Skip to main content

Mijn Experia Box valt al uren uit, gaat dan weer aan… en valt weer uit. Tv doet het dan even, maar Wifi al uren niet. Aan de achterkant het modem even uitgezet en weer aangezet. Doet niks. Wat nu? 

Hallo @Marlous80 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Heb je een koper- of een glasvezelaansluiting?

Een glasvezelaansluiting. Ik heb een KPN box 12b.

Een glasvezelaansluiting. Ik heb een KPN box 12b.

Van Sogemcom.

Hallo @Marlous80 heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart ?

Houd dan de verbinding even in de gaten voor de komende 24 uur.

Succes.

De glasvezel is bij mij in de meterkast aangesloten. Hoe ziet vind dat kastje eruir waar u het over heeft? Ik heb er geen verstand van. 

Hallo @Marlous80 dat is een wit/zwart, wit of zwart kastje met een aantal lampjes, waar een oranje glasvezelkabel naar binnen gaat en  een netwerkkabel uitgaat die weer op de rode WAN-poort van je modem is aangesloten.

Plaats anders eens een foto van de aansluiting.

Alles gecheckt. Dat werkt. Het ligt aan mijn modem. Ik ontvang een nieuwe. Bedankt voor uw hulp.

Alles gecheckt. Dat werkt. Het ligt aan mijn modem. Ik ontvang een nieuwe. Bedankt voor uw hulp.

Graag gedaan @Marlous80 

Hi @Marlous80, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dan JanD je op gang heeft geholpen en dat je uiteindelijk een nieuwe modem krijgt. 

Voor andere meelezers met dit probleem: controleer in ieder geval eerst of het lampje glas of alarm brandt op het glasvezelkastje en maakt deze ook 2 minuten stroomloos. Herstart daarna de modem en reset hem helemaal naar fabrieksinstellingen mocht dat niet lukken. 

Werkt het nog steeds niet? Bel dan even met ons. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Reageer