Skip to main content
Antwoord

Mist het glasvezel aansluitpunt op deze kabel?

• October 30, 2025
  • 4 reacties
  • 81 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De glasvezel kabel komt zo binnen in mijn nieuwe woning. Ontbreekt hier niet een wit kastje? KPN stuurt me ook nog een kastje. Heb nu in de meterkast twee kastjes hangen.

Beste antwoord door DaveA

Hi ​@mvanappeven, het witte kastje (FTU) ontbreekt hier inderdaad. Om dit te herstellen heb je een KPN monteur nodig die dit kan repareren. Een monteursafspraak kan je maken via de klantenservice (0800-0402) of via: https://www.kpn.com/service/monteur.

Hou er wel rekening mee dat het kan voorkomen dat de 1e monteur dit niet meteen kan herstellen. Hij/zij zet dit dan door naar een monteur die werkzaam is voor KPN de provider en opgeleid is om dit te fusielassen. Of als het complex is (bijvoorbeeld bij hoogbouw) naar de onderaannemer. 

4 reacties

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • October 30, 2025

Hi ​@mvanappeven, het witte kastje (FTU) ontbreekt hier inderdaad. Om dit te herstellen heb je een KPN monteur nodig die dit kan repareren. Een monteursafspraak kan je maken via de klantenservice (0800-0402) of via: https://www.kpn.com/service/monteur.

Hou er wel rekening mee dat het kan voorkomen dat de 1e monteur dit niet meteen kan herstellen. Hij/zij zet dit dan door naar een monteur die werkzaam is voor KPN de provider en opgeleid is om dit te fusielassen. Of als het complex is (bijvoorbeeld bij hoogbouw) naar de onderaannemer. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@mvanappeven, Dat ziet er inderdaad onafgewerkt uit en moet iemand naar komen kijken. Hierboven heeft ​@DaveA al perfect uitgelegd wat je precies kunt verwachten en wat er gaat gebeuren. Houd er wel rekening mee dat we pas een gratis monteur kunnen aansturen nadat je aansluitdatum verstreken is. Ik haal dan voorzichtig uit je verhaal dat je klant wordt bij KPN of dat je overstapt op glasvezel en dat je een Doe-Het-Zelf- installatiepakket ontvangt. 

Geef maar aan of dit klopt of dat je nog met vragen zit. Dan helpen we je graag verder :) 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

Het is opgelost, KPN stuurt iemand!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Geweldig! Dan gaat het helemaal goedkomen.Â