Skip to main content

Enkele weken geleden is bij mijn moeder het modem omgewisseld. Er werd een nieuw modem opgestuurd met daarbij een adressticker voor het terugsturen van het oude modem. Ik heb ongeveer een week later het oude modem vervangen door het nieuwe en daarna het oude modem teruggestuurd naar KPN. 

 

Mijn eigen modem is aan vervanging toe. Ik ontving van KPN bericht dat een nieuw modem bezorgd wordt, maar ik moet dan meteen aan de betreffende koerier het oude modem mee teruggeven. Dat is erg onpraktisch. Ik wil het vervangen van het oude modem door het nieuwe op een rustig, zelf te bepalen moment doen. 

 

Bij 0800-0402 is men niet bekend met de eerstgenoemde werkwijze en wordt gezegd dat alleen directe omwisseling mogelijk is. Hoe kan ik regelen dat KPN het nieuwe modem eerst toestuurt en dat ik zelf later het oude terug stuur, zoals bij mijn moeder gebeurd is? 

 

Hallo @questionmark , dat is  u eenmaal de werkwijze van KPN, gelijk omruilen.

Misschien is je moeder klant bij een andere provider? Het is anders wel uitzonderlijk dat, indien zij ook KPN-klant is, het bij haar wel kon.

KPN doet dit hoofdzakelijk om te voorkomen dat oude apparatuur, die in bruikleen verstrekt wordt, op Marktplaats e.d. terecht komt en zo een eigen leven gaat leiden.

Zelf ben ik Telfort-klant en bij Telfort gaat het standaard zoals bij je moeder, het oude product binnen redelijke termijn later terugsturen.

 


Hoi @JanD , bedankt voor je reactie. Mijn moeder is klant bij KPN. Direct omwisselen bij de voordeur is dus niet altijd nodig. Vraag blijft: Hoe zet ik de gewenste werkwijze in gang? 


Hoi @JanD , bedankt voor je reactie. Mijn moeder is klant bij KPN. Direct omwisselen bij de voordeur is dus niet altijd nodig. Vraag blijft: Hoe zet ik de gewenste werkwijze in gang? 

Hallo @questionmark , je zou even kunnen bellen, chatten of de reactie van een moderator op dit forum afwachten. Het laatste duurt het langst.

 


Hi @questionmark, Welkom hier bij het KPN Forum! Oehh.. de werkwijze ‘direct omruilen’ wordt inderdaad gehanteerd. Hier kunnen we niet omheen helaas. 
Wat de reden is dat je moeder een ander modem kreeg? Ik ben hier zelf benieuwd naar i.v.m. de omruilmethode. Kun je mij voorzien van haar gegevens? 
Als je haar postcode/huisnummer invoert in je profiel, dan neem ik even een kijkje! Wie weet krijg ik nieuwe inzichten:wink:


Hoi @Lisa,

De gegevens staan er in.


Het is misschien een optie om het modem naar een PostNL punt te laten sturen. Dan kun je zelf op een moment dat het je uitkomt het oude modem inpakken en gaan ruilen.


@questionmark Bedankt voor het invullen van de gegevens. Ik zie dat het abonnement is overgezet op de naam van je moeder en dus dat er een nieuw abonnement besteld is. Het vorige abonnement stond nog op naam van je vader. Omdat er een nieuw abonnement besteld is, werd de benodigde apparatuur(modem) geleverd. Helaas bracht dit geen nieuwe inzichten om het modem op te sturen zónder direct te wisselen. 
Zoals Nick aangeeft kan je het altijd naar een PostNL punt laten sturen. Het pakket blijft daar 14 dagen liggen. Je kunt het modem omruilen wanneer het uitkomt. 


@questionmark We hebben helaas niets meer van je gehoord. Kan ik aannemen dat je het via een andere weg heb geregeld? Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan vooral even weten. :blush:


Hoi Lisa,

Thanx voor je antwoord. Ik kan ermee verder.


Hoi @Lisa ,

Ik heb uiteindelijk toch maar een afspraak met jullie koeriersdienst gemaakt. Wij werken, net als velen, nu vaak thuis. Het is niet zeker weet hoe snel het nieuwe modem werkend is (er kan altijd iet fout gaan). Ik moest dus in het beperkte schema van de koerierdienst een moment vinden waarop ikzelf niet hoefde werken en mijn huisgenoot niet thuis hoefde te werken. 

Tot mijn verbazing: De koerier vroeg niet om het oude modem mee terug te geven. In de doos van het nieuwe modem zit een adressticker waarmee ik het oude modem retour kan sturen.   

Dus: Er was helemaal geen sprake van direct omwisselen. Ik had het modem op een voor mij gunstig moment kunnen laten bezorgen (met thuiswerken ben ik vaak genoeg thuis) en dan zelf rustig kunnen bepalen wanneer ik het nieuwe modem zou installeren. 

Wat vind jij @Lisa, moet ik nu boos worden of heel verdrietig?


@questionmark Ik denk dat we allebei verdrietig kunnen zijn… 
Ik ben verdrietig omdat dit absoluut niet de werkwijze is die wordt gehanteerd. Jij bent verdrietig omdat dit zoveel moeite heeft gekost. - en - is +. We zijn beide heel verdrietig. 

Wat stond er in de bevestiging die je ontvangen hebt? 
Kun je mij anders voorzien van jullie gegevens (postcode en huisnummer). 
Dan controleer ik dit even. 

Het is nieuw voor me, dat je niets hoefde mee te geven en hoop stiekem dat dit een uitzondering op de regel is en niet een logistieke wijziging die ik heb gemist. 

 


Hoi @Lisa,

Hoe was het spreekwoord ook weer: je moet je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt...

De werkwijze van eerst een nieuw modem afleveren en pas later het oude terugsturen, blijft wat mij betreft de meest klantvriendelijke manier van werken. Het geeft mij als klant de mogelijkheid in alle rust op mijn eigen moment de omwisseling te doen. Het vereist wel dat KPN vertrouwen in haar klanten moet hebben.

Mijn nieuwe modem is geïnstalleerd en werkt goed. Ik ga direct met een gerust hart het oude modem terug sturen ;o).

 

 


Reageer