Skip to main content
Antwoord

Mislukte verhuizing waardoor mijn negentig jarige vader nu zonder diensten zit

• May 7, 2025
  • 6 reacties
  • 92 keer bekeken

Mijn vader van bijna 90 werd op 28 maart wegens personeelstekort gedwongen binnen het verzorgingshuis te verhuizen. Hij kwam in eerste instantie in een totaal ongeschikte kamer (nummer 422) terecht. Ik had een verhuizing aangemeld bij KPN en de verbinding zou op 8 april worden omgezet naar de nieuwe kamer 422. De donderdag voor de afspraak kreeg ik te horen dat hij binnen een week naar een geschikte kamer kon en heb dit om misverstanden te voorkomen telefonisch aan KPN doorgegeven. Daarna heb ik nog 3 keer telefonisch contact met klantenservice gehad, waarin ik duidelijk vroeg of het kamernummer was aangepast. Er werd mij 3x verzekerd dat het juiste nummer (kamer 407) in het systeem stond en dat op 10 april de verbinding naar de nieuwe kamer (407) zou worden omgezet. Netjes: slechts 2 dagen vertraging en de 10e kreeg ik bericht dat de verbinding gereed was.

Vrijdag 11 april werd ik 's ochtends na een nachtdienst door de technische dienst van het verzorgingshuis wakker gebeld met de mededeling dat de verbinding niet werkte. Ik ben later die middag naar mijn vader, 30 km verderop, gereden en kwam er ook niet uit. Tijdens een telefoongesprek met klantenservice kwam ik erachter dat de verbinding op kamer 422 was gemaakt. De foute kamer dus. Dit kon op zijn vroegst pas 23 april worden opgelost. Dat zou uiteindelijk de 25e worden. Helaas, ook toen kreeg ik bericht dat de verbinding niet werkte.

Afgelopen vrijdag kreeg ik bericht dat de verbinding nu mogelijk op 15 mei zou worden omgezet, maar in afwachting van verder onderzoek kon nog geen definitieve datum worden genoemd. Omdat ik vanmorgen nog geen bericht had ontvangen, dus maar weer met klantenservice gebeld. Nee, mijn vader was niet bekend op kamer 407. Op de vraag hoe ze dit zo spoedig mogelijk zouden oplossen werd, net als bij de vorige telefoongespreken, gezegd: “Daar kan ik niets aan veranderen of aan doen”.

Hoezo klantenservice? Hoe verkoop je dat de fout die, door het bedrijf waar je voor werkt, is gemaakt na bijna 4 weken nog niet herstelt is? En ook nog eens niet kunt zeggen wanneer dit wel zal gebeuren!!!

Je loopt bij klantenservice gewoon tegen een muur aan en oplossingen worden niet geboden. Waarschijnlijk staat op de muur van de medewerker de tekst: “Daar kan ik niets aan veranderen of aan doen”.

KPN staat blijkbaar voor Kunnen Praktisch Niks.

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Goedenavond ​@WJR!

We streven er bij KPN juist naar om te staan voor: Klantgericht, Persoonlijk en Netjes. In dit geval is dat helaas niet gelukt en dat spijt me oprecht.

Het is een vervelende en frustrerende situatie en ontzettend begrijpelijk dat je hier boos en teleurgesteld over bent. Zeker gezien de leeftijd van je vader en de extra zorg die dat met zich meebrengt, mag je verwachten dat een verhuizing van de verbinding goed en tijdig wordt geregeld.

Ik wil hier graag bij helpen, of in elk geval zorgen dat je klacht intern onder de juiste aandacht komt. Daarvoor heb ik wel wat extra gegevens nodig. Wil je zo vriendelijk zijn om in je community profiel het volgende aan te vullen:

• Klantnummer
  • Adresgegevens waar het om gaat
  • Contacttelefoonnummer

In het vakje “Persoonlijke opmerkingen” kun je eventueel extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je de gegevens hebt ingevuld?

Zodra deze gegevens ingevuld zijn, zorg ik ervoor dat dit wordt doorgezet naar de juiste afdeling. Ik kan helaas niets beloven over de uitkomst of snelheid, maar ik ga in elk geval mijn best doen om dit signaal goed onder de aandacht te brengen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • May 7, 2025

Goedenavond ​@WJR!

We streven er bij KPN juist naar om te staan voor: Klantgericht, Persoonlijk en Netjes. In dit geval is dat helaas niet gelukt en dat spijt me oprecht.

Het is een vervelende en frustrerende situatie en ontzettend begrijpelijk dat je hier boos en teleurgesteld over bent. Zeker gezien de leeftijd van je vader en de extra zorg die dat met zich meebrengt, mag je verwachten dat een verhuizing van de verbinding goed en tijdig wordt geregeld.

Ik wil hier graag bij helpen, of in elk geval zorgen dat je klacht intern onder de juiste aandacht komt. Daarvoor heb ik wel wat extra gegevens nodig. Wil je zo vriendelijk zijn om in je community profiel het volgende aan te vullen:

• Klantnummer
  • Adresgegevens waar het om gaat
  • Contacttelefoonnummer

In het vakje “Persoonlijke opmerkingen” kun je eventueel extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je de gegevens hebt ingevuld?

Zodra deze gegevens ingevuld zijn, zorg ik ervoor dat dit wordt doorgezet naar de juiste afdeling. Ik kan helaas niets beloven over de uitkomst of snelheid, maar ik ga in elk geval mijn best doen om dit signaal goed onder de aandacht te brengen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2025

Shyrin,

Bedankt voor jouw reactie ik heb de gevraagde gegevens aangepast. Mijn telefoonnumer staat bij opmerkingen.

René

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Gezien: bedankt voor het aanvullen van de klantgegevens, René 😊.

Ik heb inmiddels de juiste afdeling benaderd met jouw signaal. Laten we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden van verdere stappen of terugkoppelingen?

Het is mogelijk dat deze afdeling rechtstreeks contact met je opneemt, eventueel nog vóórdat ik zelf iets hoor. In dat geval hoor ik het graag van je, anders houd ik het ook in de gaten. Zo voorkomen we dat er iets dubbel loopt of tussendoor glipt.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Goedemorgen ​@WJR

Ik ben erg benieuwd naar een update, want ik heb zelf helaas (nog) geen terugkoppeling ontvangen. Is er misschien rechtstreeks contact opgenomen met jou en/of jouw vader? We zijn inmiddels heel wat dagen verder, dus ik hoor graag of je iets meer weet over de situatie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 21, 2025

Sorry Shyrin,

Helemaal vergeten een update te geven. Mijn excuses, want door jouw hulp werd het snel geregeld.

Mijn vader kan sinds vrijdag 9 mei weer bellen en gewoon TV kijken. Er bleek een fout in de toevoeging (kamernummer) te zijn gemaakt, waardoor de verbinding die eigenlijk op 8 april al scheen te zijn gemaakt niet werkte.

Gelukkig konden jou collega (die naar mij terugkoppelde) en de monteur het probleem oplossen.

Nogmaals dank voor jouw hulp.

Vriendelijke groeten,

René

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Wat fijn om te horen dat alles inmiddels is opgelost en dat je vader weer gewoon kan bellen en tv-kijken! Dank je wel voor je terugkoppeling: dat waardeer ik echt.
Geen zorgen over de update, ik ben vooral blij dat het probleem uiteindelijk snel verholpen is en dat mijn collega’s het goed hebben opgepakt. Ik kan het topic nu met een gerust hart afronden 😊

Mocht er in de toekomst toch nog iets spelen, dan weet je ons te vinden!