Skip to main content

Hallo , ik heb het zelfde probleem als de bovenste.

Ik heb 4 wifi versterkers aangesloten maar ze staan allemaal op 5 ghz en dat wil ik niet.

Nog nooit zo`n slechte wifi gehad.

Dus ik zou ze graag naar 2.4 ghz zetten maar krijg niet gevonden hoe ik dat moet doen.

Als ik naar de pagina van de router ga zie ik bij mij nergens een knop WIFI.

Dit is wat ik te zien krijg.



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt [originele topic]

Ik heb 4 wifi versterkers aangesloten maar ze staan allemaal op 5 ghz en dat wil ik niet.

Ze staan niet allemaal op 5GHz, ze zijn dual band (2.4 en 5GHz) alleen laat de bandsteering functionaliteit en de roaming fumctionaliteit regelmatig grove steken vallen.

 

Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet en kijk of je jouw wifi netwerk op 2.4GHz ziet.

Meet dan direct eens de veldsterkte van jouw 2.4 en 5GHz wifi netwerk op de plekken in jouw woning waar je wifi wilt gebruiken.

Hoeveel dBm meet je afkomstig van het sterkste wif toegangspunt en hoeveel van het één na sterkste wifi toegangspunt?



Admin: meeverplaatst


Het sterkste punt zit tussen -55 en -40 dBm op 2.4 GHZ

alleen zie ik geen 5 GHZ staan.

Waarom zie ik in de app van KPN dan alleen maar 5 GHZ staan bij de versterkers?



Admin: meeverplaatst


Het sterkste punt zit tussen -55 en -40 dBm op 2.4 GHZ

alleen zie ik geen 5 GHZ staan.

Waarom zie ik in de app van KPN dan alleen maar 5 GHZ staan bij de versterkers?

Het tweede sterkste punt zit tussen -50 en -53 dBm




Admin: meeverplaatst


Links bovenaan kan je op 2.4G klikken om te switchen van band.

Als je twee wifi accesspoints tegelijkertijd met zo'n sterk veld meet dan snap ik dat de wifi slecht wordt.

Dan staan jouw wifi accesspoints en dat betekent dan mobiele apparaten zouden kunnen gaan "hoppen" van het éne naar het andere accesspoint.

Haal dan eens een accesspoint weg en kijk of de wifi dan stabieler wordt.



Admin: meeverplaatst


Ga het morgen proberen en dan laat ik het wel weten

Welterusten.



Admin: meeverplaatst


Hallo hier ben ik weer.

Ik heb de wifi versterker die langs mijn modem stond uitgeschakeld

en nu lijkt het iets stabieler maar zou ze het liefst op 2.4 ghz hebben omdat mijn buiten camera alleen op 2.4 ghz werkt.

En ik weet nog steeds niet hoe dat moet.

Mijn 5 ghz zit trouwens rond de -55 dbm


Een paar berichten terug geef je aan in de wifi analyzer app jouw wifi netwerk op 2.4GHz te zien. Klopt dat?


Klopt de wifi analyzer scant zowel 2,4 als de 5 ghz wifi.

De 2,4 is sterker als de 5 ghz maar toch staan mijn versterkers op 5 ghz. en kan ze niet naar 2.4 zetten.


Klopt de wifi analyzer scant zowel 2,4 als de 5 ghz wifi.

De 2,4 is sterker als de 5 ghz maar toch staan mijn versterkers op 5 ghz. en kan ze niet naar 2.4 zetten.

Nee, die zijn zowel op 2.4GHz als op 5GHz actief.

Je ziet in de wifi analyzer app de naam van jouw wifi toch bij zowel 2.4GHz als 5GHz vermeld staan.

Jouw buiten camera zou in principe gewoon met jouw wifi moeten kunnen verbinden alleen lijkt de rampzalige firmware van die "super"WiFi's roet in het eten te gooien. Wat is het merk en type van jouw buiten camera?


Camera is van Aliexpress. Kan ik de 5 ghz niet uitschakelen dan?


Camera is van Aliexpress. Kan ik de 5 ghz niet uitschakelen dan?

Nee, die kan je niet uitschakelen. Dat zou ook niet nodig moeten zijn.

Ik ben me terdege bewust van de problematiek dat sommige 2.4GHz apparatuur niet wil verbinden met de "super"WiFi's van KPN en er is maar één partij die hier een oplossing voor kan brengen en dat is KPN. De vraag is alleen hoelang die oplossing nog op zich zal laten wachten.

 

Ik hoop dat er binnenkort een moderator van KPN zal reageren om daar iets over te zeggen.


Hoi @Cleplu en @wjb, 

Wat jammer dat het probleem momenteel niet op te lossen valt. In de toekomst zijn we wel van plan om een update door te voeren die het scheiden van 2,4 en 5ghz weer mogelijk zou moeten maken. Ik durf helaas nog niet te zeggen hoe wat en wanneer.


Dus dat wil zeggen dat ik mijn apparaten die niet op 5 ghz werken weg kan gooien.

Slechte zaak.


Camera is van Aliexpress. Kan ik de 5 ghz niet uitschakelen dan?

Nee, die kan je niet uitschakelen. Dat zou ook niet nodig moeten zijn.

Ik ben me terdege bewust van de problematiek dat sommige 2.4GHz apparatuur niet wil verbinden met de "super"WiFi's van KPN en er is maar één partij die hier een oplossing voor kan brengen en dat is KPN. De vraag is alleen hoelang die oplossing nog op zich zal laten wachten.

 

Ik hoop dat er binnenkort een moderator van KPN zal reageren om daar iets over te zeggen.

Bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt voor mij. Hierbij sluit ik dit af voor mij is er geen oplossing.

 


Dus dat wil zeggen dat ik mijn apparaten die niet op 5 ghz werken weg kan gooien.

Slechte zaak.

Er worden momenteel nog enorm veel apparaten verkocht die niet op 5 GHz werken. Dat blijft ook nog jaren zo denk ik. Zelfs mobiele telefoons die geen WiFi 5 GHz ondersteunen zijn nu nog gewoon te koop. Bijvoorbeeld de Samsung A10 of A12. En die werken niet of slecht op de wifi apparatuur van KPN. 

Koop een simpel 2,4 GHz accespoint, dan ben je van het probleem verlost. Het zou niet nodig moeten zijn, maar helaas, het is zo bij KPN.

Bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Er zijn nog wel goedkopere modellen. Sluit daar je 2,4 GHz apparatuur op aan. De andere apparatuur die het wel doet op de WiFi van KPN kun je daar gewoon mee verbonden houden.


Klopt de wifi analyzer scant zowel 2,4 als de 5 ghz wifi.

De 2,4 is sterker als de 5 ghz maar toch staan mijn versterkers op 5 ghz. en kan ze niet naar 2.4 zetten.

Nee, die zijn zowel op 2.4GHz als op 5GHz actief.

Je ziet in de wifi analyzer app de naam van jouw wifi toch bij zowel 2.4GHz als 5GHz vermeld staan.

Jouw buiten camera zou in principe gewoon met jouw wifi moeten kunnen verbinden alleen lijkt de rampzalige firmware van die "super"WiFi's roet in het eten te gooien. Wat is het merk en type van jouw buiten camera?

Camera is van Aliexpress. Kan ik de 5 ghz niet uitschakelen dan?

Nee, die kan je niet uitschakelen. Dat zou ook niet nodig moeten zijn.

Ik ben me terdege bewust van de problematiek dat sommige 2.4GHz apparatuur niet wil verbinden met de "super"WiFi's van KPN en er is maar één partij die hier een oplossing voor kan brengen en dat is KPN. De vraag is alleen hoelang die oplossing nog op zich zal laten wachten.

 


Ook lekker heb ik 4 van die dingen gekocht moet ik er nog een ander apparaat bijhangen voor mijn camera.

Maar goed het is niet anders , probeer ze wel te verkopen.

Bedankt voor je tip.


Nou hier zit ik dan met 4 superwifi punten . Nog nooit zo slecht internet gehad regelmatig moet ik mijn laptop opnieuw verbinden en mijn camera werkt niet op 5 ghz.

Laat nou net vannacht mijn achterraam van mijn auto ingegooid zijn maar ja niks op camera helaas.

Nou ga ik van de armoede maar terug op mijn chinees wifi versterkertje die altijd goed gewerkt heeft. Maarja ik wou top of the bil hebben dus kocht ik 4 super wifi punten die voor geen meter werken. Lang leve de 2,4 ghz band.

Ps. Ben nu serieus aan het kijken welke provider mij wel goede wifi kan geven.

Word vervolgd.


Hoi @Cleplu, 

De camera kunnen we helaas niet verhelpen, maar daarnaast moet jouw Wifi natuurlijk wel goed werken. We denken hier graag met je mee hoe we dit het beste voor jou kunnen instellen. Met 4 Super Wifi punten moet je het bereik natuurlijk aanzienlijk kunnen vergroten. Waar staan de Wifi punten? Ik begrijp dat je een v10A hebt, klopt dat? Geef ons zoveel mogelijk informatie, dan kunnen we aan de slag.Â