Skip to main content
Vraag

Mobiel bereik slecht en wifiversterker werkt niet meer

• November 20, 2025
  • 5 reacties
  • 62 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ben al jarenlang trouwe klant van KPN zowel KPN thuis als Mobiel maar jeetje wat is het bereik van KPN slecht geworden. 
slecht bereik/ traag / loopt vast! 
 Op dinsdag 11 november in de nacht is er een update geweest vanaf dat moment doet mijn wifi versterker het niet meer. Hierover gebeld kunnen niks voor me betekenen. 
ook wat betreft mobiel bereik is super slecht dit is al een tijdje zo dit ook vermeld ik betaal 75 euro p.m aan mobiel enigste wat ik te horen krijg is ja we krijgen de laatste tijd meer klachten. Okee lekker boeiend doe er wat aan want hierdoor raken jullie klanten kwijt! 

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 23, 2025

Goedemiddag ​@Shortyyjamila , welkom hier op de KPN Community en bedankt ook voor jouw bericht!

Nooit fijn om te lezen dat iemand zoveel problemen ervaart maar ook goed dat je daar via deze weg melding van maakt. Als eerste geef je aan dat je vindt dat het bereik heel erg slecht is geworden; sinds wanneer ervaar je dit? En zijn er meer mensen in je omgeving met een KPN aansluiting die soortgelijke problemen ervaren? En ervaar je deze problemen altijd en overal of alleen op bepaalde locaties? Als je deze vragen voor me kunt beantwoorden, krijg ik een nog beter beeld van de situatie en vanuit daar kijk natuurlijk graag verder wat er in dit geval nodig is. 

Verder geef je aan dat je wifi versterker na een update niet meer werkt; welk type wifi versterker heb je precies in gebruik? En welk type Experia Box heb je? Zie je reactie graag tegemoet! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 23, 2025

Ik ken helaas meer mensen die slecht bereik ervaren met KPN mobiel normaal top verbinding altijd gehad alleen sinds enkele maanden veel laden traag internet. 
voorheen had ik het alleen in een bepaalde wijk geen bereik nu vrijwel overal last van traag werkende internet. 

wifi versterker is een witte ronde schijf. 
klantenservice kon niks betekenen die stuurde mij naar de winkel, deze verwees mij weer naar de klantenservice 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 25, 2025

Goedemorgen ​@Shortyyjamila en bedankt voor jouw terugkoppeling!

Wat betreft het slechte bereik en de langzame internetverbinding wil ik je adviseren om hiervoor contact op te nemen met onze Helpdesk en daar kun je tegenwoordig zelf een belafspraak voor inplannen. Vanuit daar kunnen mijn collega's meteen je gegevens erbij pakken om vanuit daar verder te kijken wat er aan de hand is en wat er nodig is om ervoor te zorgen dat het bereik weer goed wordt. 

Wat betreft de wifi versterker; gaat dit om Super wifi 1 die je via KPN hebt aangeschaft (of gehuurd)? Mocht dat zo zijn, ben ik ook vooral nog even benieuwd naar welke type Experia Box je in gebruik hebt. En hoeveel exemplaren heb je hiervan?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 25, 2025

Ik heb 2 wifi versterkers en ik heb de experiabox v10

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 26, 2025

Dankjewel ​@Shortyyjamila :)

Ik krijg de indruk dat er iets niet goed is gegaan met de software update. Een update moet er natuurlijk voorzorgen dat het beter wordt en zou je daarom de volgende stappen eens willen doorlopen;

• Zet alle superwifi punten uit en haal de ethernet kabels eruit
  • Log in op het modem via mijnmodem.kpn, ga naar instellingen en dan naar systeem. Bij reset wifi klik je op “Zet terug naar fabrieksinstellingen.” Al je wifi gegevens gaan dan verloren (SSID, wifiwachtwoord, etc.). Deze kun je later weer wijzigen. 
  • Geef je modem een fabrieksreset. (Met een puntig voorwerp in het reset gaatje aan de achterkant tot alle lampjes uitgaan en het power lampje rood wordt.)
  • Hierna doe je het eerste wifi punt in het stopcontact en laat je deze helemaal opstarten. (Geen ethernet kabels in het wifipunt!) 
  • Als deze constant 1 kleur aangeeft een fabrieksreset geven. (Pinnetje er in tot deze 5 keer rood knippert.) En dan wachten tot het lampje paars is. 
  • Als het lampje paars is verbind je het wifipunt bekabeld met het modem voor (volgens klantenservice) 60 minuten zodat het wifipunt de software correct in kan laden. 
  • Na die 60 minuten begin je met het volgende wifipunt. Het schijnt belangrijk te zijn om de wifipunten 1 voor 1 te doen en ze niet tegelijk te bekabelen. Je moet dus per wifipunt 60 minuten wachten. De truc zat hem bij mij denk ik in de wifi gegevens wissen. 

Hopelijk zorgen deze stappen ervoor dat de wifi versterkers weer gaan werken zoals het zou moeten en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!