Skip to main content
Beantwoord

Modem aansluiten op varkenssnuit wandcontactdoos

• 19 februari 2025
  • 6 reacties
  • 120 keer bekeken

Helaas is in een jaren '60 woning de varkenssnuit wcd zeer gammel en de stekker can de modem valt er uit. Ik heb deze gekocht: https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-everest-stopcontact-utp-wit/p/B115761

Kan ik die op de kabeltjes die uit de blauwe kabel komen aansluiten? Zie foto! 

NB ik ben geen vast internet klant, dus gebruik dit account om deze vraag te stellen! 

Ook zou ik graag willen weten welke kleuren ik moet gebruiken!

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Bakkerrr wat je bij de Gamma gekocht hebt, kun je beter terugbrengen, ongeschikt voor deze aansluiting.

Als nieuwe klant kun je gebruik maken van een gratis installatiemonteur die een bijdetijds aansluitpunt, zie voorbeeld voor je maakt.

Modern aansluitpunt

Bekijk origineel

6 reacties

• 5814 reacties
  • 19 februari 2025

Waarom heb je niet gewoon een stekker gekocht?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 4969 reacties
  • 19 februari 2025
Bakkerrr schreef:

Helaas is in een jaren '60 woning de varkenssnuit wcd zeer gammel en de stekker can de modem valt er uit. Ik heb deze gekocht: https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-everest-stopcontact-utp-wit/p/B115761

Kan ik die op de kabeltjes die uit de blauwe kabel komen aansluiten? Zie foto! 

NB ik ben geen vast internet klant, dus gebruik dit account om deze vraag te stellen! 

Ook zou ik graag willen weten welke kleuren ik moet gebruiken!

Onbekend, je zit via stap58 uit de jaren 50/60 en daarbij kan het rood/rood, blauw/blauw, geel/geel, groen/groen, zwart/transparant of wit/transparant zijn. Een monteur kan dit controleren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 februari 2025
Marlon92 schreef:

Waarom heb je niet gewoon een stekker gekocht?

Uiteraard kan ik een stekker gebruiken. Maar zoals je op de foto kunt zien is alles verbogen en afgebroken binnenin het inbouwgedeelte. De stekker sluit dus niet aan en maakt geen contact.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 februari 2025

Bedankt voor je reactie!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10403 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025

Beste ​@Bakkerrr wat je bij de Gamma gekocht hebt, kun je beter terugbrengen, ongeschikt voor deze aansluiting.

Als nieuwe klant kun je gebruik maken van een gratis installatiemonteur die een bijdetijds aansluitpunt, zie voorbeeld voor je maakt.

Modern aansluitpunt

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 februari 2025

Oh dat is goed advies, dank je wel!!

Reageer