Skip to main content

 

Hoi allemaal,

 

Ik heb sinds gister een abbonoment lopen voor internet+TV. Ik probeer mijn modem (experia box 12) aan te sluiten op het aansluitingspunt, maar dat verloopt niet soepel. In de woonkamer zit er een ziggo aansluitingspunt en in de meterkast heb ik de bedrading zoals aangegeven in de bijlage/foto's. Ik heb de blauwe en rode draden aangesloten aan het grijze doosje (zie foto), maar ik heb vooralsnog geen werkende internetverbinding. Kan iemand me verder helpen? Rood en blauw omwisselen werkt ook niet..

Groeten,

Amar

Die grijze kabel is geen kabel van KPN. Heeft u nog een andere kabel in de meterkast? 


Weet je zeker dat dit de juiste kabel is???


Ik denk van een geluidsinstallatie ofzo.


Die grijze kabel is geen kabel van KPN. Heeft u nog een andere kabel in de meterkast? 

Hoi Nick,

Bedoelt u de lichtgrijze kabel? Die was aangeleverd met het KPN pakketje. Of bedoelt u de donkergrijze? Ik heb geen andere kabel/bedrading in het meterkastje..


Die dikke blauwe en rode draden zijn in ieder geval niet de goede. Heb je nergens een telefoonaansluiting zitten??


Dag @Amar96, bedankt voor jouw vertrouwen in KPN! Hopelijk kom je er met hulp van Nick83 en Joep1965 toch uit. Lukt dit niet, zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt? Dan kijk ik even met je mee.


Die dikke blauwe en rode draden zijn in ieder geval niet de goede. Heb je nergens een telefoonaansluiting zitten??

Hoi Joep,

Ik woon in dit woning sinds eergister en ik heb overal gezocht naar andere aansluitingen. Ik kan alleen dit vinden in de meterkast! 


Dag @Amar96, bedankt voor jouw vertrouwen in KPN! Hopelijk kom je er met hulp van Nick83 en Joep1965 toch uit. Lukt dit niet, zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt? Dan kijk ik even met je mee.

Hoi @Denise_ ! Ik heb deze gegevens ingevuld!


Ik ben bang dat de vorige bewoner alles heeft weggehaald. Dan zal er een monteur moeten komen ben ik bang. Reageer op het bericht van @Denise_  zij is een medewerker van KPN en helpt je verder.


Als ik hier zelf aan zou moeten werken zou ik er op gokken dat de geschilderde kabel de oorspronkelijke telefoonaansluiting is. Die grijze kabels lijken mij de verbindingen binnenshuis. Dat knutselkastje gok ik op dat het uit een Ziggo installatiepakket komt en het kabelmodem telefoonsignaal doorgeeft aan de verbindingen in huis.


Bedankt voor het invullen van jouw profiel. Ik zie dat je eergisteren ook telefonisch contact met ons hebt opgenomen. Er is een monteur ingepland voor dinsdag 29 december tussen 10.00 en 12.00 uur. De monteur kan jou helpen bij het afronden van de installatie.


Ik heb niets meer van je vernomen. Ik ga er daarom van uit dat het probleem is opgelost. Indien je toch nog problemen ervaart, laat het gerust weten. We helpen je graag verder.