Skip to main content

Ik probeer telkens in te loggen op de Box 12 via

192.168.2.254

Alleen de geleverde modem de wachtwoord achterop aangegeven werkt niet.

Harde reset gegeven, wachtwoord werkt dan nog steeds niet & inloggen zonder wachtwoord in te voeren pakt die hem ook niet.

De wachtwoord heeft ook rare tekens als + | '’ 

De wachtwoord ook geprobeerd met spatie er tussen maar echt niks werkt.

 

Hallo @Mussie,

Vul het wachtwoord is even in op bijvoorbeeld word of notepad. Soms gebeurd het dat er een teken niet komt terwijl er wel een bolletje verschijnt. Ben benieuwd of het dan wel lukt?


Hij pakt inderdaad een bolletje niet terwijl ik dezelfde password intikte op een notepad.

Dankjewel!


Hallo @Mussie,

Geen probleem, mooi dat het nu gelukt is. Die wachtwoorden op de Box 12 zijn inderdaad ontzettend ingewikkeld. Gelukkig kan die nu aangepast worden naar een eigen gekozen wachtwoord. 🙂.


Het probleem wordt veroorzaakt doordat ervoor gekozen is om ook speciale tekens in het admin password te ‘genereren’. Sommige zijn alleen lastig van elkaar te onderscheiden zoals ( of {

Maar andere vergen een tweede toetsaanslag om een samengesteld teken in te voeren 

Bijvoorbeeld ^ ‘ “ die samen met  e  het volgende resultaat geven ê é ë


Supertip @ChrisWissink en mooie uitleg @RBxx .

Ik ben blij dat het gelukt is en deel jullie mening dat die wachtwoorden wel heel ongelukkig tot stand zijn gekomen. Het is niet anders, gelukkig is er deze oplossing. 


Ik heb mijn wachtwoord in Word ingevuld maar krijg het niet voor elkaar.

Er staan in het midden '’ ik neem aan dat dit de losse boven liggende kommaatjes zijn op het toetsenbord.

Zijn toch geen speciale tekens?


Oh, wow. Ze maken het wel erg lastig zo. Als je deze weglaat lukt het dan wel? het kunnen ook twee losse ‘  zijn. of één “

 


  •  

Ik heb op advies ergens op dit forum de qr code gescanned en gecopy paste maar ook na de reset van mijn router werkt het meegeleverde wachtwoord niet, en dus ook leeg niet en ik heb verder nog nooit ingelogged net nieuw uit de doos. Ik hoef alleen wat poorten te forwarden :/


Hier bemerk ik sinds 1,5 week een lagere snelheid (100 ipv 500) en wil die op de router meten. Inloggen lukt ook mij niet. Er staat een normaal ww achterop de box 12, dus letters en cijfers. Werkt niet.

Is hier een oplossing voor?

grt van Raymond


Raar, ik kan met het ww op het wifi netwerk komen van box12, maar er niet in….


Hier uiteindelijk gelukt door de router helemaal te resetten, alle apparaten van slag inclusief de superwifi die niet meer zo super werkt nu :/ 

 

mijn probleem ligt bij het feit dat ik veelvuldig packet loss heb op streams, wanneer ik zelf game, teams calls etc. Zelfs met een cat7 kabel van PC naar KPN 12box zelfde problemen, @Kpn jullie mogen een keer komen kijken voor monitoring maar ik ben inmiddels ook naar andere oplossingen / providers aan het kijken. Dus als iemand nog twee super wifi kastjes nodig heeft 😅👍


Hallo @Mitchellangelo , begin eerst maar eens met die CAT7-kabels te vervangen door CAT5e of CAT6-kabels. CAT7-kabels zijn niet gecertificeerd en kunnen dus voor problemen zorgen.

De door jou genoemde toepassingen doe je bij voorkeur bekabeld, draadloos kun je altijd problemen verwachten en heeft KPN geen panklare oplossing voor, omdat iedere draadloze omgeving uniek is.

 


Uiteraard heb ik beide al uitgebreid getest en geprobeerd Jan. En met bovengenoemde kabels nog steeds problemen. Er zijn meerdere topics te vinden op dit forum dat er problemen zijn omtrent bijvoorbeeld de battle.net servers en KPN. En dan heb ik nog niet eens over wanneer alle apparaten die ik thuis heb aanstaan ( tv, toon, stofzuiger meedere telefoons etc. ) Maar primair draadloos is het niet te doen en bekabeld nog steeds problemen. Experia Box upgrade gehad, SuperWifi etc. op een gegeven moment wil ik iets proberen dat werkt :)

De droom om draadloos te spelen ( ging voorheen prima ) opgegeven. Dus maak je geen zorgen Jan 😀 kabeltjes getrokken 💪

Ter vergelijking op mijn kantoor waar ik ook KPN heb overigens, 400mpbs op wifi en 800 bekabeld en ik kom thuis niet boven de 92 uit. Spelletje spelen en tv kijken is al voldoende voor packet loss. 

Voorheen t-mobile geen probleem gehad en zelfs met Ziggo ook hogere snelheden.


Ik heb mijn wachtwoord in Word ingevuld maar krijg het niet voor elkaar.

Het is beter om een platte tekst bewerker te gebruiken (oznder opmaak).

In geval van windows kladblok cq notepad.

 


Ik heb mijn wachtwoord in Word ingevuld maar krijg het niet voor elkaar.

Het is beter om een platte tekst bewerker te gebruiken (oznder opmaak).

In geval van windows kladblok cq notepad.

 

Hallo @KeesYagi je reageert op een vraag van meer dan een jaar oud, of dat nog zinvol is?

 


Ja dat had ik gezien, maar dat doet er niet toe.

Het was een aanvulling.

Ik probeerde een mogelijke instinker te voorkomen, een ieder kan hier de adviezen teruglezen, ook al is het dan wat ouder, en je wil nog nog steeds geen opmaak code in je wachtwoord.

 


Voor wie hier ook terecht komt met hetzelfde probleem. Voor mij hielp het om te wisselen van browser, ik kreeg het niet voor elkaar via Chrome, maar wel via Microsoft Edge.


kan niet inloggen op mijn kpn box 12 wat ik ook doe oude wachtwoord werkt niet nieuwe wachtwoord ook niet wat kan ik nog doen om het weer voor elkaar te krijgen


kan niet inloggen op mijn kpn box 12 wat ik ook doe oude wachtwoord werkt niet nieuwe wachtwoord ook niet wat kan ik nog doen om het weer voor elkaar te krijgen

Heeft u al geprobeerd in te loggen via de browser Microsoft Edge in plaats van chrome? Dit heeft voor mij geholpen.


Ja dat heb ik meerdere keren geprobeerd maar niets werkt  bedankt voor de reactie


Zelfde probleem met Chrome, Opera, DuckDuckGo en Edge !

Firefox werkt wel bij mij.

 


Ik ga firefox installeren tanks


heb fire fox geinstalleerd maar niet inloggen 


Bij mij enige browser die werkt.

 

Misschien toch maar modem een harde reset geven met de paperclip.

Basis wachtwoord staat achterop modem.

Na reset werken andere browsers ook maar na veranderen wachtwoord niet meer !

 

Anders ander modem aanvragen bij KPN.