Skip to main content

Ik heb twee superwifi versterkers aangeschaft, ik was in de veronderstelling dat ik deze twee, in combinatie met het modem, in mijn woning kon plaatsen om zo de wifi te versterken. Echter kom ik er nu achter dat een van de twee punten aan het modem moet zitten en ik dus maar één extra wifi punt heb en het modem dus eigenlijk niks meer doet. Klopt dit?

Daarnaast zendt de wifiversterker een ander wifinetwerk uit dan mijn modem (naast elkaar). Is dit de bedoeling?

Hallo @YannickB , bij de meeste modems, behalve de V10a, wordt de interne wifi uitgeschakeld als er 1 of meer ‘versterkers’ worden aangesloten. KPN doet dat omdat die modems de ‘mesh-functie’ (nog) niet ondersteunen.

 


Hoi @YannickB. Welkom op het KPN Forum. Wanneer je twee SuperWifi punten aanschaft komt de eerste naast jouw modem te staan, Dit SuperWifipunt neemt de Wifi van je modem over en wordt zo het eerste KPN SuperWifipunt. Het andere punt zet je op een plek tussen het modem en de plek waar je wifisignaal het zwakst is. Met de KPN Thuis app kan je de meest optimale plaatsen in je huis bepalen. Zoals JanD al aangeeft wordt wifi uitgeschakeld op de meeste ExperiaBoxen omdat die de ‘mesh-functie’ niet ondersteunen. Als je hier verder nog vragen over hebt, dan horen we dat graag van je!

 


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat jouw vraag is beantwoord. Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan weet je ons te vinden.


Reageer