Skip to main content
Antwoord

Modem aansluiten op ISRA punt

• July 15, 2025
  • 3 reacties
  • 74 keer bekeken

Iemand enig idee hoe ik de modem moet aansluiten om internet te krijgen ?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@riktenhove, welkom! Leuk dat je voor KPN hebt gekozen! 💚

Een hele terechte vraag hoe je jouw modem moet installeren. Die korte kabel die vanuit het doosje aan de muur komt, is dat een RJ11 kabel? Zo ja, dan kan je deze waarschijnlijk aansluiten op de DSL-poort op het modem. Maar ik zie ook kabels vanuit het onderste doosje lopen. Waar gaan deze heen?

Ik denk eigenlijk dat hier het beste door een monteur naar gekeken kan worden, zoals ​@JanD ook al aangaf. Neem contact met onze klantenservice op voor het maken van een afspraak met een monteur. Je kunt hiervoor een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 15, 2025

Beste ​@riktenhove gewoon om een gratis installatie-monteur vragen via de website of 0800 0402 als je nieuwe klant bent.

Die bovenste doos zit op een KPN-aansluiting, maar niet origineel.

De onderste doos kan er tussenuit, heeft geen meerwaarde meer.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Hi ​@riktenhove, welkom! Leuk dat je voor KPN hebt gekozen! 💚

Een hele terechte vraag hoe je jouw modem moet installeren. Die korte kabel die vanuit het doosje aan de muur komt, is dat een RJ11 kabel? Zo ja, dan kan je deze waarschijnlijk aansluiten op de DSL-poort op het modem. Maar ik zie ook kabels vanuit het onderste doosje lopen. Waar gaan deze heen?

Ik denk eigenlijk dat hier het beste door een monteur naar gekeken kan worden, zoals ​@JanD ook al aangaf. Neem contact met onze klantenservice op voor het maken van een afspraak met een monteur. Je kunt hiervoor een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • July 17, 2025

Het onderste grijze doosje is een VDSL-splitter. Die heb je niet meer nodig en kan dus worden verwijderd. De connectoren die erin zitten zijn van een pairbonding-kabel. Als die kabel bij het installatiepakket zat, dan heb je pairbonding op dit adres (dus twee lijnen). In dat geval moet er meestal iets in huis worden aangepast door een monteur. Het kan zijn dat beide lijnen al zijn aangesloten op de grijze kabel die uit de muur komt. Als je deze kabel op de DSL-poort van het modem aansluit, zou het kunnen werken. Als je vervolgens de snelheid meet en deze komt overeen met wat in het contract staat zit je goed.

Toch is het zoals hierboven genoemd het handigst om een monteur te laten komen. Die kan alles meteen netjes in orde maken.