetten. Soms helpt dat niet maar verwijderen wel.

Hallo ​@rrarobert, Op dit moment is er inderdaad een probleem met de website van Mijnoverheid.nl in combinatie met Eset. De grondoorzaak van dit probleem ligt aan de kant van Mijnoverheid. Bij hen is een foutieve instelling gedaan, waardoor in combinatie met Eset de website nu niet bereikbaar is. 

Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. De verwachting is dat deze uiterlijk einde van de week beschikbaar is.  Een korte termijn workaround (om mijn.overheid.nl te benaderen vanaf een mobiel) is tijdelijk even overschakelen naar de mobiele verbinding.

Dat zou goed eens kunnen zijn, net bij buren ( ook KPN- geen Eset) wifi geprobeerd, daar werkt alles naar behoren.

Dan wordt het wel tijd dat KPN deze (Eset) service eens aanpakt.

Dank voor de reactie!

Het ESET DNS platform is van een update voorzien waardoor MijnOverheid sinds vandaag weer bereikbaar is als je gebruik maakt van Eset. 

Fijn, net ff geprobeerd, helemaal goed 👍 

Dank.

Reageer