Skip to main content

Sinds een paar weken herstart Mijn KPN box 12 modem uit zichzelf soms enkele keren per dag waardoor ik een paar minuten internet en ITV kwijt ben en soms gebeurt het bij Zoom meetings, heel vervelend. Betekent dit dat er mogelijk een fout in de lijn zit? Ik heb internet via een vaste telefoonlijn. Wat moet KPN weten om mijn lijn door te meten?

Het wordt vaak veroorzaakt door iets na het modem. kapotte kabel of stekkertje, het gebruik van draadloze verbindingsets etc. wat het je aangeloten qua randapparatuur?


Dank voor je snelle reactie.

Modem Poort 1: Draadloze verbinding set (niet in gebruik, stekkertje er nu uitgetrokken)

Poort 2 en 3: Naar dubbele contactdoos in naastgelegen kamer. 1 in gebruik voor bekabelde Laptop daar.

Poort 4: Cat6 kabel naar switch op bovenverdieping.

                      Vanuit switch: 2x bekabelde TV (worden vrijwel nooit tegelijk gebruikt)

                                             1x bekabelde PC

                                             1x bekabeld Wifi accesspoint

Als probleem zich blijft voordoen zal in komende dagen om beurten poorten eruit halen om te zien of ik eventuele kapotte kabel/stekker kan lokaliseren.

 

 


Sowieso de draadloze verbindingsets allemaal uit het stopcontact halen.  De switch MOET igmp snooping ondersteunen anders gaat kan het ook mis gaan.


Verbindingsets zijn er uit en tot nu toe alles stabiel. Heb Netgear GS105E switch die IGMP ondersteunt en zojuist gechecked dat dit ook geactiveerd is. Dank voor de tips.


Dat klinkt goed. Mocht het veranderen dan gaan we weer op zoek.