Skip to main content
Beantwoord

Modem aansluiten lukt niet, stap 58 isra

• July 12, 2021
  • 5 reacties
  • 1019 keer bekeken

Hallo,

Ik ben verhuisd en wil mijn experia box v10 aansluiten alleen lukt mij dit niet. Nergens op internet kan ik vinden waar de draden in moeten (bijgevoegd foto). Kan iemand mij vertellen waar ze in moeten?

foto: van links naar rechts 1 tot 7

1: goud

2: zwart

3: niks

4: grijs

5: koper

6: wit

7: niks

Beste antwoord door Anonymous

Hier moet gewoon even een net nieuwe ISRA aan gemaakt worden.

tot die tijd kun je even die twee kleuren proberen die @JanBar aangeeft of je pakt het stukje kabel wat er al uitkomt en maakt daar het aansluitdoosje aan vast, ideaal word dit nooit.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • July 12, 2021

Dit is een zgn. stap 58 aansluiting.

Kijk waar de aders van de binnenkomende kabel naartoe gaan.

Probeer eens zwart met transparant van zwart.

Anders wit met transparant van wit

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 13, 2021

Dit is een zgn. stap 58 aansluiting.

Kijk waar de aders van de binnenkomende kabel naartoe gaan.

Probeer eens zwart met transparant van zwart.

Anders wit met transparant van wit

Dankjewel voor je reactie maar hoe bedoel je dat ik kan alleen oranje en groene draad verplaatsten dus waar moeten deze dan in?

• Antwoord
  • July 13, 2021

Hier moet gewoon even een net nieuwe ISRA aan gemaakt worden.

tot die tijd kun je even die twee kleuren proberen die @JanBar aangeeft of je pakt het stukje kabel wat er al uitkomt en maakt daar het aansluitdoosje aan vast, ideaal word dit nooit.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • July 13, 2021

@Stefanbons97 Je ziet achter de aansluitklemmen een kabel binnenkomen. In deze kabel zit een zwarte ader, getwist met een doorzichtige ader. Deze aders zitten aangesloten aan de achterkant van de aansluitklemmen. Het modem moet op dezelfde klemmen maar dan aan de voorkant worden aangesloten. 

Als dit niet lukt dan kan je het beste, zoals @Doornekamp33 al aangaf om een monteur vragen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ben je wat opgeschoten met de uitleg hier @Stefanbons97?