Skip to main content

Hallo, vandaag zou er een monteur komen om ons nieuwe abonnement aan te sluiten maar die komt natuurlijk niet. Zelf inmiddels de juiste kabels in het modem gestoken en ik kan contact maken van mijn laptop en telefoon naar m'n modem. Echter het modem heeft nog geen verbinding met internet en ik krijg de volgende melding: "Aansluiting momenteel niet bekend in de systemen".  

 

 

 

Klantenservice lijkt ook offline door corona..  heb een berichtje op KPN fb geplaatst maar daar ook nog geen reactie op


Hoi @Michielvdglind 

Klantenservice is gewoon bereikbaar 0800 0402

Hier kan ook webcare naar kijken vul dan even je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

(t is wel druk momenteel dus heb even geduld)


Hi @Michielvdglind, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Vanwege de omstandigheden zijn veel monteursafspraken inderdaad afgezegd, we hopen op jouw begrip! Fijn dat je inmiddels zelf al begonnen bent, maak je gebruik van ons stappenplan voor het aansluiten van je internet? Verder kan ik even hier achter de schermen kijken of alles op gereed staat (of gepland staat om vanmiddag online te gaan). Wil je jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer, ontvangen klantnummer en 06-nummer? Wanneer dat gelukt is hoor ik het graag, dan ga ik voor je de systemen induiken!


Ok, gedaan. Inmiddels ook al gebeld met de klantenservice, maar is nog niet helemaal opgelost. Krijg nu een noodpakket opgestuurd. 

Tot gisteren hadden wij glasvezel internet van KPN onder het oude abonnement van mijn huurbaas. Zou vandaag omgezet worden naar KPN onder mijn naam. Maar nu is er iets niet goed onder de grond? Heel erg raar want er zit gewoon een ISRA kastje met drie groene lampjes en een oranje kastje met glasvezel aansluiting


Hi @Michielvdglind, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Vanwege de omstandigheden zijn veel monteursafspraken inderdaad afgezegd, we hopen op jouw begrip! Fijn dat je inmiddels zelf al begonnen bent, maak je gebruik van ons stappenplan voor het aansluiten van je internet? Verder kan ik even hier achter de schermen kijken of alles op gereed staat (of gepland staat om vanmiddag online te gaan). Wil je jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer, ontvangen klantnummer en 06-nummer? Wanneer dat gelukt is hoor ik het graag, dan ga ik voor je de systemen induiken!

Gedaan


Als u er niet uitkomt, dan kunt u hier wel wat foto's plaatsen, dan roepen wij wel welk kabeltje in welke poort moet :smile:


Hoi @Michielvdglind . Dank voor de gegevens.

Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat er op jou/jullie adres een glasvezel en een koper aansluiting zit. Er is een nieuw abonnement afgesloten en die gaat op glasvezel geleverd worden. 

Het oude koper abonnement is opgeheven. De reden waarom er een noodpakket is opgestuurd, is omdat jouw glasvezel nog niet gereed is. Dit zal pas 15-4 gaan gebeuren.

Excuses voor deze vertraging. Ik hoop dat je het tot die tijd red met het noodpakket. 


Hoi @Michielvdglind . Dank voor de gegevens.

Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat er op jou/jullie adres een glasvezel en een koper aansluiting zit. Er is een nieuw abonnement afgesloten en die gaat op glasvezel geleverd worden. 

Het oude koper abonnement is opgeheven. De reden waarom er een noodpakket is opgestuurd, is omdat jouw glasvezel nog niet gereed is. Dit zal pas 15-4 gaan gebeuren.

Excuses voor deze vertraging. Ik hoop dat je het tot die tijd red met het noodpakket. 

Hoi Erwin, dan staat er een fout in het systeem want tot en met gisteravond had ik hier gewoon KPN glasvezel onder het oude abonnement. Ik zie het oranje glasvezel kastje en ISRA kastje met drie groene lampjes waaronder "glas" ook gewoon zitten in de meterkast zitten. Het moet zonder monteur op te lossen zijn want de glasvezel ligt hier dus al goed aangesloten

 


Als u er niet uitkomt, dan kunt u hier wel wat foto's plaatsen, dan roepen wij wel welk kabeltje in welke poort moet :smile:

Haha Nick dat is niet het probleem. Ik heb verbinding van m'n laptop naar m'n modem, maar niet van het modem naar KPN vanwege een fout in het KPN system. Zij denken dat hier alleen maar koper naar binnen komt, maar we ligt gewoon aangesloten glasvezel, zie ook mijn andere reactie


Mijn excuses. Doordat er twee mensen geregistreerd zijn (plus twee netwerken)  is het een tikkeltje complex.

Ik heb nu het volgende bij elkaar kunnen puzzelen:

Het abonnement van jouw huisbaas was al overgezet naar glasvezel in 2018. Op 15-2-2020 is er te kennen gegeven dit abonnement per 16-3-2020 te beëindigen.

Er is tevens een nieuw abonnement aangevraagd ( door jou) met als wensdatum 16-3-2020. Helaas is daar vertraging op gekomen.  Er lijkt administratief iets misgegaan.

Ik heb een ticket aangemaakt met het verzoek om dit proces te versnellen  maar ik kan niet beloven dat dit lukt.  Worst case scenario is dat je pas 14-4 glasvezel diensten hebt.

 

Welke lampjes branden er nu trouwens op de experiabox? ( je kunt die rode kabel in de WAN poort van je experiabox doen)..

Ik vermoed dat internet rood is. Maar wil het even zeker weten.

 

 

 


Mijn excuses. Doordat er twee mensen geregistreerd zijn (plus twee netwerken)  is het een tikkeltje complex.

Ik heb nu het volgende bij elkaar kunnen puzzelen:

Het abonnement van jouw huisbaas was al overgezet naar glasvezel in 2018. Op 15-2-2020 is er te kennen gegeven dit abonnement per 16-3-2020 te beëindigen.

Er is tevens een nieuw abonnement aangevraagd ( door jou) met als wensdatum 16-3-2020. Helaas is daar vertraging op gekomen.  Er lijkt administratief iets misgegaan.

Ik heb een ticket aangemaakt met het verzoek om dit proces te versnellen  maar ik kan niet beloven dat dit lukt.  Worst case scenario is dat je pas 14-4 glasvezel diensten hebt.

 

Welke lampjes branden er nu trouwens op de experiabox? ( je kunt die rode kabel in de WAN poort van je experiabox doen)..

Ik vermoed dat internet rood is. Maar wil het even zeker weten.

 

 

 

Fijn dat er eindelijk goed naar gekeken wordt. Er brand nu een groen lampje op de experiabox aan de voorkant onder DSL/Internet, en aan de zijkant is je blauw en heel af en toe knippert ie blauw. Als je op e een of andere manier wat extra druk op de behandeling van het ticket kan zetten zou dat heel erg gewaardeerd worden. Mijn huisgenoten en ik hebben allemaal nogal veel internet nodig om vanuit huis te kunnen werken ivb met corona (er gaat wss wel een noodpakket per 1-2 dagen doorheen). 


Slecht nieuws. Ik heb terugkoppeling dat het 14-4 wordt (mits er niet meer roet in het eten gegooid worden door corona). Er moet iets in de centrale gedaan worden. Excuses hiervoor. Ik kan me goed indenken dat dit heel wrang voelt. Zeker als je nagaat dat er kort geleden nog gewoon signaal op die lijn zat. Dit is helaas een gevolg van een nieuwe order. Ook al is het op hetzelfde adres er zal door de monteur iets in de wijkcentrale aangepast moeten worden. 


Internet groen bevreemd mij. Soms staat er een 'basis’ signaal op zo’n lijn. Wat gebeurt er als je er een computer/laptop bedraad op aansluit? 


Jeez 😕 Oké, en is het mogelijk om wat meer GBs op het noodpakket te krijgen? Of zouden jullie het oude signaal wel vanaf daar weer kunnen openen? Het oude modem staat ook nog hier in de doos klaar voor verzending


Hier een foto met groene lampje. Met een bedrade laptop krijg ik nog steeds de foutmelding "Aansluiting momenteel niet bekend in de systemen


Hier een foto met groene lampje. Met een bedrade laptop krijg ik nog steeds de foutmelding "Aansluiting momenteel niet bekend in de systemen

 


Helaas, dan vrees ik dat glasvezel de komende tijd geen optie is. Ook terugzetten is geen optie. Dat zou dan ook een nieuwe order worden waarbij we aan dezelfde doorlooptijden gebonden zitten. Erg zuur allemaal.

 Wat opwaarderen betreft: Ja, dat kunnen wij. Even een praktische tip. Als jij/jullie door de bundel heen dreigen te raken, laat dit dan minstens één dag vóór het weekend weten. Als je het op maandag aanvraagt is het in de regel dinsdag geregeld. In de weekenden gebeurt dat niet. Bij voorkeur op woensdag al aan de bel trekken dus.

 


Helaas, dan vrees ik dat glasvezel de komende tijd geen optie is. Ook terugzetten is geen optie. Dat zou dan ook een nieuwe order worden waarbij we aan dezelfde doorlooptijden gebonden zitten. Erg zuur allemaal.

 Wat opwaarderen betreft: Ja, dat kunnen wij. Even een praktische tip. Als jij/jullie door de bundel heen dreigen te raken, laat dit dan minstens één dag vóór het weekend weten. Als je het op maandag aanvraagt is het in de regel dinsdag geregeld. In de weekenden gebeurt dat niet. Bij voorkeur op woensdag al aan de bel trekken dus.

 

3 vragen:

1. Ik snap dat de monteurs liever geen contact hebben met anderen, maar de "wijkcentrale" klinkt als een plek waar verder niemand de hele tijd is. Is dit niet juist een klusje wat nu nog wel gedaan kan worden? Ik heb via foto's laten zien dat alles in mijn huis qua aansluiting oké is. Eventueel kan de monteur in de "wijkcentrale" dan met me bellen mocht ik toch nog iets moeten doen. 

2. Als dat echt niet kan, kan je ons dan niet een noodpakket van meer GBs al vanaf het begin sturen? Als het een maand of langer gaat duren moet ik om de dag KPN gaan bellen voor meer... 

3. Hoe is de kwaliteit van het noodpakket? Kan daar volop mee gegamed en film gekeken worden op een paar pc's tegelijkertijd?

 

 


Ik zou graag nogmaals verzoeken om antwoord op mijn laatste 3 vragen. Ik heb zojuist namelijk bericht gekregen dat het noodpakket ook vertraagd is... Wij hebben echt veel (30-40gb per dag) internet nodig voor ons werk. 


Ik wou dat we hier op dit moment iets aan konden doen, Michiel, maar ook wij zijn aan handen en voeten gebonden. Wat betreft het noodpakket, die komt met een 20GB databundel, en kan ook steeds met 20GB worden verhoogd. Dat is niet aan te passen. Het noodpakket is, zoals de naam ook aangeeft, bedoeld voor nood. Dus je kunt er mee werken en dergelijke, maar het is geen volledige vervanging van je diensten. 


Het worden nog zware weken... niet alleen voor @Michielvdglind, maar ook voor heel veel andere mensen...


Reageer