Skip to main content
Vraag

Modem is op en daardoor valt Wifi en tv vaak uit

• September 5, 2026
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Deze week 3x gebeld met Kpn., conclusie is min of meer de dat de modem op is, echter het systeem heeft een andere mening en zo wordt het probleem niet opgelost. 

4 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • September 5, 2026

Hoi Ties Stoppels,

Wat bedoel je precies met "op"?

Als je daarmee bedoelt dat het modem defect is, dan kan de helpdesk een troubleshoot uitvoeren en het modem indien nodig vervangen.

Als je met "op" bedoelt dat het modem verouderd is, dan is het belangrijk om eerst te weten welk type modem je gebruikt. KPN ondersteunt de V8 en V9 niet meer. Modems vanaf de V10 worden nog wel ondersteund.

Kun je daarom aangeven welk type modem je hebt? Het typenummer staat meestal op de voorkant of op de sticker aan de achterkant.

Als je vervolgens ook kunt aangeven wat er tijdens zo'n uitval precies gebeurt met het modem en de tv-ontvanger, kunnen we misschien beter bepalen of het inderdaad aan het modem ligt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 5, 2026

Het is de V10A . Het probleem wat ik heb is dat wifi met enige regelmaat wegvalt. Verder loopt mijn tv regelmatig vast. Zwart beeld, eerder had ik ook veel geluidsmetingen, maar dit heb ik weten op te lossen.  De medewerker van Kpn heeft alle tests uitgevoerd., maar die gaf aan dat het niet helemaal goed verliep. De harde reset moest ik zelf uitvoeren. Het systeem volgens alle 3 de medewerkers die ik aan de lijn had bepaald. Terwijl zij zelf twijfelen.  

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • September 5, 2026

Ik kan hier niet uit vast stellen dat er iets mis is het het modem. Kan nog verschillende dingen zijn. Ik zou opnieuw contact opnemen met de helpdesk en de stappen opvolgen.  Of maak direct een afspraak met de monteur via https://www.kpn.com/service/monteur

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 5, 2026

Ik kan altijd weer contact opnemen, in het verleden kon ik altijd mijn tv kastje ook resetten via mijn Kpn, of via het menu. Nu krijg ik de melding dat ze het niet kunnen voltooien. Ergens moet er iets niet kloppen,  bekabeling en alles wat er verder bij komt kijken is nieuw