Skip to main content
Antwoord

Mobiele bundel voor MiFipunt in nieuwbouwwoning is bijna op en kan mijn bundel niet wijzigen

• September 1, 2025
  • 13 reacties
  • 131 keer bekeken

Ik woon sinds kort in een nieuwbouwwoning en heb helaas nog steeds geen internet. De aansluiting door Delta is namelijk nog niet uitgevoerd, waardoor KPN hun internet niet kan activeren. Mij is verteld dat dit mogelijk pas in november geregeld kan worden. Tot die tijd betaal ik wél gewoon €50 per maand voor internet en tv, terwijl ik daar helemaal geen gebruik van kan maken.

Om dit tijdelijk op te lossen, zou ik volgens KPN een MiFi-punt krijgen: een router met een simkaart waarmee ik in de tussentijd internet kan gebruiken. Dit zou echter €26 per maand extra kosten bovenop mijn huidige abonnement. Toen ik dit had aangevraagd, zag ik in de app dat er alleen een simkaart was verzonden, maar geen router.

Ik heb opnieuw gebeld en de medewerker die ik toen sprak, kon niet zien wat er precies verstuurd was en heeft vervolgens dat tijdelijke abonnement stopgezet. Volgens haar zou er al een aansluiting op mijn adres zijn en ik zou een monteur krijgen. Binnen een kwartier zou ik daar een bevestiging van ontvangen, maar je raadt het al: er is nooit een mailtje gekomen.

Het probleem is nu dat mijn mobiele internet bijna op is en ik mijn abonnement niet kan wijzigen naar onbeperkt. Telkens als ik met KPN bel, krijg ik iemand anders aan de lijn die weer een ander verhaal vertelt. Ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd, terwijl ik gewoon tijdelijk een werkend wifipunt in mijn huis wil. Daar heb ik namelijk recht op, omdat ik maandelijks betaal voor internet en tv waar ik nu helemaal geen gebruik van kan maken.

Kan iemand met verstand hiervan mij alsjeblieft helpen om dit goed geregeld te krijgen?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Reneew33, welkom op onze community!
Ik zie dat er al meegedacht wordt. Wat een lastige situatie zo! Als ik dit zo lees is het inderdaad een beetje een kwestie van ofwel afwachten tot KPN beschikbaar wordt (maar dat lijkt even te kunnen gaan duren) of toch op te zeggen en een provider te nemen die nu wel beschikbaar is. Mocht een KPN aansluiting later toch beschikbaar komen kun je altijd nog weer overstappen.

Heb je in de tussentijd nog iemand gesproken hierover?

Admin: Ik heb een paar reacties verwijderd en wil jullie vragen het wel gezellig te houden.

13 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 1, 2025

Dag ​@Reneew33 een vervelende situatie uiteraard maar kpn werkt niet samen met Delta. Wat zegt de site van kpn als je daar postcode en huisnummer invult?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 1, 2025

Beste ​@Reneew33 ben je nu klant bij KPN of bij Delta???

Indien bij Delta, kan men hier niets voor je betekenen.

Het forum is geen helpdesk van KPN maar een van klanten voor klanten forum.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

Beste ​@Reneew33 ben je nu klant bij KPN of bij Delta???

Indien bij Delta, kan men hier niets voor je betekenen.

Het forum is geen helpdesk van KPN maar een van klanten voor klanten forum.

Ik ben lid van kpn. Delta levert het glas vezel en kpn gaat blijkbaar over hun verbinding. Maar het gaat erom dat ik nu geen internet heb en wel maandelijks kpn betaal. Ik wil graag een mifi punt maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

Dag ​@Reneew33 een vervelende situatie uiteraard maar kpn werkt niet samen met Delta. Wat zegt de site van kpn als je daar postcode en huisnummer invult?

Dat er nog geen verbinding ligt en ik dus geen verhuizing kan door geven. Ze hebben vandaag gezegd dat ze een monteur zouden sturen maar ook geen mail meer over gehad.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 1, 2025

Het loopt dus niet lekker ​@Reneew33 . Ik raad je aan om morgen toch weer contact op te nemen in de hoop dat je een medewerker treft die het begrijpt. Kpn zal best een keer glasvezel aanleggen maar daar heb je nu niets aan. Het is een rede om jouw abonnement te beëindigen. Laat je even weten hoe het afloopt?

Stephan.z
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • September 1, 2025

Ben je als eens in een KPN winkel geweest met je probleem?
Misschien dat hun met je mee kunnen kijken me je probleem.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

Ben je als eens in een KPN winkel geweest met je probleem?
Misschien dat hun met je mee kunnen kijken me je probleem.

Ja zeker ook al 2 keer. Zij kunnen niks betekenen en kunnen geen producten aanvragen, zoals een router etc. Moet wel zeggen dat dit probleem weinig voor komt en alle medewerkers die ik spreek best jong zijn. Mijn adres kan dus ook niet gewijzigd worden en blijft op mijn oude adres, volgens de medewerkers kunnen zij dit niet aanpassen.

Stephan.z
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • September 1, 2025

Ik wel spullen gehad bij een KPN XL winkel en die kunnen mij ook goed adviseren met wat moest doen.

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Voor zo ver het mij bekend is is het in de meeste gebieden OF glasvezel van Delta OF van KPN. Het zijn geen grote vrienden volgens mij. Ik zou, zoals hier al eerder genoemd is, echt eerst even helder krijgen hoe of wat in deze situatie. Wie gaat wat exact doen en waar ben je precies op aan het wachten?

Misschien een hele domme vraag, maar als het een adreswijziging betreft, heb je je verhuizing ook doorgegeven aan KPN? Vaak begint het balletje dan te rollen. Als jij ergens bent gaan wonen waar geen KPN mogelijk is en je nog een lopend contract had, en dus niet zomaar kon opzeggen, kom je in een gevalletje ontbindende voorwaarden terecht, maar zo ver hoeft het denk ik niet te komen en ik weet ook niet of dit hier helemaal van toepassing is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 1, 2025

Voor zo ver het mij bekend is is het in de meeste gebieden OF glasvezel van Delta OF van KPN. Het zijn geen grote vrienden volgens mij. Ik zou, zoals hier al eerder genoemd is, echt eerst even helder krijgen hoe of wat in deze situatie. Wie gaat wat exact doen en waar ben je precies op aan het wachten?

Misschien een hele domme vraag, maar als het een adreswijziging betreft, heb je je verhuizing ook doorgegeven aan KPN? Vaak begint het balletje dan te rollen. Als jij ergens bent gaan wonen waar geen KPN mogelijk is en je nog een lopend contract had, en dus niet zomaar kon opzeggen, kom je in een gevalletje ontbindende voorwaarden terecht, maar zo ver hoeft het denk ik niet te komen en ik weet ook niet of dit hier helemaal van toepassing is. 

Oke dat ga ik uitzoeken.

Nee de verhuizing doorgeven lukt niet. Het adres kan niet veranderd worden naar mijn huidige adres omdat daar nog geen aansluiting mogelijk is volgens KPN

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Helder, ​@Reneew33. Als KPN niet KAN leveren op jouw adres en jij bent daar heen verhuisd, dan is het een ander verhaal en zou je eventueel uitkunnen zoeken of je op grond daarvan het contract met KPN kan ontbinden. Hier zitten natuurlijk wel haken en ogen aan en hier weet ik het fijne ook niet van hoor, ik weet alleen dat het SOMS een oplossing is. 

Dit noem je opzeggen met ontbindende voorwaarden, maar als er een tijdelijke oplossing mogelijk is scheelt dat je heel veel gedoe denk ik. 

De website van KPN zegt hier het volgende over: 

Ik kan KPN niet krijgen op mijn nieuwe adres. Wat moet ik doen?

Als we niet met je mee kunnen verhuizen, moeten we helaas afscheid nemen en kan je opzeggen. We vinden dat natuurlijk erg jammer en hopen dat je later weer klant bij ons wordt.

Deze informatie heb ik gevonden op deze webpagina van KPN. Om contact te krijgen met KPN m.b.t. opzeggen kun je hier terecht, dan kun je het even bespreekbaar maken. 

Succes en ik hoop dat het allemaal geregeld kan worden voor je, komt vast goed.

• September 2, 2025

Is Ziggo wel al beschikbaar? Neem dan eerst een jaartje Ziggo. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Hoi ​@Reneew33, welkom op onze community!
Ik zie dat er al meegedacht wordt. Wat een lastige situatie zo! Als ik dit zo lees is het inderdaad een beetje een kwestie van ofwel afwachten tot KPN beschikbaar wordt (maar dat lijkt even te kunnen gaan duren) of toch op te zeggen en een provider te nemen die nu wel beschikbaar is. Mocht een KPN aansluiting later toch beschikbaar komen kun je altijd nog weer overstappen.

Heb je in de tussentijd nog iemand gesproken hierover?

Admin: Ik heb een paar reacties verwijderd en wil jullie vragen het wel gezellig te houden.