Skip to main content

Vanaf eind april kreeg ik een aantal keren bericht dat de software van mijn modem verbeterd zou worden. Ik begreep dat dit te maken heeft met de omzetting van Telfort naar het KPN platform.

Helaas is dit geen verbetering gebleken. Sindsdien valt de modem regelmatig uit: enkele keren per week. Wegens thuiswerken (online vergaderen) is dit erg hinderlijk. 
Ik heb al een aantal stappenplannen doorgelopen op zoek naar een oorzaak bij mij thuis. Gezien het samenvallen met de omzetting naar het KPN-platform verwacht ik echter dat de oorzaak elders ligt.

Groeten, Robert

Hoi @Robert_N . Welkom op het forum.

Dit wil ik graag analyseren. Er ontbreekt een huisnummer in je profiel. Kun je die toevoegen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik je lijn doormeten.


Huisnummer toegevoegd :white_check_mark:


De lijn lijkt sinds 15-7 stabiel. Ik zie daarvoor wel verbrekingen.

We kunnen proberen om die v8 om te ruilen. Lijkt jou dit wat?


Hoi Erwin,

ik heb vandaag nog wat geprobeerd en merkte dat het uitvallen samenhing met het gebruik van mijn vaste toestel via voip. Zodra er verkeer van de modem naar de telefoon ging viel het modem uit. 
Een zoekactie op internet bracht me op het idee om de stroomvoorziening te controleren. Bij het loshalen van adapters van randapparatuur merkte ik dat de modem met een verkeerde adapter was aangesloten, een met een te lage stroomsterkte (650 mA). Ik heb vanavond de juiste adapter aangesloten en getest, alles werkt weer zoals het hoort! Dat scheelt weer een nieuw modem.

Toevallig was ik rond de tijd dat we naar het KPN-platform zijn overgezet bezig geweest met het verplaatsen van de modem en andere apparatuur. Vandaar dat ik het uitvallen van de modem gelinkt heb aan de migratie. 

Sorry, mijn fout. Dank voor de moeite!

Groeten,
Robert


Ik vond het al vreemd dat ie daarvoor veel onderbrekingen liet zien en het plotseling weer stabiel werd :-)
Fijn dat je zelf nog even op onderzoek bent geweest! Mocht er in de toekomst iets zijn, weet je mij te vinden. 

Â