Skip to main content

Beste lezer,

 

Na mijn verhuizing heb ik een ander KPN modem gekregen met hierby een Y-kabel en een Y-kabel aansluitpunt. Op dit moment gebruik ik tijdelijk de oude router die aangesloten kan worden op de PTT uitgang in de woonkamer. Het nadeel hiervan is dat de internetsnelheid sterk gereduceerd is (10mbs maximaal), en daarom is er waarschijnlijk een nieuwe modem met Y-stekker geleverd.

 

Hierover heb ik twee vragen:

  1. Kan ik deze zelf installeren in de meterkast (zie bijgevoegde foto)?
    1. het omcirkelde deel gaat hoogstwaarschijnlijk naar de aansluiting in de woonkamer
    2. op het linker doosje staat dat ik deze niet mag openen
  2. Is het mogelijk om het nieuwe modem in de woonkamer te plaatsen?

Dat laatste is eigenlijk een must voor mij, omdat de meterkast zich buiten ons apartement bevindt, tussen twee muren en een lift, waardoor het signaal enorm verzwakt zal worden.

 

Alvast bedankt!

 

Hartelijke groet,

Thom

 

Gewoon een gratis installatiemonteur bestellen @Thom7 online of via 0800 0402, dan weet je zeker dat het goed komt.

 


Bedankt voor je snelle reactie! Dat gratis kan dus blijkbaar niet meer, omdat ik niet binnen 14 dagen heb gebeld..

Dus vroeg me af of dit uberhaupt te fixen is. Als iemand mij kan vertellen dat het mogelijk is om het modem in de woonkamer te plaatsen, dan wil ik er wel de moeite in steken. Maar als dat bij voorbaat al niet kan, is het logischer om de kabel te gebruik die in de woonkamer binnenkomt.


Binnen 14 dagen kun je opzeggen, maar als het niet zelf lukt om te installeren is een monteur altijd mogelijk @Thom7 


Zie ook onderstaande link @Thom7 

https://www.kpn.com/service/monteur


Bel ons toch even (0800-0402, gratis) voor een monteursafspraak, @Thom7. Het gaat hier om pairbonding, en daarvoor is een monteur over het algemeen ook verplicht (vanuit ons bezien). Juist omdat het, als er niet een mooi klaar aansluitpunt is, het wel even puzzelen kan zijn om dit voor elkaar te krijgen. 


Dus vroeg me af of dit uberhaupt te fixen is. Als iemand mij kan vertellen dat het mogelijk is om het modem in de woonkamer te plaatsen, dan wil ik er wel de moeite in steken. Maar als dat bij voorbaat al niet kan, is het logischer om de kabel te gebruik die in de woonkamer binnenkomt.

er wordt altijd gezegd dat het modem zo dicht mogelijk op de hoofdaansluiting moet, dus zo ie zo het beste om die in de meterkast te zetten, anders inderdaad de kans het onstabiel wordt, en als je dat toch een goede verbinding wil zou er dus nog een UTP kabel naar de huiskamer moeten, wellicht dat die via de zelfde leiding kan als waar nu je telefoon kabel doorheen gaat, maar tis allemaal niet zeker.

als je in jou huiskamer wel een kabel (Ziggo) aansluiting hebt kun je er ook voor kiezen bij Ziggo een abonnement te nemen, je moet er dan wel zeker van zijn dat die kabel aansluiting het AOP van Ziggo is en niet dat die ook in de meterkast ( of ergens anders ) binnen komt er vervolgens die ook is doorgetrokken naar je huiskamer anders zit je met het zelfde probleem. ( en wellicht heb je een tijdje dubbele kosten omdat je een contract hebt bij KPN )