Skip to main content

1.5 week geleden had ik een extra dvs 1200 gekocht voor mijn playstation. Want de draadloze verbinding had storingen. De 1ste 2 dagen functioneerde hij optimaal. Maar later ging de snelheid steeds naar beneden ook draadloos internet. Nu is het zo erg dat dit de snelheden zijn (zie afbeelding) en ik weet dat een 3de dvs adapter de snelheid naar beneden haalt maar niet zo erg. Youtube hd kijken kan nog maar live streams op 360p kan niet eens. Die dvs 1200 gebruik ik nu niet meer maar toch blijft het internet traag. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen om het internet weer naar een normale snelheid te krijgen.  De enige oplossing die ik zie is mijn modem omruilen voor een andere. Vorig jaar kon dat ook omdat ik een ander soort probleem had. Graag zou het fijn zijn als iemand mij kan helpen met een oplossing. 

 

 

 

Elk jaar uw modem omruilen is onzin natuurlijk. Zo'n modem hoort makkelijk 15 jaar mee te gaan. Heeft u direct bekabeld gemeten op de Experiabox? Welke snelheid heeft u dan? Welke Experiabox heeft u nu? Heeft u glasvezel? 


Elk jaar uw modem omruilen is onzin natuurlijk. Zo'n modem hoort makkelijk 15 jaar mee te gaan. Heeft u direct bekabeld gemeten op de Experiabox? Welke snelheid heeft u dan? Welke Experiabox heeft u nu? Heeft u glasvezel? 

Was draadloos gemeten maar bedraad is even traag. De snelheid is normaal tussen de 40 en 60mbps. Experia box v10a. En geen glasvezel.


Wat voor apparaten heeft u nog meer in huis? Tv ontvanger(s)? Hoeveel? Gebruikt u een switch? Heeft u al eens de kabels nagekeken? 


Huistelefoon, 1 tv ontvanger en geen switch. Het is anders wel erg toevallig dat het 1 van de apparaten thuis moet zijn. Want sinds ik die dvs 1200 heb gebruikt ging de snelheid steeds naar beneden. 


Hoi @HermanvdEijk, ik heb even meegekeken.  

Ik meet zo geen problemen met de verbinding. We zijn ook alweer even verder. Is het nu opgelost? Zo niet, heb je jouw modem al eens opnieuw opgestart? Helpt dat? Ook ben ik benieuwd hoe het modem is aangesloten op het aansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal  meter zonder splitter? En heb je nog de uitkomst van een recente speedtest uitgevoerd via een bekabelde verbinding. 


Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ga er daarom van uit dat het is opgelost.