Skip to main content
Beantwoord

Modem moet regelmatig worden herstart i.v.m. slechte wifi verbinding

• January 14, 2025
  • 11 reacties
  • 71 keer bekeken

Ik heb bijna elke dag slechte wifi verbinding soms 10mb/sec terwijl het 100mb/sec zou moeten zijn ik heb wel al 3x gebeld met kpn maar het wordt maar niet opgelost als ik via de app de modem herstart is het weer goed

Beste antwoord door Joep1965

Waarschijnlijk heeft u dan nooit de wifi van de deco's gebruikt tenzij die samenwerken met het modem van Ziggo wat in principe niet kan. Dus de wifi van het modem uit, minimaal één deco bekabelen aan het modem en u heeft uitstekend wifi in het hele huis!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 14, 2025

Is het alleen de wifi die problemen geeft of werkt een bekabelde pc of laptop wel goed? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2025

Ik heb een desktop pc bekabeld aangesloten en daar merk ik nooit dat de verbinding slecht is ik zou eens moeten kijken als de wifi weer slecht is hoe snel de verbinding op de desktop pc is

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 14, 2025

Gebruik je draadloze verbindingssets?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Ik gebruik een mesh systeem van deco de m5 een set van 3 stuks om mijn wifi te verbeteren als de wifi van de modem goed is heb ik overal uitstekende ontvangst

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 15, 2025

Dan is het bijzonder dat u de deco's nodig heeft want als u die gebruikt dan moet de wifi van het modem uit of u geeft het decoset een andere ssid. Het modem werkt immers niet samen met de deco's. Waarschijnlijk maakt u verbinding met het modem en komt en op een bepaald moment bijna buiten het bereik. En dan gaat de snelheid omlaag. Dus snel de wifi van het modem uitdoen 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Ik had hiervoor ziggo en dat werkte wel goed op deze wijze de deco heeft dezelfde ssd als de modem

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 15, 2025

Waarschijnlijk heeft u dan nooit de wifi van de deco's gebruikt tenzij die samenwerken met het modem van Ziggo wat in principe niet kan. Dus de wifi van het modem uit, minimaal één deco bekabelen aan het modem en u heeft uitstekend wifi in het hele huis!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Oké bedankt voor je hulp ga ik even proberen 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 17, 2025

HI ​@Van Klinken, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Joep, waarvoor dank. Is het gelukt door zijn advies te volgen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

Ja ik heb de wifi van de modem uitgezet en nog geen probleem ondervonden dus ik denk dat het opgelost is

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 21, 2025

Goed om te lezen, je weet ons anders hier te vinden. 🙂